E-mail bij maximum volume

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1986
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

We hebben Internet Comfort met 150 GB volume. Eind vorige maand zaten we plots op smalband. Volume blijkbaar overschreden. Ok, daar was een verklaring voor. Maar, we moesten toch een verwittiging gekregen hebben ? Het contract zegt:
De Klant zal per e-mail een waarschuwing ontvangen van Belgacom wanneer zijn Internetvolume het maximaal toegelaten Internet Volume nadert.
Ik heb contact opgenomen met de klantendienst. Mijn e-mailadres was juist, maar dat had ik zelf ook al gecontroleerd. Volgens de technische dienst zit de fout bij de facturatie. Ik heb nu al 14 dagen een klacht lopen. Als ik bel zeggen zeggen ze mij dat er helemaal geen email gestuurd wordt. Een andere keer werd ik heen en terug gestuurd tussen facturatie en technische dienst en dan niets meer !

Op hoeveel % of GigaByte moet die e-mail komen ? Ik wil het bijkopen van volumepacks vermijden.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1986
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Niemand die soms zijn volume overschrijdt bij Belgacom ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16428
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1200 keer
Recent bedankt: 5 keer

Toch wel, maar ik kan er geen % tov mijn downloadlimiet op plakken.
Ik heb eerst een email gekregen:
Geachte mevrouw,
Geachte heer,

Beste klant, u hebt bijna uw theoretische downloadlimiet bereikt.
Vermijd dat u straks trager moet surfen.

Wilt u straks niet trager surfen, controleer dan nu uw verbruik op www.belgacom.be/e-services en koop als u dat wenst volume bij.
U kunt dan tegen uw normale snelheid blijven surfen.
Indien u over ongelimiteerd volume beschikt, is dit extra volume gratis.

Hoogachtend,
Uw klantendienst
En dan nadien:
Geachte mevrouw,
Geachte heer,

Beste klant, u hebt uw theoretische downloadlimiet bereikt en surft momenteel nog tot begin volgende maand tegen verlaagde snelheid (64 Kbps).

Als u tegen normale snelheid wilt surfen, kunt u volume bijkopen op www.belgacom.be/e-services.
Indien u over ongelimiteerd volume beschikt, is dit extra volume gratis.

Hoogachtend,
Uw klantendienst
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1986
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Bedankt voor de info. Ik heb maandag terug gebeld. De klacht was nog niet behandeld, na 2 weken.
Ondertussen heeft de zoon weer bijna het volume van december opgebruikt...
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15162
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Bereken eens of een Internet start met optie onbeperkt volume niet ongeveer even duur zou zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16428
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1200 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dat noemt officieel "Volume Pack Unlimited" en kost €7,50 per maand.
Onbeperkt volume: onbeperkt gebruik enkel voor privédoeleinden en overeenkomstig de algemene voorwaarden van Belgacom. Belgacom behoudt zich het recht voor om klanten te verwittigen die regelmatig een opvallend hoger verbruik hebben dan de gemiddelde van de klanten met hetzelfde abonnement of dezelfde optie (d.w.z. als hun verbruik gedurende 3 opeenvolgende maanden meer dan vijf maal het gemiddelde verbruik overstijgt van klanten met hetzelfde abonnement of dezelfde optie). Deze klanten zal gevraagd worden hun verbruik te verlagen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16428
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1200 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb een limiet van 100Gb en kreeg de waarschuwing op 95Gb, dus:
- op 5% van het einde
- op 5Gb van het einde
Deflandrex
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 dec 2013, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wij kregen meestal ook pas e-mail na het al overschreden was.. ondertussen hebben we unlimited.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1986
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Ja , ik ga ook overstappen naar unlimited. Ik heb Pack met gsm. Is nog oude formule , 150 Gbyte volume.
Als ik overstap naar nieuwe formule is het unlimited.
Ik heb al overlegd met de klantendienst. De goedkoopste manier is om alles op te zeggen en als nieuwe klant aanmelden. Dan krijg ik de webpromotie die nu geldt. En de tariefverhoging van 1 februari gaat dan voorlopig niet door.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”