Ik zou graag mijn playstation 4 aansluiten via kabel.
Ik heb maar 2 netwerk kabels liggen achter mijn tv en die zitten op de tv en de decoder.
Nu zou ik 1 van die kabels op de ps aansluiten en de andere op een switch en zo naar de tv en naar de decoder.
Nu mijn vragen:
1) zal dit lukken of moet de decoder rechtstreeks verbonden zijn met de modem ?
2) Een totaal andere vraag: ik heb mijn ps4 al eens aangesloten via kabel maar dan krijg ik ook geen NAT type (terwijl ik overal lees dat via kabel je sowieso NAT type krijgt)
Hoe zou dit komen ? (ik heb Bbox3)
Alvast dank
Decoder achter switch ?
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Een switch is transparant op IP vlak, dus als je toestel nu goed werkt, dan zal het ook goed werken als je die kabel eerst in een switch steekt en dan vertakt vanuit die switch naar je toestel(len).
[
Post made via mobile device ]
[

- cyberbug
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 187 keer
- Recent bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Ik vermoed dat je TV op het gewone netwerk zit (LAN poort 1 & 2 op de B-box) en je decoder op het digitale TV netwerk (LAN poort 3 & 4 op de B-box)
Je moet dan zorgen dat je je switch op de poort/kabel van het gewone netwerk hangt (kabel die nu naar de tv gaat, deze moet op poort 1 of 2 steken vd b-box) anders zullen je ps3 & TV geen ip krijgen van de b-box.
De kabel voor je decoder moet recthstreeks naar poort 3 of 4 gaan.
Je moet dan zorgen dat je je switch op de poort/kabel van het gewone netwerk hangt (kabel die nu naar de tv gaat, deze moet op poort 1 of 2 steken vd b-box) anders zullen je ps3 & TV geen ip krijgen van de b-box.
Greetz cyberbug

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Speelt dit nog een rol bij de Bbox 3 ?cyberbug schreef:Ik vermoed dat je TV op het gewone netwerk zit (LAN poort 1 & 2 op de B-box) en je decoder op het digitale TV netwerk (LAN poort 3 & 4 op de B-box)