Bbox3 bridgen
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik heb vandaag wegens problemen met mijn internet een bbox3 ontvangen. Ik wil deze bridgen met een tp-link wdr4300 met dd-wrt firmware. Dit lukte perfect met de bbox2. Nu vind ik de optie in de bbox3 spijtig genoeg niet. Kunnen jullie mij helpen ?
Laatst gewijzigd door TiTanium 24 dec 2013, 21:32, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Scrhijffout in topic hersteld.
Reden: Scrhijffout in topic hersteld.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Wat wil je dan vinden in de bbox3?
"Bridgen" is iets dat je instelt op je TP-link (PPPoE).
De b-box3 is (net zoals de b-box2) default uitgeleverd met "PPPoE passtrough" enabled, je moet hier dus niets wijzigen.
"Bridgen" is iets dat je instelt op je TP-link (PPPoE).
De b-box3 is (net zoals de b-box2) default uitgeleverd met "PPPoE passtrough" enabled, je moet hier dus niets wijzigen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Starter
Dus als ik het goed begrijp is dit standaard aan ? Het enige dat ik hoef te doen is men tp-link verbinden met de bbox, men ppoe enz in te stellen en dan stopt de bbox met wifi en dhcp enz ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 97 keer
en waarom zou je de WDR4300 nog willen gebruiken: alles zit al in de bbox3. Bovendien is de 5GHz van de tp-link maar een 3x3; die van de bbox3 is een 4x4. Dat je die nog gebruikte met een bbox2 is te begrijpen, maar met een bbox3 

-
- Starter
Wifi vind ik niet zo belangrijk, dat is hier alleen voor de smartphones. Ik wil vooral de tp-link gebruiken om dat daar dd-wrt op staat ( Daar kan je tenminste wat dingen op instellen)
-
- Moderator
corewillem schreef:Dus als ik het goed begrijp is dit standaard aan ? Het enige dat ik hoef te doen is men tp-link verbinden met de bbox, men ppoe enz in te stellen en dan stopt de bbox met wifi en dhcp enz ?
- - De bbox stop natuurlijk niet met wifi, die kan je uitzetten
- dhcp is niet relevant, het enige toestel dat aan je bbox hangt is tp-link
-
- Starter
Ik heb via een gewone ethernet poort en de wan poort op de bbox 3 men tp-link proberen aansluiten, zoals verwacht werkte dit niet. Mijn tp-link krijgt wel te zien dat hij een extern ip adres krijgt van belgacom (als ik ppoe gegevens invoer) maar verbinden met internet lukt niet. Ook als ik ppoe uit zet in de bbox3 lukt dit niet iemand een idee ?
-
- Moderator
Je moet natuurlijk een LAN poort gebruiken op de BBox (en de WAN poort van je tp-link).corewillem schreef:k heb via een gewone ethernet poort en de wan poort op de bbox 3 men tp-link proberen aansluiten
De WAN poort is om de BBox3 te gebruiken als router achter een internetverbinding (vb toekomstige FTTH modem).
Zoals verwacht??? Dat werkt normaal bij iedereen, waarom verwacht jij dat het bij jou niet zou werken ???corewillem schreef:zoals verwacht werkte dit niet.
Dan heb je duidelijk een probleem met je tp-link. Heeft niets met de BBox te maken.corewillem schreef:Mijn tp-link krijgt wel te zien dat hij een extern ip adres krijgt van belgacom (als ik ppoe gegevens invoer) maar verbinden met internet lukt niet.
- - Zorg ervoor dat je PC's op de TP link aangesloten zijn, en niet op de BBox.
- Zorg ervoor dat je geen IP conflicten hebt (het subnet van je LAN achter de TPlink, mag niet hetzelfde zijn als het subnet van de BBox).
-
- Starter
Bedankt voor je help. Ik dacht zelf al dat het de lan poort was maar om dat uit te sluiten ook de wan poort geprobeerd beide werkte niet. Ik verwachte dat het niet ging werken omdat je bij de bbox2 bridgen moest aanzetten. Op mijn tp-link staat alles juist (net gedubbelcheckt) instellingen zijn het zelfde als de instellingen waar het mee werkte op de bbox 2. Ip van bbox zit op 192.168.1.1 tp-link 192.168.1.2philippe_d schreef:Je moet natuurlijk een LAN poort gebruiken op de BBox (en de WAN poort van je tp-link).corewillem schreef:k heb via een gewone ethernet poort en de wan poort op de bbox 3 men tp-link proberen aansluiten
De WAN poort is om de BBox3 te gebruiken als router achter een internetverbinding (vb toekomstige FTTH modem).
Zoals verwacht??? Dat werkt normaal bij iedereen, waarom verwacht jij dat het bij jou niet zou werken ???corewillem schreef:zoals verwacht werkte dit niet.
Dan heb je duidelijk een probleem met je tp-link. Heeft niets met de BBox te maken.corewillem schreef:Mijn tp-link krijgt wel te zien dat hij een extern ip adres krijgt van belgacom (als ik ppoe gegevens invoer) maar verbinden met internet lukt niet.
- - Zorg ervoor dat je PC's op de TP link aangesloten zijn, en niet op de BBox.
- Zorg ervoor dat je geen IP conflicten hebt (het subnet van je LAN achter de TPlink, mag niet hetzelfde zijn als het subnet van de BBox).
-
- Starter
Gekregen bij de 10001ste keer dat er een belgacom technieker langskwam voor de beroerde snelheden op een lijn die makkelijk 46mbit haalde vroeger bij scarlet......SCIFOFLUX schreef:Heb je de B-box 3 gratis gekregen of heb je 99 euro betaald?
Indien gratis bij welk center bent u gegaan? Want ik ben op zoek naar een b-box 3 want mijn b-box2 begint defect te geraken.
-
- Moderator
Dat is niet correct. Noch bij de BBox-3, noch bij de B-box2 moest je "bridgen" aanzetten. Ik zou trouwens niet weten met welke instelling je "bridgen" kan aan- of uitzetten ...corewillem schreef: Ik verwachte dat het niet ging werken omdat je bij de bbox2 bridgen moest aanzetten
Je bedoelt dat de WAN zijde van de tp-link op 19.168.1.2 staat? Maar wat is het LAN adres van de tp-link, en de DHCP range die de tp-link aan zijn clients uitdeelt?corewillem schreef:Op mijn tp-link staat alles juist (net gedubbelcheckt) instellingen zijn het zelfde als de instellingen waar het mee werkte op de bbox 2. Ip van bbox zit op 192.168.1.1 tp-link 192.168.1.2
-
- Starter
Dan zal ik me vergist hebben ik meende me te herinneren dat ik hiervoor een optie moest aanpassen in de bbox2 maar dit is al zo lang geleden dat ik het ook niet met zekerheid kan zeggen.philippe_d schreef:Dat is niet correct. Noch bij de BBox-3, noch bij de B-box2 moest je "bridgen" aanzetten. Ik zou trouwens niet weten met welke instelling je "bridgen" kan aan- of uitzetten ...corewillem schreef: Ik verwachte dat het niet ging werken omdat je bij de bbox2 bridgen moest aanzetten
Je bedoelt dat de WAN zijde van de tp-link op 19.168.1.2 staat? Maar wat is het LAN adres van de tp-link, en de DHCP range die de tp-link aan zijn clients uitdeelt?corewillem schreef:Op mijn tp-link staat alles juist (net gedubbelcheckt) instellingen zijn het zelfde als de instellingen waar het mee werkte op de bbox 2. Ip van bbox zit op 192.168.1.1 tp-link 192.168.1.2
De tp-link router adres voor er naar te navigeren staat op 192.168.1.2 en deel adressen uit op 192.168.1.100 dacht ik ik zal dit meteen is nakijken.
EDIT: werkt nu ik de Start IP Address (192.168.1.100 naar 192.168.1.200) heb gewijzigd! bedankt voor jullie help als ik nu eens deftig internet zou krijgen van belgacom, dan zou ik helemaal blij zijn!
-
- Moderator
Je hebt dus hetzelfde subnet voor en achter de TP-link. Dat is om problemen zoeken.
Ik zou de TP-link instellen op iets anders dan 192.168.1.x (vb: 192.168.0.1, met DHCP range 192.168.0.100-192.168.0.200)
Ik zou de TP-link instellen op iets anders dan 192.168.1.x (vb: 192.168.0.1, met DHCP range 192.168.0.100-192.168.0.200)
Dus begrijp ik het goed:
De BBox3 hoeft niet aangepast te worden en je laat jou eigen router de PPPoE doen via username en paswoord gekregen van Belgacom.
Kan dit ook als je belgacom TV gebruikt of zit je dan vast en kan je de BBox dan niet als bridge gebruiken?
Is het mogelijk om 2 routers PPPoE te laten doen? (om 2 gescheiden netwerken op je Belgacom aansluiting te gebruiken.
Alvast bedankt voor deze heldere uitleg!
De BBox3 hoeft niet aangepast te worden en je laat jou eigen router de PPPoE doen via username en paswoord gekregen van Belgacom.
Kan dit ook als je belgacom TV gebruikt of zit je dan vast en kan je de BBox dan niet als bridge gebruiken?
Is het mogelijk om 2 routers PPPoE te laten doen? (om 2 gescheiden netwerken op je Belgacom aansluiting te gebruiken.
Alvast bedankt voor deze heldere uitleg!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
* De BBox3 hoeft niet aangepast te worden en je laat jou eigen router de PPPoE doen via username en paswoord gekregen van Belgacom.
Dit klopt
* Kan dit ook als je belgacom TV gebruikt of zit je dan vast en kan je de BBox dan niet als bridge gebruiken?
Je hoeft ook niet te bridgen aangezien je een eigen pppoe opstart , zoals je in de eerste regel hier aanhaalt
* Is het mogelijk om 2 routers PPPoE te laten doen? (om 2 gescheiden netwerken op je Belgacom aansluiting te gebruiken.
Ik denk dat het afhangt van je abonnement want je hebt dan al 3 pppoe's nodig één voor je bbox3 en 2 voor de bijkomendde twee routers.
Bij een maxi abonnement zal dit zeker kunnen voor comfort weet ik niet hoeveel ppoe's mogelijk zijn , dus deze vraag kan door anderen wel beantwoord worden die er meer van afweten
Dit klopt
* Kan dit ook als je belgacom TV gebruikt of zit je dan vast en kan je de BBox dan niet als bridge gebruiken?
Je hoeft ook niet te bridgen aangezien je een eigen pppoe opstart , zoals je in de eerste regel hier aanhaalt
* Is het mogelijk om 2 routers PPPoE te laten doen? (om 2 gescheiden netwerken op je Belgacom aansluiting te gebruiken.
Ik denk dat het afhangt van je abonnement want je hebt dan al 3 pppoe's nodig één voor je bbox3 en 2 voor de bijkomendde twee routers.
Bij een maxi abonnement zal dit zeker kunnen voor comfort weet ik niet hoeveel ppoe's mogelijk zijn , dus deze vraag kan door anderen wel beantwoord worden die er meer van afweten