@khsw,
Vraag: De coaxleidingen in de muur naar de dozen toe, liggen deze in buizen naar beneden toe?
Indien ja kan men het signaal komende van de zolder rechtstreeks tot op de beneden verdieping brengen, dit wil zeggen de stamleiding direct tot beneden brengen.
En de verdeling van de TV-Radio signalen in opwaartse zin doen.
Op de beneden verdieping zou men een speciale TV - Radio doos kunnen plaatsen, er bestaan kabeldozen met 3 uitgangen 1TV, 2 Radio, en 3 uitgang voor Sat signalen.
(daar kan men het signaal uitkoppelen naar de Telenet-kabel modem, welke je dan vlak bij je PC kunt laten plaatsen)
Vooropgesteld dat de coaxen in buizen zitten en niet in gepleisterd zitten en er geen huisversterker tussen zit voor de TV & Radio signalen.
Styno schreef:Maar dat beton, dat gaat niet lukken, ik had zelf een accesspointje in de nok op zolder staan en overal in huis was er goede ontvangst (zelfs tot vanachter in de tuin). Maar eenmaal in de kelder (gewapend beton) kwam er niets meer door. Dus 2 lagen, dat is volgens mij zowieso een no-go.
Daar kan ik Styno alleen maar bijtreden.
In die wireless geloof ik niet echt, indien er zóveel beton tussen dat stralingsveld zit.