Windows XP en 100% svchost.exe
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Aangezien ik het zelf voor heb gehad op één van m'n VM's (met IE 8 )... was het toeval dat ik zonet dit artikeltje in m'n mail kreeg.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
En dat allemaal omdat het concept van 'Service Pack' in de ogen van Microsoft moet verdwijnen... Als ze nu eens tijdens de levensduur van een OS elke 2 jaar een Service Pack zouden uitbrengen zodat iedereen bij een verse installatie tenminste direct mee zou zijn... Nee, we laten het vorige OS liever rotten in een berg aan updates in plaats van een SP uit te brengen dat mogelijk klanten zou tegenhouden om het nieuwe OS te kopen. Dit is ook de reden waarom ze SP2 bij Win7 hebben afgeblazen, omdat ze schrik hadden dat mensen dan niet naar Win8 zouden overstappen.
Je moet Win7 SP1 voor de lol eens vers installeren in een VM. Duurtijd: 10 minuten op SSD.
Daarna Windows Update de 150 achterstallige updates laten verwerken. Duurtijd: gemakkelijk 2 uur. Dat is toch crimineel hoeveel tijd een sysadmin hieraan verprutst?

Je moet Win7 SP1 voor de lol eens vers installeren in een VM. Duurtijd: 10 minuten op SSD.
Daarna Windows Update de 150 achterstallige updates laten verwerken. Duurtijd: gemakkelijk 2 uur. Dat is toch crimineel hoeveel tijd een sysadmin hieraan verprutst?

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Een sysadmin kent toch ook slipstreaming?
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Slipstreaming is leuk als ge tijd ervoor hebt, tis vaak makkelijker in kleine omgevingen omt op de klassieke manier te doen, net omdat er zo vaak updates komen.
Tja, XP heeft veel bedrijven op een langere IT cycle gezet, waardoor 3j cycles nu onhaalbaar lijken.
De meeste die ik ken kijken de kat uit de boom tot SP1, dan wordt er ns getest, en na SP2 wordt er pas serieus aan upgraden gedacht. En da's dan nog maar om de 2 versies he.
Maw, als men op XP zat werd er getest met w7sp1 en gewacht op sp2 alvorens er serieus aan gewerkt werd. Dus dat vertraagde de boel nog meer volgens mij (blijven wachten op een sp die niet komt maakt niet dat men gaat skippen naar de volgende, het zorgt er gewoon voor dat de overgang naar 7 nog langer geduurd heeft)
Maar XP is een van de weinige die 3sp's heeft gehad.
En microsoft probeert om die upgrade cycle terug te versnellen, maar dat werkt niet echt lijkt me. Zelfs moest win8 een success geweest zijn had win8.1 bij gebrek aan downloadbare/koopbare iso (voor de niet-enterprise versies) heel de upgrade cycle in bedrijven verknoeid. En dan is men verbaasd dat de kat uit de boom gekeken wordt.
[
Post made via mobile device ]
Tja, XP heeft veel bedrijven op een langere IT cycle gezet, waardoor 3j cycles nu onhaalbaar lijken.
De meeste die ik ken kijken de kat uit de boom tot SP1, dan wordt er ns getest, en na SP2 wordt er pas serieus aan upgraden gedacht. En da's dan nog maar om de 2 versies he.
Maw, als men op XP zat werd er getest met w7sp1 en gewacht op sp2 alvorens er serieus aan gewerkt werd. Dus dat vertraagde de boel nog meer volgens mij (blijven wachten op een sp die niet komt maakt niet dat men gaat skippen naar de volgende, het zorgt er gewoon voor dat de overgang naar 7 nog langer geduurd heeft)
Maar XP is een van de weinige die 3sp's heeft gehad.
En microsoft probeert om die upgrade cycle terug te versnellen, maar dat werkt niet echt lijkt me. Zelfs moest win8 een success geweest zijn had win8.1 bij gebrek aan downloadbare/koopbare iso (voor de niet-enterprise versies) heel de upgrade cycle in bedrijven verknoeid. En dan is men verbaasd dat de kat uit de boom gekeken wordt.
[