Kruidvat tablet

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 70 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hoi,

Onlangs kocht ik een tablet in het kruidvat voor mijn ouders. Op deze manier zouden ze gemakkelijk overal de foto's van hun nieuwste kleinkind kunnen bekijken, en zo zou ik dus niet iedere keer foto's moeten mailen. Foto's worden met dropsync gesynchroniseerd en op deze manier hebben ze dus altijd de nieuwste foto's.

Op de doos van de tablet stond: "Onderweg kunt u genieten van Youtube filmpjes, spelletjes spelen en video's streamen". Dit impliceert voor mij dat ik er een SIM kaart kan in steken. Groot was echter mijn ontgoocheling toen na de 'unboxing' bleek dat er geen SIM in het apparaat kan gestoken worden.
Blijkbaar dien je hiervoor een aparte 'dongle' te kopen, wat niet op de verpakking vermeld staat.

Kruidvat wil de tablet niet terugnemen omdat de verpakking al geopend is. Ik had mij beter moeten informeren in de winkel zeggen ze. 'Onderweg' heeft blijkbaar een heel andere betekenis :-/

Ik ben geen lid van test aankoop ofzo, dus denk dat mijn mogelijkheden snel uitgeput zijn en ik mijn 'verlies' maar moet nemen :-(
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer

Onderweg kan dus ook via wifi zijn, hoewel dit natuurlijk voor interpretatie vatbaar is.
Ik weet niet hoeveel je betaald hebt, maar vermoed dat je voor die prijs moeilijk kan verwachten dat er ook 3G opzit.
Kijk maar eens naar de duurdere modellen, wat het prijsverschil is tussen met of zonder 3G.
Hebben ze bij uw ouders geen wifi?
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Zou deze nogmaals aanbieden en hun vragen hoe je anders kon constateren of er al dan niet een SIM kaart in het toestel kan, zonder het boeltje open te maken. Ook kan je hun even de betekenis van "onderweg" geven (volgens Van Dale : on·der·weg (bijwoord) terwijl je ergens naartoe gaat) en anders even vragen of ze de straffen kennen op misleidende reclame, en eventueel via het JEP (Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame ==> JEP) gaan.

JorisX : onderweg is 3G of 4G in mijn ogen, wifi vind ik niet zo snel midden op de snelweg... :-) Ik heb destijds (2010 denk ik) een tablet gekocht waarbij 3G mogelijk was (Huawei dingetje) voor amper 150 euro...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik vrees er voor... :s

Als advocaat van de duivel kunnen ze natuurlijk voor "onderweg" hun eigen definitie er aan geven. Onderweg bij vrienden op hun wifi, of onderweg via thetering...

Misschien kan je ook proberen om via het contactformulier op de website een klacht neer te leggen?
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Hb je Bgc of Tnt? Ze hebben een ganse reeks hotspots die je gratis kan gebruiken als je klant bent.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tot je aan de grens bent... (in geval van Telenet : Vlaamse grens :))

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
devastator
Elite Poster
Elite Poster

Ik kan natuurlijk wel via hotspots etc gaan werken, maar dat is niet de bedoeling.
Als er staat 'onderweg' dan is dat 'op weg naar' en niet 'op locatie'.

Tablet kostte maar 80 euro, niet veel, dat weet ik. Maar dat wil niet zeggen dat je consumenten om de tuin mag leiden.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer

Je kan inderdaad altijd nogmaals proberen en misschien heb je de volgende keer een medewerker die je wel wil helpen.
Staan de specificaties niet op de doos vermeld? Dan zou je daar normaal ook 3G/4G moeten staan indien de tablet het zou ondersteunen.
devastator
Elite Poster
Elite Poster

3G/4G staat niet op de doos, maar er staat wel:
'streaming on-the-go'

Dat is dus streamen terwijl ik naar het werk ga, niet als ik op het werk ben ...
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Tethering met een smartphone als ze een hebben zou een optie kunnen zijn.
Afbeelding
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 481 keer
Bedankt: 114 keer

Ik denk niet dat je je slag zal thuishalen. Er wordt nergens een vermelding gemaakt van enige 3G/4G-mogelijkheid en onderweg valt op verschillende manieren te interpreteren. Hoe jij die interpreteert kan hen waarschijnlijk heel weinig schelen, maar wees er zeker van dat zij er uiteindelijk als winnaar zullen uitkomen.
Ook moet je er vanuit gaan dat Kruidvat natuurlijk geen speciaalzaak is voor die dingen..
Volgens mij ga je altijd het deksel op je neus krijgen en het antwoord dat je jezelf beter had moeten informeren alvorens de aankoop te verrichten.
(Zoals hierboven ook al vermeld, ik lijk nu een beetje de advocaat van de duivel maar zij hebben gewoon veel meer ervaring met die toestanden en weten echt wel hoe ze zich uit dergelijke zaken moeten uitpraten..)
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

idd mits aansluiten van een wifi dongle, mss is het idd misleidende reklame maar voor die prijs, en beter is steeds eerst wat rond de googelen en zich in de winkel eerst te bevragen, evt te vragen om eens zo'n tablet te mogen zien, ...meestal staat er ook een tablet uitgestald in hun etalage binnen, daarop kan je het ook al zien, of vragen dat ze ze >U tonen....
Hier in Aalter is het zo en had men er geen probleem mee om de tablet uit die vitrinekast te halen, men maakte zelfs een opmerking dat niet ale cases, of cases met keyboards op alle tabletten pasten en ik kon zelfs dat ter plaatse verifieren....
Mss ben je te snel tot aankoop overgegegaan en enkel naar de prijs gekeken...je kan het toestel via wifi idd mobiel gebruiken....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”