Iemand zin om dit bij het BIPT aan te kaarten?Beste heer,
De technische dienst informeert mij dat de beslissing om deze gegevens niet te tonen aan de eindgebruiker werd genomen omdat
-de eindgebruiker zelf zelden een herstelactie gaat ondernemen door het gebruik van deze inlichtingen
-het profiel van de lijn verandert regelmatig
-omwille van deze punten wenst ons bedrijf te focussen op de geleverde diensten in plaats van op het lijnprofiel
-Voor een technieker zijn deze gegevens wel bruikbaar en daarom werden deze geplaatst onder het niveau van expert.
Bbox3 en lijninformatie
-
- Elite Poster
- Berichten: 1682
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik ben het nog eens gaan proberen, officieel antwoord van Belgacom over vrijgeven van lijninformatie in de bbox3:
MV 1000/500 | http://hierzo.net | https://arnoraps.be
-
- Moderator
- Berichten: 18459
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ik vind dit zelf ook "vervelend", maar ik begrijp Belgacom.
Hoeveel telefoontjes zouden ze al niet hebben gekregen, van mensen die hun lijnwaarden "goed" vinden, en een hoger profiel willen.
Waarom zou het BIPT zich daarmee willen moeien? Belgacom heeft geen enkele verplichting om technische details over jouw lijn te geven, toch?
Bij Telenet krijg je toch ook geen details? Dat zou toch ook interessant zijn (hoeveel kanalen worden gebruikt voor upload/downlaod, welke data kanalen, SNR, etc ...).
Hoeveel telefoontjes zouden ze al niet hebben gekregen, van mensen die hun lijnwaarden "goed" vinden, en een hoger profiel willen.
Waarom zou het BIPT zich daarmee willen moeien? Belgacom heeft geen enkele verplichting om technische details over jouw lijn te geven, toch?
Bij Telenet krijg je toch ook geen details? Dat zou toch ook interessant zijn (hoeveel kanalen worden gebruikt voor upload/downlaod, welke data kanalen, SNR, etc ...).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4331
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Ik ben het wel met hun eens als ze hun geleverde diensten en service ook daadwerkelijk hoog in het vaandel houden.
In feite was er toch al sprake dat er verschillende zaken in de toekomst via e-service zou kunnen opgevraagd worden
en men zelfs aan een soort self repair zou kunnen doen, alleen is de vraag wanneer zal zo iets komen en op punt staan !?
In feite was er toch al sprake dat er verschillende zaken in de toekomst via e-service zou kunnen opgevraagd worden
en men zelfs aan een soort self repair zou kunnen doen, alleen is de vraag wanneer zal zo iets komen en op punt staan !?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1682
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 156 keer
Goh, alleen al om repair profiel te kunnen zien is het al handig, en ook voor olo's.
Ik vraag ook niet om het voor iedereen te geven, meeste mensen kunnen er niks mee
[
Post made via mobile device ]
Ik vraag ook niet om het voor iedereen te geven, meeste mensen kunnen er niks mee
[

MV 1000/500 | http://hierzo.net | https://arnoraps.be
-
- Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 08 dec 2009, 20:51
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 6 keer
Het zou een voorbeeld voor andere bedrijven kunnen zijn om deze (technische) gegevens wel zichtbaar te maken. Anno 2014 is het helemaal niet raar om als bedrijf volledig transparant te opereren.
Dit zou je juist moeten omdraaien; Klanten die voldoende kennis hebben om de lijnwaarden op te zoeken, zou je ook kunnen betrekken bij wat deze waardes inhouden en waarom wel/niet je welk profiel krijgt.philippe_d schreef:Hoeveel telefoontjes zouden ze al niet hebben gekregen, van mensen die hun lijnwaarden "goed" vinden, en een hoger profiel willen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4331
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
KLOJO's krijgen van Belgacom dan ook het expert paswoord niet als ze erom vragen.
Eigenlijk, weet er hier iemand waarom BGC bij de bbox3 een admin en een expert paswoord voorzien heeft


Eigenlijk, weet er hier iemand waarom BGC bij de bbox3 een admin en een expert paswoord voorzien heeft
-
- Premium Member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 51 keer
Bij telenet kan je dat toch bekijken op je digiboxphilippe_d schreef: Bij Telenet krijg je toch ook geen details? Dat zou toch ook interessant zijn (hoeveel kanalen worden gebruikt voor upload/downlaod, welke data kanalen, SNR, etc ...).
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Die zijn enkel van toepassing op je Digitale TV... ze zeggen niets over je internet (op een groene of blauwe LED na zie je daar niets van).konda schreef:Bij telenet kan je dat toch bekijken op je digibox
De vraag is echter moet je er iets van zien... het moet gewoon werken en dat merk je aan een speedtest.
De technologie van xDSL en kabel is trouwens ook compleet anders.