Bbox3 en lijninformatie

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1682
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 156 keer

Ik ben het nog eens gaan proberen, officieel antwoord van Belgacom over vrijgeven van lijninformatie in de bbox3:
Beste heer,

De technische dienst informeert mij dat de beslissing om deze gegevens niet te tonen aan de eindgebruiker werd genomen omdat

-de eindgebruiker zelf zelden een herstelactie gaat ondernemen door het gebruik van deze inlichtingen

-het profiel van de lijn verandert regelmatig

-omwille van deze punten wenst ons bedrijf te focussen op de geleverde diensten in plaats van op het lijnprofiel

-Voor een technieker zijn deze gegevens wel bruikbaar en daarom werden deze geplaatst onder het niveau van expert.
Iemand zin om dit bij het BIPT aan te kaarten?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18459
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3753 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Ik vind dit zelf ook "vervelend", maar ik begrijp Belgacom.
Hoeveel telefoontjes zouden ze al niet hebben gekregen, van mensen die hun lijnwaarden "goed" vinden, en een hoger profiel willen.

Waarom zou het BIPT zich daarmee willen moeien? Belgacom heeft geen enkele verplichting om technische details over jouw lijn te geven, toch?

Bij Telenet krijg je toch ook geen details? Dat zou toch ook interessant zijn (hoeveel kanalen worden gebruikt voor upload/downlaod, welke data kanalen, SNR, etc ...).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Ik ben het wel met hun eens als ze hun geleverde diensten en service ook daadwerkelijk hoog in het vaandel houden.
In feite was er toch al sprake dat er verschillende zaken in de toekomst via e-service zou kunnen opgevraagd worden
en men zelfs aan een soort self repair zou kunnen doen, alleen is de vraag wanneer zal zo iets komen en op punt staan !?
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1682
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 156 keer

Goh, alleen al om repair profiel te kunnen zien is het al handig, en ook voor olo's.

Ik vraag ook niet om het voor iedereen te geven, meeste mensen kunnen er niks mee

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tuurbo
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 dec 2009, 20:51
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 6 keer

Het zou een voorbeeld voor andere bedrijven kunnen zijn om deze (technische) gegevens wel zichtbaar te maken. Anno 2014 is het helemaal niet raar om als bedrijf volledig transparant te opereren.
philippe_d schreef:Hoeveel telefoontjes zouden ze al niet hebben gekregen, van mensen die hun lijnwaarden "goed" vinden, en een hoger profiel willen.
Dit zou je juist moeten omdraaien; Klanten die voldoende kennis hebben om de lijnwaarden op te zoeken, zou je ook kunnen betrekken bij wat deze waardes inhouden en waarom wel/niet je welk profiel krijgt.
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

qless schreef:Goh, alleen al om repair profiel te kunnen zien is het al handig, en ook voor olo's.
OLO's krijgen van Belgacom dan ook het expert paswoord als ze erom vragen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

KLOJO's krijgen van Belgacom dan ook het expert paswoord niet als ze erom vragen. :wink: :lol:

Eigenlijk, weet er hier iemand waarom BGC bij de bbox3 een admin en een expert paswoord voorzien heeft
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 618
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 165 keer

jackho schreef:Eigenlijk, weet er hier iemand waarom BGC bij de bbox3 een admin en een expert paswoord voorzien heeft
Expert: voor de field ....
Admin: voor labo en vendor ....
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

philippe_d schreef: Bij Telenet krijg je toch ook geen details? Dat zou toch ook interessant zijn (hoeveel kanalen worden gebruikt voor upload/downlaod, welke data kanalen, SNR, etc ...).
Bij telenet kan je dat toch bekijken op je digibox
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

konda schreef:Bij telenet kan je dat toch bekijken op je digibox
Die zijn enkel van toepassing op je Digitale TV... ze zeggen niets over je internet (op een groene of blauwe LED na zie je daar niets van).

De vraag is echter moet je er iets van zien... het moet gewoon werken en dat merk je aan een speedtest.

De technologie van xDSL en kabel is trouwens ook compleet anders.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”