Telenet smalband nu nog smaller?
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Eigenlijk mag je nog blij zijn dat telenet je gunt dat je nog online kan. De eerste auto (wat was het merk hier...fiat?) die mij laat verder rijden tegen verminderde snelheid als mijn tank leeg is (let's say 10km/uur ipv 120km/uur) moet ik nog tegen komen 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Krisken, maar ik zou die snelheid niet op de snelweg rijden, want daar moet je minstens 70 halen.
Komaan mensen stop met die zinloze vergelijking...
r2504, ik zeg ook niet dat je met een Basic abo met heel je gezin a volonté moet kunnen verbruiken, ik zeg wel dat de oplossing om naar Whoppa over te stappen een erg dure oplossing is die niet veel zoden aan de dijk brengt. Als Telenet een tussen abo zou hebben, of op zijn minst de optie zou hebben om onbeperkt te surfen mits een meerkost (zoals bij BC voor 7,5 euro als ik me niet vergis) dan zou men al een hele hoop klagers uitgeroeid hebben denk ik.
Mijn ouders zijn in die zin niet representatief dat ze geen modaal gezin voorstellen met kinderen, iets waar het hier in de discussie toch om gaat imho? Ze zijn geen die hards, ze zijn geen complete nipwits meer, in mijn ogen ligt de modale gebruiker daar ergens tussenin. Wat wel opvalt is dat hun verbruik explosief gestegen is op minder dan een jaar tijd. Aan de andere kant vinden we het normaal dat de Basic gebruikers maar blij moeten zijn met hun 100 gig, die gaan tenslotte ook meer verbruiken, en stel nu dat 4K filmpjes binnen afzienbare tijd de norm worden, dan stelt dit product geen fluit meer voor met die limiet.
100 gig is veel, zoals je aanhaalt, maar ik bekijk mezelf als geen die hard, en toch zit ik op het einde van de periode ook boven de 75% van mijn metertje, en dan probeer ik grote downloads nog te doen tijdens het nachtsurfen. Ik speel nog maar een paar games, maar als ik ziet dat een upload hierbij al enkele gig is, dan slik ik vaak al even. Die games krijgen wekelijks een update, soms is het niet zoveel, maar een paar honderden megabytes, en dat dus x4. Andere games sleuren maandelijks na een update er 3-4 gig door. Goh... Een paar jaar geleden was er geen sprake van games en updates van deze grootte alleen. Een provider dient in mijn ogen mee te evolueren, iets wat Telenet enkel en alleen doet met snelheid, en die is om het cru uit te drukken, MEER dan hoog genoeg.
In plaats van Fiatjes en caravans te vergelijken zouden we beter eens naar kabelabo's van het buitenland kijken waar ze toch net iets meer keuze hebben.
Bij deze ook het laatste wat ik zeg in deze discussie... Voor en tegenstanders zal je altijd hebben, maar ik blijf er bij, Basic en Whop zijn precies hetzelfde, en het prijs verschil om naar Whoppa te gaan is VEEL te groot voor wat het maar is.
Komaan mensen stop met die zinloze vergelijking...

r2504, ik zeg ook niet dat je met een Basic abo met heel je gezin a volonté moet kunnen verbruiken, ik zeg wel dat de oplossing om naar Whoppa over te stappen een erg dure oplossing is die niet veel zoden aan de dijk brengt. Als Telenet een tussen abo zou hebben, of op zijn minst de optie zou hebben om onbeperkt te surfen mits een meerkost (zoals bij BC voor 7,5 euro als ik me niet vergis) dan zou men al een hele hoop klagers uitgeroeid hebben denk ik.

Mijn ouders zijn in die zin niet representatief dat ze geen modaal gezin voorstellen met kinderen, iets waar het hier in de discussie toch om gaat imho? Ze zijn geen die hards, ze zijn geen complete nipwits meer, in mijn ogen ligt de modale gebruiker daar ergens tussenin. Wat wel opvalt is dat hun verbruik explosief gestegen is op minder dan een jaar tijd. Aan de andere kant vinden we het normaal dat de Basic gebruikers maar blij moeten zijn met hun 100 gig, die gaan tenslotte ook meer verbruiken, en stel nu dat 4K filmpjes binnen afzienbare tijd de norm worden, dan stelt dit product geen fluit meer voor met die limiet.
100 gig is veel, zoals je aanhaalt, maar ik bekijk mezelf als geen die hard, en toch zit ik op het einde van de periode ook boven de 75% van mijn metertje, en dan probeer ik grote downloads nog te doen tijdens het nachtsurfen. Ik speel nog maar een paar games, maar als ik ziet dat een upload hierbij al enkele gig is, dan slik ik vaak al even. Die games krijgen wekelijks een update, soms is het niet zoveel, maar een paar honderden megabytes, en dat dus x4. Andere games sleuren maandelijks na een update er 3-4 gig door. Goh... Een paar jaar geleden was er geen sprake van games en updates van deze grootte alleen. Een provider dient in mijn ogen mee te evolueren, iets wat Telenet enkel en alleen doet met snelheid, en die is om het cru uit te drukken, MEER dan hoog genoeg.
In plaats van Fiatjes en caravans te vergelijken zouden we beter eens naar kabelabo's van het buitenland kijken waar ze toch net iets meer keuze hebben.
Bij deze ook het laatste wat ik zeg in deze discussie... Voor en tegenstanders zal je altijd hebben, maar ik blijf er bij, Basic en Whop zijn precies hetzelfde, en het prijs verschil om naar Whoppa te gaan is VEEL te groot voor wat het maar is.
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 173 keer
D'r is toch niemand die zegt dat je niet gelijk hebt.
Iedereen heeft toch al gezegd dat de prijs/kwaliteit verhouding in België ver ondermaats is. Met kwaliteit bedoel ik vooral volume, want de snelheid is ruimschoots voldoende, althans bij Telenet.
Wat het 'volgen' van de internet behoeften voor de provider betreft :
al zo lang als ik weet, hinkt men hier net iets achter op de behoeften. Weer hetzelfde : het kost geld om de bandbreedte te vergroten, en de provider wacht er zo lang mogelijk mee.
Ik herinner me nog de basic 10 Mbps verbinding met een volume van 10 GB vast, voor een ganse maand. Ik kwam ermee toe, maar mijn gezin bestond maar uit 2 volwassenen en 1 klein kind.
Nadien is het gebruikersprofiel veranderd : er kwamen kinderen bij , kinderen worden groter, bekijken youtube filmpjes, er worden al wat meer filmpjes voor de kinderen gedownload, enz...
10 GB was niet meer voldoende. De wagen was te klein. Ik heb me dus moeten aanpassen aan mijn gezin, en heb toen een groter abonnement (ben de naam kwijt) moeten aanschaffen.
Uiteraard was dat na een tijdje maar net voldoende. Op dit moment zijn we op een punt dat we veel meer volume hebben dan dat groter abonnement van weleer, en nog steeds net voldoende.
Eigenlijk net NIET voldoende, dus dat bevestigt eigenlijk wat ik zei : de provider hinkt altijd iets achterop.
En dit heb ik ook al eens gezegd : er zou inderdaad een tussenabonnement moeten zijn, ééntje met echt onbeperkt internet, maar even pokketraag als bij de concurrentie.
Maar wedden dat er dan weer zijn die gaan klagen over de snelheid?
Iedereen heeft toch al gezegd dat de prijs/kwaliteit verhouding in België ver ondermaats is. Met kwaliteit bedoel ik vooral volume, want de snelheid is ruimschoots voldoende, althans bij Telenet.
Wat het 'volgen' van de internet behoeften voor de provider betreft :
al zo lang als ik weet, hinkt men hier net iets achter op de behoeften. Weer hetzelfde : het kost geld om de bandbreedte te vergroten, en de provider wacht er zo lang mogelijk mee.
Ik herinner me nog de basic 10 Mbps verbinding met een volume van 10 GB vast, voor een ganse maand. Ik kwam ermee toe, maar mijn gezin bestond maar uit 2 volwassenen en 1 klein kind.
Nadien is het gebruikersprofiel veranderd : er kwamen kinderen bij , kinderen worden groter, bekijken youtube filmpjes, er worden al wat meer filmpjes voor de kinderen gedownload, enz...
10 GB was niet meer voldoende. De wagen was te klein. Ik heb me dus moeten aanpassen aan mijn gezin, en heb toen een groter abonnement (ben de naam kwijt) moeten aanschaffen.
Uiteraard was dat na een tijdje maar net voldoende. Op dit moment zijn we op een punt dat we veel meer volume hebben dan dat groter abonnement van weleer, en nog steeds net voldoende.
Eigenlijk net NIET voldoende, dus dat bevestigt eigenlijk wat ik zei : de provider hinkt altijd iets achterop.
En dit heb ik ook al eens gezegd : er zou inderdaad een tussenabonnement moeten zijn, ééntje met echt onbeperkt internet, maar even pokketraag als bij de concurrentie.
Maar wedden dat er dan weer zijn die gaan klagen over de snelheid?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Inderdaad... maar wel over het feit dat de TS het met een Basic abonnement wil doen (en niet wil overstappen).Sylvester schreef:D'r is toch niemand die zegt dat je niet gelijk hebt.
Dat er een betere verhouding wat betreft volumes zou mogen zijn tussen de diverse abonnementen betwist vermoedelijk niemand.
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik vind toch dat de upload meer in verhouding mag staan.r2504 schreef:Inderdaad... maar wel over het feit dat de TS het met een Basic abonnement wil doen (en niet wil overstappen).Sylvester schreef:D'r is toch niemand die zegt dat je niet gelijk hebt.
Dat er een betere verhouding wat betreft volumes zou mogen zijn tussen de diverse abonnementen betwist vermoedelijk niemand.
120/6, veel beter 120/12 of zelf 120/24.
Maar we zullen maar verder dromen zekers

- krisken
- userbase crew
Vroeger waren er bij mijn weten bij elke provider meerdere formules actief, soms tot 4/5 aan toe! En onder de vorm "transparantie" hebben ze die allemaal weg gedaan en slechts (zoals bij telenet) 2 of 3 overgehouden.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Maar de positionering is totaal absurd vandaag, vooral voor deze;
- Basic Internet; 30 Mbps, 100 GB
- Internet 60; 60 Mbps, 100 GB
Een zwaarder abonnement geeft je alléén meer snelheid (terwijl 30 Mbps al overkill is voor de meerderheid)... geen extra volume.
- Basic Internet; 30 Mbps, 100 GB
- Internet 60; 60 Mbps, 100 GB
Een zwaarder abonnement geeft je alléén meer snelheid (terwijl 30 Mbps al overkill is voor de meerderheid)... geen extra volume.
- krisken
- userbase crew
100% gelijk r2504! Het is uiteraard zaak voor Telenet om mensen wijs te maken dat 30mbit niet snel genoeg is. En daar slagen ze nog in ook...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 118 keer
Voor heel wat gebruikers is 30mbit snel genoeg, voor andere niet - 100GB begint voor velen inderdaad een probleem te stellen - maar kan je voor de prijs van een Basic internet meer verwachten in België in de huidige marktsituatie? Ik denk het niet. Er is gewoon te weinig concurrentie, met slechts 2 echte local loop aanbieders voor consumenten ...
Al zeker niet als ADSL/VDSL geen optie is wegens dan weer te traag omdat Belgacom haar netwerk te traag uitrolt/uitbreidt (zelfs in hartje Brussel kan je nog op een aantal plaatsen blijkbaar geen VDSL krijgen: begrijpe wie begrijpen kan) ...
Ik denk niet dat iemand echt betwist dat formules met wat meer volume best goedkoper mogen in België, of dat de verhouding download/upload behoorlijk scheef zit en de upload bij voorkeur eerder minimum naar 10-20% van de download zou mogen. Maar ik vrees dat dat momenteel voor de meeste aangeboden consumer formules (lees: betaalbaar voor Jan en alleman) op dit moment geen optie is...
Tsja, je kan natuurlijk naar een Telenet Business Fibernet gaan ofzo - daar zit je al niet zo benepen - maar je moet er wel fors voor in je buidel tasten...
Al zeker niet als ADSL/VDSL geen optie is wegens dan weer te traag omdat Belgacom haar netwerk te traag uitrolt/uitbreidt (zelfs in hartje Brussel kan je nog op een aantal plaatsen blijkbaar geen VDSL krijgen: begrijpe wie begrijpen kan) ...
Ik denk niet dat iemand echt betwist dat formules met wat meer volume best goedkoper mogen in België, of dat de verhouding download/upload behoorlijk scheef zit en de upload bij voorkeur eerder minimum naar 10-20% van de download zou mogen. Maar ik vrees dat dat momenteel voor de meeste aangeboden consumer formules (lees: betaalbaar voor Jan en alleman) op dit moment geen optie is...
Tsja, je kan natuurlijk naar een Telenet Business Fibernet gaan ofzo - daar zit je al niet zo benepen - maar je moet er wel fors voor in je buidel tasten...
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Stormlord schreef:Tsja, je kan natuurlijk naar een Telenet Business Fibernet gaan ofzo - daar zit je al niet zo benepen - maar je moet er wel fors voor in je buidel tasten...
Ik vind 55.66€ voor 80/6 en 500GB eigenlijk vergeleken met andere abonnementen wel een faire prijs. Internet 120 is duurder en zit je met vrij downloaden, wat met de onderlimiet van 150 ook geen cadeau is.TiTanium schreef:Ik heb vandaag iemand internet 80 (business) aangeraden, om van die 100GB/maand af te zijn. Hij had internet 60 met eveneens de 100GB limiet en de prijs van 46.50€. Voor net geen 10€ meer heeft hij nu 80/6 (voor 55.66€/maand) en een volume van 500GB. Ok duurder, maar als je geen VDSL2 als alternatief hebt, is dit misschien de enige oplossing.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Abo's zijn veranderd sinds deze week, FLUO.
80/6 wordt 120/6.
Bij mij lukte het aanpassen niet, daarom geforceerd met een abo-wijziging.
Na 2 dagen dus toch in orde.
80/6 wordt 120/6.
Bij mij lukte het aanpassen niet, daarom geforceerd met een abo-wijziging.
Na 2 dagen dus toch in orde.
Laatst gewijzigd door TiTanium 25 sep 2013, 16:52, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: FullQuote verwijderd.
Reden: FullQuote verwijderd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Toevallig, vandaag een enquette van Talk2Telenet over de limieten... Ik denk dat ze bij Telenet toch ergens gaan wakker schieten maar ik vrees, en meestal zit ik er bij Telenet wel op, dat het niet voor Basic gaat zijn. Maw: het gaat weer geld kosten voor alle klanten die dus een 2P product hebben en bij Telenet keer op keer genaaid worden.
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
Op ons adres kan BGC ons... 3Mbps geven! Amai wat een goed alternatief voor de huidige 120wied schreef:BGC internet start met optie onbeperkt (totaal ca 32,50€) is toch een goed alternatief

[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB