Ik heb dus scarlet one(vdsl2, digitale tv en telefonie) en heb zopas een 2e decoder aangekocht, maar ik krijg deze niet (blijvend) werkende. Ik heb dus bij het opstarten gewoon telefoonnummer ingegeven en hij speelde, maar na een 10 minuten geen beeld meer, wel een melding op het scherm dat ik naar support van belgacom moet surfen.
Aangezien ik een abonnement bij scarlet heb gaat dit niet en op de site van scarlet vind hierover zo goed als niks eigenlijk.
Moet hier bij scarlet zelf iets geactiveerd worden? Om deze 2e decoder op dezelfde telefoonnummer te laten werken? Of is er ergens 1 of andere instelling om dit te laten marcheren??
Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
2e decoder
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Het is niet je nummer waar mensen jouw op bellen, maar je lijnnummer dat je moet ingeven.
Maar dat wist je wel al vermoed ik?
Maar dat wist je wel al vermoed ik?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 12 keer
@honda4life
Jaja, dat van die lijnnummer wist ik.(vindt men op het contract, bij instellingen van de originele decoder en als ge inlogt bij 'mijnscarlet.be ook)
Daarom dat ik het raar vind dat die aangekochte decoder het na een tijdje, volgens mij toch, geblokkeerd wordt.
Ik zal scarlet zelf moeten contacteren hierover, denk ik... Ik ga eerst nog efkes wachten op eventuele reacties/suggesties hier vooraleer ik scarlet contacteer.
Misschien heeft het te maken met het feit dat deze aangekochte decoder een echte belgacom decoder is met de software van belgacom en niet die van scarlet??? Er is niet veel verschil, maar toch.... Aan de andere kant op de site van scarlet staat er een tutorial hoe men een 2e decoder installeert en de kans is redelijk groot als men een 2e decoder aankoopt dat deze van belgacom is met de software van belgacom (belgacom menu is blauw en scarlet menu is rood)
Jaja, dat van die lijnnummer wist ik.(vindt men op het contract, bij instellingen van de originele decoder en als ge inlogt bij 'mijnscarlet.be ook)
Daarom dat ik het raar vind dat die aangekochte decoder het na een tijdje, volgens mij toch, geblokkeerd wordt.
Ik zal scarlet zelf moeten contacteren hierover, denk ik... Ik ga eerst nog efkes wachten op eventuele reacties/suggesties hier vooraleer ik scarlet contacteer.
Misschien heeft het te maken met het feit dat deze aangekochte decoder een echte belgacom decoder is met de software van belgacom en niet die van scarlet??? Er is niet veel verschil, maar toch.... Aan de andere kant op de site van scarlet staat er een tutorial hoe men een 2e decoder installeert en de kans is redelijk groot als men een 2e decoder aankoopt dat deze van belgacom is met de software van belgacom (belgacom menu is blauw en scarlet menu is rood)
Laatst gewijzigd door seppe 29 dec 2013, 17:22, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
tuurlijk werkt een belgacomdecoder wel... ik heb ook een oude belgacom decoder werkend. (zowel een v4 als v3b)
Doe eens een factory reset : kijk eerst welk model je hebt http://bgchulp.comyr.com/Decoders.php
Doe eens een factory reset : kijk eerst welk model je hebt http://bgchulp.comyr.com/Decoders.php
de koe zegt boe
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 97 keer
support voor een 2e decoder is wel een betalende optie (http://www.scarlet.be/nl/tv/opties/2-hd-decoders-Trio/) maar dat wist je waarschijnlijk ook al?
en mocht je een v5 decoder gekocht hebben, ben je er bij Scarlet ook nog aan voor de moeite (http://support.scarlet.be/%28S%28i1otp1 ... NodeID=526)
en mocht je een v5 decoder gekocht hebben, ben je er bij Scarlet ook nog aan voor de moeite (http://support.scarlet.be/%28S%28i1otp1 ... NodeID=526)
-
- Elite Poster
klopt niet. Een 2de decoder aansluiten is gratis, als het uw eigen decoder is. Wil je een 2de decoder van scarlet, dan moet je 4€ betalen.
Topicstarter heeft trouwens scarlet one
Een V5 decoder werkt inderdaad niet
Topicstarter heeft trouwens scarlet one
Een V5 decoder werkt inderdaad niet
de koe zegt boe
-
- Pro Member
voor alle duidelijkheid: het is een belgacom decoder v4.
En factory reset ga ik morgen es proberen, tv is momenteel 'bezet' en op de kamer waarvoor die 2e decoder is bedoelt ligt nog geen utp-kabel...
En factory reset ga ik morgen es proberen, tv is momenteel 'bezet' en op de kamer waarvoor die 2e decoder is bedoelt ligt nog geen utp-kabel...

Laatst gewijzigd door seppe 29 dec 2013, 19:12, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
inderdaad een belgacom decoder zou niet werken bij scarlet, heb ik mij toch ook laten wijs maken!
sorry ik had het wel over een v5 omdat ik ook veronderstelde dat het over een aankoop ging en dat je dan normaal gezien voor de laatste versie zult gaan 'k zal in 't vervolg proberen duidelijker te zijn
factory reset BGC decoders
BGC decoder types
sorry ik had het wel over een v5 omdat ik ook veronderstelde dat het over een aankoop ging en dat je dan normaal gezien voor de laatste versie zult gaan 'k zal in 't vervolg proberen duidelijker te zijn

factory reset BGC decoders
BGC decoder types
Laatst gewijzigd door jackho 13 jan 2014, 08:59, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Pro Member
maakt niet uit, ik ben blij met al de tips die hier krijg en ik had in de topic nog niet verteld welk type van decoder ik had gekocht. Daarbij dat van die v5 had ik op de site van scarlet gezien....
Waarom dit is weet ik niet, maarja; het een lowbudget provider voor iets,hè.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Inderdaad,U moet er ook rekening mee houden dat het One abbo niet meer te verkrijgen is,bij het Trio abbo krijgt U een Basic digicorder,alleen als U overstapt van One naar Trio mag U Uw vertrouwde digicorder houden,er zal altijd een maandelijks bedrag aangerekent worden voor een digicorder,ook al kan je,op een of andere manier alles in orde krijgen met een 2e hands digicorder,bij het Trio abbo.
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Neen, daar betaal je niet extra voor, voor zover ik weet toch.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
Als je een tweede decoder (< V5) zelf aankoopt, betaal je geen 4€ huur.
(En als je bij de bestelling van TRIO geen extra decoder besteld hebt en nadien wil je een 2e decoder, dan ben je zelfs verplicht de 2e te kopen, want na installatie kan je er geen 2e meer bij huren.)
(En als je bij de bestelling van TRIO geen extra decoder besteld hebt en nadien wil je een 2e decoder, dan ben je zelfs verplicht de 2e te kopen, want na installatie kan je er geen 2e meer bij huren.)
-
- Elite Poster
omdat ze bij scarlet graag wat achterlopen. Ook de software op de V4 is minder 'goed' dan die van de belgacom v4... zo is er bij scarlet geen 'diepe slaap'
de koe zegt boe