heb sinds enkele weken een Bbox 3 geplaatst die steeds twee Wifi frequenties uitzendt (2,4gh en 5gh)
Aan de modem zijn via een netwerkkabel een printer en een netwerkschijf verbonden.
Het probleem is dat deze toestellen enkel toegankelijk zijn als je verbonden bent met het 5gh netwerk. Op 2,4 zijn de ip addressen onbestaand.
Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? En hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt!
Bbox 3 - ethernetpoorten enkel zichtbaar op 5gh
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Als mijn geheugen mij niet in de steek laat heeft hier iemand gepost dat dit een bug zou zijn
en ik weet nu niet of die bug zich voordoet zowel in de bbox3 van technicolor alsook in die van sagemcom !?
en ik weet nu niet of die bug zich voordoet zowel in de bbox3 van technicolor alsook in die van sagemcom !?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 97 keer
aan welke poorten hangen die printer en schijf? En zie je die ook staan in de homepagina van de modem (op adres 192.168.1.1)kcbel schreef:heb sinds enkele weken een Bbox 3 geplaatst die steeds twee Wifi frequenties uitzendt (2,4gh en 5gh)
Aan de modem zijn via een netwerkkabel een printer en een netwerkschijf verbonden.
Het probleem is dat deze toestellen enkel toegankelijk zijn als je verbonden bent met het 5gh netwerk. Op 2,4 zijn de ip addressen onbestaand.
dat is een gekende bug, en heeft te maken met problemen in het IGMP multicast protocolDevilzown schreef:Heb hier soms het omgekeerde, sommige apparaten zijn soms niet zichtbaar wanneer ze met 5ghz verbonden zijn.
Alvast bedankt voor de reacties.
Poort 1: Ruckus - Digitale TV
Poort 2: printer
Poort 3: netwerkschijf.
Als ik ga kijken opde interface van de modem op 192.168.1.1 is enkel de digitale tv op poort 1 te zien, de andere poorten niet.
Ter info, de modem is van het merk Sagem
Poort 1: Ruckus - Digitale TV
Poort 2: printer
Poort 3: netwerkschijf.
Als ik ga kijken opde interface van de modem op 192.168.1.1 is enkel de digitale tv op poort 1 te zien, de andere poorten niet.
Ter info, de modem is van het merk Sagem