Hij had de avond er voor voor 15 EUR herladen en had dus opnieuw 2GB (thuis, dus met Wifi en pas dag er op 3G gebruikt). Gisteren merkte hij ineens op dat zijn dataconnectie niet meer werkte. Hij dacht eerst aan een storing maar na een paar uurtjes ontdekte hij dat zijn datavolume op was, hoewel hiervan geen enkele sms melding werd gekregen en normaal is dat wel het geval. Het enige wat hij had gedaan was naar spotify streaming luisteren, in 'lage' kwaliteit.
Hij heeft toen een mail gestuurd naar Mobile Vikings en voor alle zekerheid voor 25 EUR herladen (dus nu 3GB er bovenop). Nog voor hij vandaag een antwoord kreeg was zijn datavolume opnieuw op hoewel hij er nu extra op had gelet, opnieuw zonder sms melding en nog eens 22 EUR van zijn krediet door extra dataverbruik.
met andere woorden, op nog geen 3 dagen tijd 5.22GB verbruikt volgens hen en dit voor alle duidelijkheid met een iPhone 4, dus met niet bepaald de snelste netwerkondersteuning.
Uit de verbruikscijfers op de iPhone blijkt dat hij sinds september 2013 15.2GB heeft verbruikt, waarvan 6.5GB personal hotspot nog in 2013 voor het werk. Over diezelfde periode verspreid heeft hij voor 4GB verbruik gehad van Spotify.
Na wat over en weer gemaild te hebben willen ze de 22 EUR niet crediteren, met de uitleg dat iPhones verbruik iets anders berekenen (ik begrijp wat ze bedoelen maar een MB is nog altijd een MB) en dat uit de 'backlogs' die ze van Base krijgen dat verbruik effectief zo is geregistreerd. Ze zeggen dat er waarschijnlijk een app op de achtergrond zat te verbruiken. Buiten spotify stond er echter niks open omdat hij daar altijd op let, en Spotify heeft dus sinds september 2013 4GB verbruikt.
Hij kan zich er niet bij neerleggen en ik moet zeggen dat het inderdaad zeer onwaarschijnlijk is dat het toch klopt.
Wat denken jullie?
Edit: ff kleine verwarring
