Bbox3 valt uit bij VPN connectie naar werk
-
- Starter Plus
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 19:07
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Sinds vorige week staat hier een Bbox3 ipv een bbox2. Vandaag wou ik een VPN connectie maken naar het werk, resultaat: de modem valt volledig uit. Enkel de power-lamp blijft branden. Ook het tv-signaal is volledig weg. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Over hoe die VPN connectie opgezet wordt heb ik absoluut geen idee. Ik moet hiervoor een applicatie starten, een usb-sleutel met certificaat insteken, verbinding maken, pincode opgeven en dan ben ik normaal gezien binnen enkele seconden verbonden.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 3253
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 231 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Om het wat beter te kunnen plaatsen graag de naam van de applicatie. Misschien zijn er bekende problemen mee icm. de BBox3.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Starter Plus
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 19:07
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Helaas is dit een toepassing van het bedrijf zelf (Hewlett Packard), ik vind niets van een eventuele andere manufacturer. Het werkt in combinatie met dit: http://www.sentechgroup.com/images/otp/activkey_sim.jpg
Ik zou deze optie in de VPN tool eens kunnen afzetten:
• What is Split tunneling?
o Split tunneling is a computer networking concept which allows a VPN user to access a public network and a local LAN/WAN at the same time, using the same physical network connection. This connection service is usually facilitated through a program such as a VPN client software application.
>>> split tunnel optie afgezet en het lukte me op te verbinden. Echter eenmalig want bij een tweede poging viel opnieuw alles uit.
Ik zou deze optie in de VPN tool eens kunnen afzetten:
• What is Split tunneling?
o Split tunneling is a computer networking concept which allows a VPN user to access a public network and a local LAN/WAN at the same time, using the same physical network connection. This connection service is usually facilitated through a program such as a VPN client software application.
>>> split tunnel optie afgezet en het lukte me op te verbinden. Echter eenmalig want bij een tweede poging viel opnieuw alles uit.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 3253
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 231 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Best eens informeren bij de helpdesk van het bedrijf waarvoor je werkt. Ze zullen hiermee nog wel vaker geconfronteerd worden.
Eventueel in afwachting terugkeren naar een BBox2, ter beschikking gesteld of terugbetaald door het bedrijf. Even gericht zoeken en je vindt er voor nog geen 20€. Er zijn er op dit forum nog in de aanbieding.
Reden voor de vervanging van de BBox2 door een BBox3? Terugkeren zou geen probleem mogen zijn tenzij je fully-routed van doen hebt, en dan nog...
[
Post made via mobile device ]
Eventueel in afwachting terugkeren naar een BBox2, ter beschikking gesteld of terugbetaald door het bedrijf. Even gericht zoeken en je vindt er voor nog geen 20€. Er zijn er op dit forum nog in de aanbieding.
Reden voor de vervanging van de BBox2 door een BBox3? Terugkeren zou geen probleem mogen zijn tenzij je fully-routed van doen hebt, en dan nog...
[

-
- Starter Plus
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 19:07
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Bedankt al voor de hulp Sinna. Ik ga bij collega's navragen of zij al een bbox3 hebben en zo ja, of ze ook dat probleem hebben. Ik zal inderdaad ook maar best een case loggen op het werk.
Reden vervanging bbox2 was de aanvraag tot Belgacom tv en het feite dat één tv draadloos aangesloten moest worden (wifibridge).
Ik zal eens nadenken of ik terugkeer naar een bbox2 maar feit is, als het werk / Belgacom niet met een oplossing komen zal ik zelf een andere oplossing moeten zoeken, desnoods wordt het Whop.
Reden vervanging bbox2 was de aanvraag tot Belgacom tv en het feite dat één tv draadloos aangesloten moest worden (wifibridge).
Ik zal eens nadenken of ik terugkeer naar een bbox2 maar feit is, als het werk / Belgacom niet met een oplossing komen zal ik zelf een andere oplossing moeten zoeken, desnoods wordt het Whop.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 3253
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 231 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Als je terug zou keren naar de BBox2, is een PowerLAN-opstelling dan niet mogelijk? Vraagt uiteraard weer een investering...
Best ook eens rondvragen bij collega's of de combi HP-VPN Whop goed werkt.
[
Post made via mobile device ]
Best ook eens rondvragen bij collega's of de combi HP-VPN Whop goed werkt.
[

-
- Starter Plus
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 19:07
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
In geval van Whop: dan moet ik aan die collega's best vragen welke modem? Zijnde modem met wifi ingebouwd of zonder ingebouwde wifi? Telenet is me op dat vlak wat onbekend terrein. Ik weet dat er collega's met whoppa zijn, dat de vpn bij hen werkt, maar geen idee welke model van modem ze hebben. Maar kan wel bij de buurman testen, die heeft net een installatie van Telenet laten doen met Whoppa.
PLC: ik heb m'n twijfels of het hier gaat werken, tevens wat slechte ervaringen bij familie. Even schetsen: modem > zekeringskast kelder > naar zekeringskast boven > tv. En inderdaad, weer een investering ... .
Ja, dit is toch een serieuze domper hoor, geef ik toe.
PLC: ik heb m'n twijfels of het hier gaat werken, tevens wat slechte ervaringen bij familie. Even schetsen: modem > zekeringskast kelder > naar zekeringskast boven > tv. En inderdaad, weer een investering ... .
Ja, dit is toch een serieuze domper hoor, geef ik toe.
-
- Starter Plus
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 19:07
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Sorry Dupondje, het is zo'n 'gehuurde' dus doorgeven of verkopen zal niet gaan
Ik ga toch ook even wachten, misschien komt er op de een of andere manier een oplossing uit de bus.

-
- Starter Plus
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 19:07
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
eaz, ik ga direct proberen!
-
- Starter Plus
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 19:07
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
eaz, inderdaad, met kabel werkt het. Als het een gekend probleem is hoop ik dat er toch binnenkort een oplossing voor komt. Merci userbaseeaz schreef:Gekend probleem bij de Bbox3 van Technicolor als je via wifi werkt. Bekabeld zou geen probleem mogen zijn.

- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 3253
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 231 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Bronvermelding (buiten UB)? Is het eerste wat ik hier over hoor.eaz schreef:Gekend probleem bij de Bbox3 van Technicolor als je via wifi werkt. Bekabeld zou geen probleem mogen zijn.
[

- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 3253
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 231 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Dan moet het probleem gekend zijn bij BGC. Anders zullen ze niet happig zijn op een wissel, zie de BBox3-draad.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Starter Plus
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 19:07
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Hoe kunnen we te weten komen dat dit probleem gekend is bij Belgacom? Eva contacteren?
Voor mij is met de netwerkkabel werken een tijdelijke (goede) oplossing, misschien onpraktisch maar het gaat. Ik ga er even van uit dat het probleem gekend is, zal er dan een oplossing voor komen vanuit Belgacom kant, eventueel door een softwareupdate?
Is er garantie dat die van Sagem werkt? Ik ga niet nog eens naar Belgacom want door een niet gekende bug ben ik al een V5 voor niets gaan omruilen. Ik had hier het ganse scenario klaarliggen hoe je die bug kunt herproduceren, maar als ze niet terugbellen zoals ze beloofd hadden, je m'en fous.
Voor mij is met de netwerkkabel werken een tijdelijke (goede) oplossing, misschien onpraktisch maar het gaat. Ik ga er even van uit dat het probleem gekend is, zal er dan een oplossing voor komen vanuit Belgacom kant, eventueel door een softwareupdate?
Is er garantie dat die van Sagem werkt? Ik ga niet nog eens naar Belgacom want door een niet gekende bug ben ik al een V5 voor niets gaan omruilen. Ik had hier het ganse scenario klaarliggen hoe je die bug kunt herproduceren, maar als ze niet terugbellen zoals ze beloofd hadden, je m'en fous.
Hetzelfde probleem hier
Dit weekend de bbox2 zonder problemen vervangen door de bbox3. Maar vandaag is de modem reeds twee keer gereset. Ik had al snel door dat het telkens was bij het opzetten van een VPN verbinding naar m'n werk. Uiteraard heb ik die verbinding nodig! Kan ik dit ergens rapporteren? En is er een eventuele fix? Bekabeld is geen optie. Anders zal ik m'n bbox2 moeten terug hangen... 

