Omdat Games On Demand op Xbox in België vaak alleen in het Fran te downloaden zijn, heb ik mijn account naar Nederland verhuisd (kan 1 keer per 3 maanden). Het voordeel is dat de games nu in verschillende talen te downloaden/kopen zijn. Het nadeel is dat ik ze niet meer kan downloaden blijkbaar omdat hij je locatie controleert (pas tegen dat de download bijna klaar is dan nog

Gevolg, ik kan niet meer aan mijn gekochte games als ik deze opnieuw wil downloaden, of de gratis games voor Gold members meepikken. De oplossing van Microsoft: laat iemand in Nederland de game downloaden, verplaatsen naar een USB-stick en opsturen

Dus ik wil met VPN aan de slag gaan. Nu heb ik gemerkt aan de hand van uitproberen (wat dan nog niet overal gratis is), dat VPN diensten poorten blokkeren, waardoor ik mijn Xbox niet kan gebruiken op die VPN. Er zijn enkele diensten die speciaal voor Xbox VPN's aanbieden maar die zijn duur en vaak niet beschikbaar voor een IP in Nederland.
Ik wil hem dus puur gebruiken om af en toe een game mee te downloaden. Ik wil er gerust voor betalen daar dit bandbreedte verbruikt (geen 30Gb per maand maar toch), als de prijs meevalt.
Ik deel de VPN verbinding via mijn Windows laptop omdat mijn router compleet flipt (dd-wrt) als ik daar een VPN-verbinding mee opbouw. Het moet dus met de ingebouwde Windows VPN functionaliteit werken (PPTP?), en uiteraard moeten de Xbox Live poorten beschikbaar zijn (88 (UDP), 3074 (UDP + TCP), 53 (UDP + TCP), 80 (TCP) and 1863 (UDP + TCP)).
Geen idee of er mensen zijn die toegang hebben tot iets dergelijks