Bbox2 Firmware probleem: 60R10E-60A06W ipv 60R10E-60A072

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
nvdeynde
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 mei 2012, 12:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb een firmware probleem met een Bbox 2. Zoals U kan zien op de screenprint heb ik firmware 60R10E-60A06W staan, wat niet logisch is aangezien de recovery firmware hoort bij de vector friendly update 60R10E-60A072.

Ik vrees dat er bij de automatisch update via Vlan 20 iets foutgegaan is.
Zoals U kan zien staat Vlan 20 weg degelijk aan, heeft nooit uitgestaan.

Afbeelding

Op de Belgacom website http://bgctv.skynetblogs.be/ kan je firmware 60A072 niet downloaden.

Kan mij iemand firmware 60A072 bezorgen ?
Een Belgacom technieker misschien aangezien de firmware die de modem nu draait niet vector-friendly is en du eigenlijk voor 1 februari moet bijgewerkt zijn ?

Naar 0800/95 055 bellen op een firmware te laten pushen werkt ook niet. Idem voor reset naar factory defaults via reset button.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want anders is de modem voor de vuilbak aangezien deze vector-friendly moet zijn voor 1 Februari.


Bedankt,


Nico
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16428
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1201 keer
Recent bedankt: 6 keer

Waarom moet ie zo per sé vector friendly zijn voor 1/2?

Edit: ik heb: 60R10I-60A07A
nvdeynde
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 mei 2012, 12:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Jij hebt nog een nieuwe firmware versie dan ik, Zie onderstaande lijst.
Probleem is dat mijn firmware niet vector friendly is en Belgacom vanaf 1/2 klanten op een laag profiel zal zetten indien de firmware niet bijgewerkt is.
Enkele klanten van EDPNet bvb hebben hierover een mail ontvangen.

Er is iets foutgegaan bij de automatische update: de repair firmware is bijgewerkt, degene die je normaal draait niet.

Verschillende BBOX2 Firmware Versies:
♥ BBox2 Runtime Code Version 60R10A-60A05E
♥ BBox2 Runtime Code Version 60R10A-60A05G
♥ BBox2 Runtime Code Version 60R10A-60A05S
▬ BBox2 Runtime Code Version 60R10A-60A06W (okt 2012)
▬ BBox2 Runtime Code Version 60R10E-60A072
( i.v.m. vector friendly ROP LijnKaarten mei 2013)
- Firmware-VTU-R:9.3.2.5.ENGIK105012 Time Feb 9 2012
▬ BBox2 Runtime Code Version 60R10I-60A07A
- Firmware-VTU-R:9.5.7.10_ENGIK105012 Time Aug 19 2013, 13:42:40
( VDSL2 Vector friendly software Nov 2013)
nvdeynde
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 mei 2012, 12:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Probleem opgelost na het flashen van een oude firmware en dan nogmaals met een oude recovery.
Na de 2e keer manueel flashen begint hij automatisch up te daten.
Dat heeft meer dan 30 minuten geduurd met meermaals rebooten en alle leds die telkens knipperden.

Resultaat was dt hij zodanig dikwijls was opgestart, uit zichzelf, dat ik op een repair profiel beland was.
Een automatische lijntest laten doen en ik sta nun terug op mijn 30/6 provisioning profiel.

Helaas stond ik hiervoor op een 70/6 profiel :cry:
Nu is het wachten tot DLM weer langskomt...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”