hmm, cupertino zelf zou er dus niets mee te maken hebben.
maar:
-> cupertino team => "rico trevisan"
-> op twitter wijst iemand iedereen op het feit dat er een contactadres is voor bfiber (info@) => "felipe trevisan"
-> diens twitter vermeld telecom fanaat, iets van glasvezel, en verwijst naar reabra (mijn portugees is niet wat het kan zijn, dus vertalen zit er niet echt in)
-> zij feliciteren bfiber ook met hun initiatief
-> vermelden op hun twitter dan weer "Committed to build the first open access network in Brazil." en hun site is
-> diens site is vervolgens terug eigendom van "felipe trevisan"
-> op de site kan je ook vinden "powered by brikks", wat een product van labs2 is maar dit is verder niet zo van toepassing denk ik
Het lijkt me erop dat "rico trevisan", die voor cupertino werkt, familie is van "felipe trevisan", die in brazillie een soortgelijk idee uit de grond wil stampen,
en dat ze dat nu hier ook willen realiseren.
wat gelijk ook zou verklaren waarom het domein bij cupertino staat (gunstje/ruggensteuntje van de baas?)
lekker toch, speculatie
@roygenz: sja, ik zie BGC of TN zulk initiatief niet nemen... en verder zijn er niet veel spelers met een eigen glasvezel dat gericht is op publieke diensten...
destiny heeft wel een eigen fiber, en zijn ook een serieuze speler die mogelijks wel nog willen groeien, maar ik denk niet dat ze daar de profitabiliteit van dit idee voor waar nemen. (ik overigens ook niet)