Mobistar (Circle) naar Proximus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Nemio
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2014, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hey iedereen,

Ik overweeg om samen met mijn vriendin over te schakelen van Mobistar naar Proximus.
Momenteel staan onze beide nummers onder 1 klantennummer onder mijn naam met de zogenaamde Mobistar Circle optie (gratis bellen, sms'en naar mekaar)

We denken aan het Smart+15 abo waar nog enkele dagen een online korting voor is (13,75€ ipv 15€)
Onze nummers mogen dezen keer gerust elk op een ander klantennr komen.
We zouden wel hetzelfde nummer willen behouden.

Iemand tips hoe ik dit best aanpak met de online bestelling?
Beginnen met 1 nummer of beiden tegelijk?
Bij het overzetten van het nummer van mijn vriendin moet ze bij haar mobistar info dus ook mijn naam opgeven vermits het contract op mijn naam staat neem ik aan?

Als ik het goed verstaan heb wordt je opgebeld na bestelling om de SIM kaart te komen afleveren.
Tijdens welke uren kan er iemand komen? Ma-Za van x tot y?
Tijdens de levering moet je dan ook het contract tekenenen en ID-kaart laten scannen?

Hoeveel tijd mogen we rekenen van aanvraag tot alles operationeel is?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen/tips/info
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Bij proximus kan je voor €5/maand gratis 10 uur bellen naar elkaar, maar dan moeten deze ook op hetzelfde klantennummer staan.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Nemio
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2014, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Da's goed om te weten maar mijn vriendin is geen belliefhebber :-D
We bellen amper en zouden het daar er ook niet uithalen.

Vandaar dat ik zei dat het gerust op een ander klantennr mag komen deze keer.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik zou beiden tegelijk doen, gaat het snelste hé :-) Reken toch op een 2 dagen

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Of je neemt je een Bizz Smart/Mobile Team abonnement, da's onderling ook gratis bellen en sms'en, en ook gratis naar vaste lijnen.
€ 24,20 euro per maand (is ook nog promo met 9 euro korting online voor nieuwe klanten) voor onbeperkt bellen onderling, gratis sms, gratis naar fixed lijnen, 1 GB.
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 429
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 41 keer

Die Bizz Smart/Mobile Team is toch enkel voor zelfstandigen of vrije beroepen.
Misschien is het beter dat Nemoi hier eens zijn het belgedrag post. (bellen,sms en mobile internet)
Nemio
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2014, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Momenteel hebben we beiden Dolfijn 15.
Door een promotie destijds betalen we hier hier levenslang 20% minder voor (12€ ipv 15€)

Onbeperkt sms'en, 2 uur bellen en 500 MB internet (waarvan alles van facebook en twitter niet wordt meegeteld)

Smart+15 lijkt meer dan voldoende voor ons dus.

Heb gewoon wat schrik voor fouten en problemen bij een eventuele overstap.

Heeft iemand een antwoord op mijn vragen hieronder?
Zou namelijk graag ook wat meer weten over de praktische kant van de zaak.
Als ik het goed verstaan heb wordt je opgebeld na bestelling om de SIM kaart te komen afleveren.
Tijdens welke uren kan er iemand komen? Ma-Za van x tot y?
Tijdens de levering moet je dan ook het contract tekenenen en ID-kaart laten scannen?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Als je wilt kan ik je hiermee helpen. Contacteer mij even per PM. Uiteraard geen verplichting!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5797
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

blidi schreef:Die Bizz Smart/Mobile Team is toch enkel voor zelfstandigen of vrije beroepen.
Misschien is het beter dat Nemoi hier eens zijn het belgedrag post. (bellen,sms en mobile internet)
Ik heb deze thans ook als particulier. Het is 20€ + 4.2€ btw :) En ik ben zeer te vrede van dit abonnement.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”