WeePee out?

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18459
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Nog iemand met problemen?

Geen inkomend of uitgaand :-(
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Medlo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:41
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 30 keer

Op onze fax nummer lukt het blijkbaar ook niet om inkomende faxen te ontvangen ...
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3258
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 232 keer
Recent bedankt: 4 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Hier ook problemen. Soms komt een inkomend gesprek door, maar vaak ook niet.
Computer(k)nul
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18459
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

blijkbaar op alle switchen (even en oneven) ?
zowel brussel (ssw[0-9].brussels.weepee.org als antwerpen (ssw[0-9].brussels.weepee.org) ?

Klantentool werkt, inkomende calls staan gelogd ("geen antwoord")
Doorschakeling (via klantentool) naar GSM werkt ook niet.

Connectie met hun transitpartner gebroken?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Gewoon bezet op de meeste nummers. SIP nog als registered zo te zien. Dus lijkt me dat switchen het nog doen, maar zelf geen telefoontjes binnen krijgen?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hmm hier iets raars aan de hand. Sommige nummers werken (mijn ex OVH nummer), anderen werken half en half (geluid valt weg van mijn IVR : ex EDPnet en ex 3stars) en sommigen werken helemaal niet (WeePee nrs van origine)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Blijkbaar vanaf +34 ook
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2427
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Net 2 nummers geprobeerd en beide werken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18459
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Blijkbaar alles terug OK.
Geen communicatie gehoord/gezien van WeePee wat de oorzaak van het probleem was :cry: .

Toch wel lastig (en onaanvaardbaar) voor een zelfstandige die uren niet bereikbaar was op zijn vaste lijnen (en de onmogelijkheid om inkomende gesprekken door te schakelen naar GSM)...

Wat mij wel opviel is dat de SIP registered bleef, dus de switchen deden het nog (ook de klantentool), maar je kon ook intern (Weepee > WeePee) niet bellen. Dus ook interne gesprekken gaan heen en terug via een externe partner (Colt?), en blijkbaar was de link tussen WeePee en hun transit partner down?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15162
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Hier geen problemen gehoord van mijn vrouw (die nochtans nogal veeleisend is op zo'n dingen).
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

philippe_d schreef:Blijkbaar alles terug OK.
Geen communicatie gehoord/gezien van WeePee wat de oorzaak van het probleem was :cry: .

Toch wel lastig (en onaanvaardbaar) voor een zelfstandige die uren niet bereikbaar was op zijn vaste lijnen (en de onmogelijkheid om inkomende gesprekken door te schakelen naar GSM)...

Wat mij wel opviel is dat de SIP registered bleef, dus de switchen deden het nog (ook de klantentool), maar je kon ook intern (Weepee > WeePee) niet bellen. Dus ook interne gesprekken gaan heen en terug via een externe partner (Colt?), en blijkbaar was de link tussen WeePee en hun transit partner down?
Het grappige is wel dat het ene nummer wel werkte en het andere nummer niet.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”