Goeiemiddag en alvast een gelukkige oud en nieuw!
Ik zat toch met wat vragen. Ik heb nog niet zolang geleden en B-box2 in bedrijf genomen aangezien hier nog steeds een bronze Philips P2 stond te draaien.
Deze zorgde voor zeer lage downloadsnelheden (en up) ( nl. 350 kb/s download ) . Wat ik wat aan de lage kant vind aangezien ik voor 30 MB/s betaal..
En nu hebben we ook de mogelijkheid om met meer als 4 wireless op het internet te surfen.
Dus ik ga hem ruilen. Werkt goed, leuk met veel op het internet, goede verbinding maar helaas nog steeds max. 350kb/s.
Ik vraag me af waar dan het probleem zit.. We gebruiken nog steeds een ADSL-lijn aangezien VDSL hier nog niet ligt.
Ook had ik een ander probleem, ik speel een online spel ( nl Guild Wars 2 ) waar ik voordien geen problemen met had maar sinds de B-box 2 wel..
Ik kan niet inloggen door ; Firewall settings ( maar daar lag het probleem ervoor ook niet ) OF Router settings ( probleem gevonden? )
Ik heb al geprobeerd mijn poorten te openen voor deze game maar het helpte niet..
Ik ben momenteel niet echt overtuigd van de B-box2 en ik zit dus met een paar vragen.
Ik hoop dat jullie hier misschien antwoorden voor kunnen hebben?
Alvast bedankt!
Deflandrex
EDIT : ik heb even een snelheidscheck gedaan op belgacom en krijg dit te zien
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 3,7 Mbps download - 412 Kbps upload
Min.: 3,7 Mbps download - 412 Kbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
3,7 Mbps download - 412 Kbps upload
Uw downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.
Bbox 2 vraag
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ze kloppen dus met je gepeten download. 3 Mbps is ongeveer 300 KB/s. Je zit nog op adsl. Welke formule heb je? Je kan alleszins al naar de goedkoopste formule (start) overstappen om wat uit te sparen.
Zegt lijntest.be hetzelfde? Geeft die eventueel een indicatie wanneer vdsl2 beschikbaar zou worden?
[
Post made via mobile device ]
Zegt lijntest.be hetzelfde? Geeft die eventueel een indicatie wanneer vdsl2 beschikbaar zou worden?
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Als je de speedtest doet via wifi dan doe je die best eens via utp kabel om te zien dat je in de buurt komt van de 3,7 Mbps.
pas ook op dat je de speed niet afleest in bytes/seconde want dan moet je vermenigvuldigen met 8 om het resultaat in bits/ seconde te weten
pas ook op dat je de speed niet afleest in bytes/seconde want dan moet je vermenigvuldigen met 8 om het resultaat in bits/ seconde te weten
-
- Starter
Resultaten :Goztow schreef:Ze kloppen dus met je gepeten download. 3 Mbps is ongeveer 300 KB/s. Je zit nog op adsl. Welke formule heb je? Je kan alleszins al naar de goedkoopste formule (start) overstappen om wat uit te sparen.
[Post made via mobile device ]
Staat niks bij van wanneer het beschikbaar zou zijn.
-
- Starter
Ja ik kan helaas niet sneller met ADSL, wachten tot de VDSL-lijn er ligt dus!
Bedankt!
Bedankt!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
En ook geen Telenet kabel beschikbaar?? Want voor ongeveer hetzelfde bedrag (24,95€/m veronderstel ik) dat je nu betaalt voor een belachelijk lage snelheid, kan je daar toch wel vééééél betere snelheid krijgen.