Via virtualbox wou ik vsphere installeren: De cpu zou niet het probleem zijn (e8400), de chipset wel.
Kan die warning een probleem geven (behalve performance-wise) en heb ik dus genoeg aan wat meer ram (maar 4GB ram) ?
edit: geen softwareissue .
Asus P5K/EPU: virtualisatie support ( vt-d)
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Wat is uw Host OS en is dit 64-bit? Ik heb ook een moederbord van die generatie (P35 chipset) ism een Q6600 en 4GB RAM en dat werkt perfect. Ik gebruik wel VMware Player (freeware). Misschien moet je dat eens proberen om zoveel mogelijk in het VMware landschap te blijven?
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Je zal de opties van je virtualisatie software moeten nakijken - in jouw geval VirtualBox.
Zo heb ik de volgende opties in VMWare Fusion:
De laatste optie zorgt ervoor dat je "virtualisatiesoftware IN virtualisatiesoftware" kan draaien.
En natuurlijk moet je CPU de gangbare virtualisatietechnieken ondersteunen, maar ik denk dat dat dan alleen maar van toepassing op je "eerste" virtualisatie software. Niet de virtualisatie-software "in" je eerste virtualisatiesoftware.
Ingewikkeld hé
Zo heb ik de volgende opties in VMWare Fusion:
De laatste optie zorgt ervoor dat je "virtualisatiesoftware IN virtualisatiesoftware" kan draaien.
En natuurlijk moet je CPU de gangbare virtualisatietechnieken ondersteunen, maar ik denk dat dat dan alleen maar van toepassing op je "eerste" virtualisatie software. Niet de virtualisatie-software "in" je eerste virtualisatiesoftware.
Ingewikkeld hé

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Kijk eens naar het 3de screenshot in deze blogpost: http://autodiscover.wordpress.com/2012/ ... irtualbox/
Volgens mij mis je daar een paar vinkjes. Maar ik zou sowieso aanraden om VMware Player te gebruiken, aangezien deze zal detecteren dat je ESXi 5 wil installeren en dan automatisch alle instellingen goed zal zetten.
Volgens mij mis je daar een paar vinkjes. Maar ik zou sowieso aanraden om VMware Player te gebruiken, aangezien deze zal detecteren dat je ESXi 5 wil installeren en dan automatisch alle instellingen goed zal zetten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Volgend probleem: wil hyper V installeren in win server 2012 r2, krijg weer een error (in een virtualbox VM):
the processor doesn't have the required virtualisation capabilities.
Suggesties om dit te omzeilen ? Is dit mss een verkeerde setting in virtualbox ? of beter vmware gebruiken ?
the processor doesn't have the required virtualisation capabilities.
Suggesties om dit te omzeilen ? Is dit mss een verkeerde setting in virtualbox ? of beter vmware gebruiken ?