Scarlet Trio vraagjes

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een hoop vragen heb ik al via de zoekoptie gevonden (zoals het feit dat mijn fritz 7360 misschien kan blijven werken)
Ik zit nog met de volgende vragen:
Welke decoder wordt er meegeleverd bij scarlet trio?
Is het mogelijk om opnames te delen tussen decoders in hetzelfde huis?
Is het mogelijk om zelf een 2de hands V4 te kopen en te activeren..? Moet ik hierbij opletten voor mensen die hun gehuurde decoder verkopen?

Momenteel is er 1 actieve LAN kabel per verdiep (modems staan in garage/meterkast waar alles samenkomt). Echter die zijn gebruikt voor internet. Kan digitale tv van scarlet over dezelfde kabel door bijvoorbeeld gebruik te maken van een switch op elk verdiep? Of is een devolo/homeplug te verkiezen voor die tv signalen?

Scarlet (net als snow waarop het een reactie is) heeft een cap op 30 mbps voor het internet. Is dat inclusief dataverkeer voor TV of synct de modem wel hoger en blijft er 30 over voor internet?
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
seppe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Is het mogelijk om zelf een 2de hands V4 te kopen en te activeren..?
Ik denk het wel; ik heb scarlet one en heb sinds een paar dagen een v4 decoder aan de praat gekregen. Of je nu One of Trio hebt zal volgens mij niks uitmaken....

Trouwens ik heb ook een fritz!box 7360 waarmee dit allemaal marcheert, voor alle duidelijkheid niet achter bbbox2 geplaatst. Gaat prima!! :)
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Fluppeke schreef:Een hoop vragen heb ik al via de zoekoptie gevonden (zoals het feit dat mijn fritz 7360 misschien kan blijven werken)
Ik zit nog met de volgende vragen:
Welke decoder wordt er meegeleverd bij scarlet trio?
Is het mogelijk om opnames te delen tussen decoders in hetzelfde huis?
Is het mogelijk om zelf een 2de hands V4 te kopen en te activeren..? Moet ik hierbij opletten voor mensen die hun gehuurde decoder verkopen?

Momenteel is er 1 actieve LAN kabel per verdiep (modems staan in garage/meterkast waar alles samenkomt). Echter die zijn gebruikt voor internet. Kan digitale tv van scarlet over dezelfde kabel door bijvoorbeeld gebruik te maken van een switch op elk verdiep? Of is een devolo/homeplug te verkiezen voor die tv signalen?

Scarlet (net als snow waarop het een reactie is) heeft een cap op 30 mbps voor het internet. Is dat inclusief dataverkeer voor TV of synct de modem wel hoger en blijft er 30 over voor internet?
V3b
Enkel netwerkopnames
Ja, sticker onderaan geeft aan het of het een rental is.

Splits uw paren in 2x100mbit (adapters voor te koop).
Devolo's gaan, maar niet overal.

Dat hangt van uw profiel af. Alles je via DLM hoger syncht dan 30mbit dan heeft de TV geen impact. Daaronder wel. (Check lijntest.be)
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster

Dus netwerkopnames kan je delen.. kan je dan ook zelf aangeven wanneer iets netwerkopname moet zijn of wanneer iets lokaal moet opgenomen worden?

Ik denk dat die devolotoestanden hier niet gaan werken (3 fase's)
Als ik een switch gebruik blijft het netwerk voor de pc's gigabit. zou de volgende setup werken?

Fritz( -----UTP1-------)switchverdiep1( -----------)tv/internet
Fritz(------UTP2-------)switchverdiep2(-----------)tv/internet
Fritz(------UTP3-------)verdiep1 internet
Op elke 5poortswitch zijn er dan 1 digitale tvbox en 1 pc aangesloten(en nog 2 poorten vrij)
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Te Koop forum

Die setup kan werken onder de volgende voorwaarde:

Op alle PC's moet je een static IP en gateway instellen omdat de DHCP server van de fritzbox de IP-adressen van de decoders moet uitdelen.
Ik heb een tijdje zo een setup gedraaid (met de scarletbox weliswaar) en dat werkte perfect, het enige nadeel zijn die static IP's omdat dit ook zo is voor alle wifi devices (tenzij je daar een aparte router voor gebruikt).

edit: 3 fase kan werken onder de voorwaarde dat de devolo's steeds op de zelfde fase is aangesloten ;) maar dan moet je wel gaan zoeken. (is het 3 X 230V of 3 X 400V +N ? )
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster

Ik begrijp het nog niet volledig maar ik vermoed dat de dhcp voor die box ip's moet uitdelen in een andere range dan de static ip's? Ik heb jaren geleden bij schoonouders een belgacom philips adsl modemken aangesloten en daar kon je de poorten configureren voor tv OF voor Lan. Maar ik wil nu net 1 kabel per verdiep voor zowel LAN als TV en per verdiep terug splitsen met een gigabit switch.

Plan B is misschien ethernet over het coax netwerk dat dan overbodig is geworden (van zodra telenet zijn analoog signaal komt afsluiten). Maar ik denk dat een setup met 2 switchen stabieler gaat zijn

@ter info devolo's
Het is 3 X 400V +N. Op het eendraadsschema staat niet welke kring op welke fase is aangesloten maar ik ga er niet vanuit dat al die stopcontacten (meterkast /tv slaapkamer / tv living) op dezelfde fase zitten. En aangezien ik de indruk heb dat alle 'zwaardere' toestellen redelijk goed verdeeld zijn over de fases(geen problemen mee) ga ik ze niet veranderen in de kast (ik heb immers 'maar' een hoofdzekering van 25A ..geen groot probleem aangezien je met alle fases ideaal belast wel 75 A kan trekken natuurlijk )
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Vandaag hier een decoder geplaatst voor trio. De technieker zei dat er geen switch of router tussen de modem en de decoder mag. Al lijkt een deftige gigaswitch mij geen probleem zolang je niet massas overige data over het netwerk stuurt.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Fluppeke schreef:Ik begrijp het nog niet volledig maar ik vermoed dat de dhcp voor die box ip's moet uitdelen in een andere range dan de static ip's?
Als je de pc's met elkaar wil laten communiceren, dan moeten ze in dezelfde range. Om conflicten te vermijden kan je bv de statics een ip geven tussen 192.168.1.2 en 192.168.1.20 en dan instellen dat de dhcp ip's geeft vanaf 192.168.1.21
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”