Draadloos Internet, 2 verdiepingen lager

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Mijn nicht en haar man zouden graag Telenet hebben, maar de kabel komt binnen op de zolder. Om geen extra kabels te moeten trekken in hun net opgeknapt huis, zouden ze kiezen voor een draadloze installatie.
Probleem is wel dat er twee verdiepingen met gewapend beton tussenzitten. Bij Telenet konden ze niet garanderen dat deze setup ging werken.
Bestaat er niet zoiets als een versterker?
Of zijn er mensen met een soortgelijke setup die probleemloos kunnen surfen?

Thnx :!:
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Beste,

Je kan altijd Wireless extenders kopen, of high gain antenna's, of zelfs extra Accesspoints en deze in serie zetten.

Maar het is nu wel zo dat (gewapend) beton de slechts mogelijke hindernis is voor een draadloze connectie. Ik kan je spijtig genoeg dus ook niks garanderen. Als ik jou was zou ik eens horen of je niemand kent die WLAN heeft en je dit eens mag lenen om te testen.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
crapiecorn.

mm lijkt het makkelijkste om de kabel die waarschijnlijk langs buiten via de zolder binnenkomt te verleggen, anders moet je door 2 lagen beton zitten boren, ofwel richten ze de zolder in als bureau of zo, alleen in de zomer niet aan te raden
Styno
Elite Poster
Elite Poster

khsw schreef:Om geen extra kabels te moeten trekken in hun net opgeknapt huis, zouden ze kiezen voor een draadloze installatie.
Probleem is wel dat er twee verdiepingen met gewapend beton tussenzitten.
Tststs... altijd genoeg gootjes openlaten ;)
Maar dat beton, dat gaat niet lukken, ik had zelf een accesspointje in de nok op zolder staan en overal in huis was er goede ontvangst (zelfs tot vanachter in de tuin). Maar eenmaal in de kelder (gewapend beton) kwam er niets meer door. Dus 2 lagen, dat is volgens mij zowieso een no-go.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
che
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Ik vrees er ook voor. Ne maat van mij heeft 1 gewapend beton en 1 gewoon plafond en daar ist eigenlijk ni goed te doen.
Dus 2 keer gewapend beton is no good.
verdickt
Premium Member
Premium Member

we hebben op het werk ook gewapend beton en ik vrees dat het daar niet al te ver werkt met de courante wireless toestellen.

Met een versterker is het beter maar ik zou het zeker aan niemand aanraden.

Thuis heb ik het buitengesmeten wegens te traag, als je enkel wat wilt surfen is het ok maar indien je regelmatig bestanden van de ene pc naar de andere verplaatst is het een nachtmerrie.

traag zzzzz zzzz zzz

Maar zoals vermeld, test het gewoon eens met een draadloos station van een vriend.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ieder modern huis gebruikt gewapend beton tussen de verdiepingen, dus zolang je niet in een bunker woont zie ik hier geen probleem in, maar het beste is natuurlijk gewoon de test doen (ken je niemand waar je de apparatuur eens kan lenen).

Wat de snelheid betreft... m'n wireless haalt netto 30 Mbps (is een USR8054)... en da's bij TN nog altijd 6 keer sneller als wat de modem kan leveren, niet meteen een probleem dus. Trouwens tussen twee PC's copieren aan 30 Mbps is ook helemaal niet slecht.
crapiecorn.

mja meestal maar een laag he, bij de meeste huizen zit er tussen de bovenverdieping en zolder gewoon vezelplaat met isolatie tussen.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Homeplug is misschien ook een optie? Je hebt ondertussen al ethernet homeplug adapters voor minder dan 100€.
En anders zal het WDS'en worden.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Vaak liggen de trappen boven elkaar, dwz de openingen in de betonplaten zitten ook boven elkaar.
Bij een vriend die hetzelfde probleem had in een huis met 3 verdiepingen hebben we het accesspoint verplaatst naar de middelste etage in het trappegat.
Resultaat: perfecte verbinding door het hele huis.
Dit, maar daarbij ook expirimenteren met de positie van de antenne's, niet vertikaal maar bv onder 45 graden of zelfs horizontaal wil soms helpen.
Bedenk daarbij dat de maximale straling loodrecht op de antenne is, de minimale uit het verlengde van de antenne
crapiecorn.

of ze kan gewoon adsl overwegen ....
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Bedankt voor het antwoord iedereen, ik probeer ergens een WLAN te pakken te krijgen om eens te testen.

ADSL is niet direct een oplossing (ook al ben ik hier zelf voorstander van), ze hebben namelijk geen vaste telefoonlijn en raw copper is ook niet echt goedkoop...
Blue-Sky
Erelid
Erelid

@khsw,
Vraag: De coaxleidingen in de muur naar de dozen toe, liggen deze in buizen naar beneden toe?
Indien ja kan men het signaal komende van de zolder rechtstreeks tot op de beneden verdieping brengen, dit wil zeggen de stamleiding direct tot beneden brengen.
En de verdeling van de TV-Radio signalen in opwaartse zin doen.
Op de beneden verdieping zou men een speciale TV - Radio doos kunnen plaatsen, er bestaan kabeldozen met 3 uitgangen 1TV, 2 Radio, en 3 uitgang voor Sat signalen.
(daar kan men het signaal uitkoppelen naar de Telenet-kabel modem, welke je dan vlak bij je PC kunt laten plaatsen)

Vooropgesteld dat de coaxen in buizen zitten en niet in gepleisterd zitten en er geen huisversterker tussen zit voor de TV & Radio signalen.
Styno schreef:Maar dat beton, dat gaat niet lukken, ik had zelf een accesspointje in de nok op zolder staan en overal in huis was er goede ontvangst (zelfs tot vanachter in de tuin). Maar eenmaal in de kelder (gewapend beton) kwam er niets meer door. Dus 2 lagen, dat is volgens mij zowieso een no-go.
Daar kan ik Styno alleen maar bijtreden.
In die wireless geloof ik niet echt, indien er zóveel beton tussen dat stralingsveld zit.
Afbeelding
Sandman
Pro Member
Pro Member

ik vreesc dat als ik hier thuis wireless wil hebben (bunbgalow dat ik nada ontvangst ga hebben in kelder... moets maar liefst een boor van 60cm gebruiken om door de vloer uit te raken... :)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”