[Opgelost] Belgacom facturatie en begrijpend lezen/luisteren

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Hallo iedereen

Ik heb me sinds ongeveer april 2013 terug aan gewaagd om opnieuw klant te worden bij Belgacom na problemen met, natuurlijk, verkeerde facturatie.

Ik bestel voor m'n zaak dus
1 x Internet Start (backup lijn want al Telenet) +/- 20 eur / maand (niet in pack)
1 x Bizz Smart XL All-in GSM abonnement aan 50 eur / maand (in pack)
2 x Bizz Smart XL 20 GSM abonnement aan 15 eur (samen in de pack)
1 x Bizzpack Comfort aan 42+50 eur (Internet comfort + All-in GSM abonnement + Belgacom TV)

Sinds de eerste factuur, is iedere factuur nog op geen enkel moment correct en moet ik telkens bellen, ik krijg dan telkens een creditnota. Maar blijkbaar veranderd er voor de rest niks. Voor sommige facturen heb ik zelfs geen creditnota kunnen aanvragen omdat die reeds betaald was.

Een echt euvel!

1 maand geleden dus 2 x Bizz Smart XL 20 nummers naar Base overgezet. Maar toch factureert Belgacom die nog door terwijl ik van Base ook facturen krijg voor deze nummers. Bij het verwittigen van de klantendienst hierover werd ik doorverwezen naar Team one, maar zonder gevolg of feedback.

Ik ben het bellen naar de klantendienst en de verplaatsingen naar de Belgacom winkel beu. Geen enkele persoon kan, noch aan de telefoon noch in de winkel een klant bekwaam en vlot helpen en alles in één keer regelen. Maanden en maanden aan gezever en telkens opnieuw uitleggen, maanden!

Is er langs deze weg toch een bekwame persoon die dit eens kan nazien?

Want facturen van +/- 300 à 350 EUR ipv 192 EUR (excl. BTW en nog incl. de 2 x Bizz Smart XL 20) zijn er toch over... De enige oplossing voor mij is om alles op te zeggen als hier binnen de 2 maand geen deftige oplossing is.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 197 keer
Provider
Te Koop forum

Je kan Eva eens contacteren, via een privebericht:
http://userbase.be/forum/memberlist.php ... le&u=13626

Hopelijk kom je zo vlotter uit de problemen :-)
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1200 keer
Recent bedankt: 5 keer

Volgens mij zou Belgacom er goed aan doen om ook support te bieden via chat of een (eigen) forum.
Zo kan je rustig, op "papier" uitleggen wat het probleem is met alle cijfers enzo.
Ik heb ook de indruk dat de klantendienst vaak creditnota's opstelt, zonder echt te luisteren naar het probleem. Als een dienst onterecht geactiveerd is, helt het niet om daar elke maand een creditnota voor op te stellen enzo...

Bij Scarlet hebben ze wel chat-support (2 jaar geleden toch).
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Ik heb al gezien als je op de BGC site gaat naar " packs " bijvoorbeeld, dan komt er ineens een chatvenster te voorschijn
bollen1
Starter
Starter

lacer schreef:Je kan Eva eens contacteren, via een privebericht:
http://userbase.be/forum/memberlist.php ... le&u=13626

Hopelijk kom je zo vlotter uit de problemen :-)
Zo te zien is Belgacom een bron van problemen.
Zoek gewoon iets anders en zeg Belgacom op.
Ik ga mijn tv op een schotel free to air zenders zetten.
Dan heb ik daar alvast geen provider voor nodig.
Mijn tel word een gsm met kaart van de colruiyt.
Daar hoor ik vaak goede dingen over.
Zo kom je van die vervelende providers af.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

trek ook niet te vlug verkeerde conclusies, ik zelf ben al vele jaren klant en heb nog nooit of te nimmer problemen gehad met Belgacom,
of die moeten dan toch nog komen in ieder geval !
Ik denk toch niet dat er hier al 1.300.000 klanten komen klagen zijn op het forum dat ze allemaal problemen hebben :wink:
heist_175
Moderator
Moderator

Ik denk dat de facturatie bij Belgacom wel degelijk 1 grote soep is. Dat ze 1,3 miljoen klanten hebben is zeker mooi, maar hoeveel mensen controleren hun factuur, kunnen er zelf aan uit én hebben dan nog de moed om door de telefonie-jungle van de klantendienst te geraken.

Tenzij het echt draconische proporties aanneemt, is dat geen reden om Belgacom op te zeggen.
Er zijn weinig andere providers die aanbieden wat Belgacom nu aanbiedt.
- Scarlet biedt minder extra's en is de facto ook Belgacom facturatie
- kleinere DSL providers zijn bijna systematisch duurder
- Telenet is veel duurder en facturatie draait daar ook geregeld in de soep

Los van de grieven als klant, denk ik dat het ook gewoon moeilijk is om in een snel veranderende realiteit als telecom uw facturatiesysteem helemaal op punt te hebben. Hoeveel tariefplannen zou Belgacom momenteel factureren? Hoeveel mensen hebben nog (stok) oude tariefplannen? Op die tariefplannen kan je dan vaak wel bestaande opties activeren enzo. Sowieso super ingewikkeld.
Als klant heb je daar natuurlijk geen boodschap aan.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Kan de topictitel van dit topic dan veranderd worden naar "algemeen belgacom gezaag topic" ajb? De TS heeft een terechte vraag gesteld, maar sommige antwoorden hier brengen niet veel bij.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Alé onze Belgacom medewerker is weer met het verkeerde been uit bed gestapt blijkbaar. Nietwaar Lord Utopia?

Als er klachten zijn over de facturatie van eender welke ISP, en deze mensen willen dit kenbaar maken via dit forum, dan zie ik niet in waarom dit plots "ISP xxx gezaag" is. Dat je je werk au sérieux neemt bewonder ik en velen met mij van harte, maar vergeet niet dat niet iedereen zo is bij Belgacom!

Om je een klein voorbeeldje te geven : mijn vriendin kreeg enkele weken geleden een SMS dat haar factuur (proximus) nog niet betaald was. Nu klopte dit inderdaad, wij hadden dit immers niet toegekregen. Echter kennen ze bij de px klantendienst maar één antwoord : e-services! Een dubbel van je factuur opsturen per post, fax of e-mail gaat niet (oh ja, sorry, opsturen gaat wel...het duurt alleen 2 weken, althans volgens de medewerker).

Ook moet je overigens niet meer langs gaan bij Belgacom shops : daar verwijzen ze je naar een strategisch geplaatste telefoon van waar...je de klantendienst kan bellen! Meestal ga je overigens juist naar die shops omdat het telefonisch amper doenbaar is. De lange wachttijden, samen met de medewerkers die je vraag amper of niet begrijpen, zorgen ervoor dat je gewoon niet meer wilt (!) bellen naar de klantendienst en dat je het de old skool manier doet : naar den winkel gaan. En daar weigert men je eveneens te helpen, en verwijzen ze je naar den telefoon. Begrijpen wie begrijpen kan???

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Krisken, je weet niet waarover dit probleem gaat. :roll:

De gewone klantendienst en de shops kunnen met dit specifiek probleem niet helpen, daarvoor is de hulp nodig van achterliggende diensten. Uw antwoord helpt opnieuw niets aan het probleem van Ken.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 1 keer

@lord utopia . Iedereen kan de Topic start lezen dus waarom zou krisken het probleem niet weten?
Ik stel mede met u vast dat niet alle antwoorden in deze topic een grote bijdrage zijn voor het probleem.. Had je dan verwacht dat forumbezoekers een facturatieprobleem bij bgc kunnen oplossen ofzo? Ik kan de reactie van krisken op uw post dus zeer goed begrijpen!

Volgens U kunnen de shops en de klantendienst niet helpen maar zijn er achterliggende diensten nodig. Ik ga er vanuit dat u die contactgegevens PM hebt doorgegeven. Indien dat zo is misschien dat mensen met hetzelfde probleem ook baat hebben bij die info? Misschien dat u dan met meer recht van spreken andere reacties kan bestempelen als ' geen bijdrage voor het probleem van ken'

Ik vind het echter sterk dat die boetiekjes van de operators in onze steden blijkbaar wel gemakkelijk alle producten verkopen maar daarna geen service kunnen bieden. Het zou eerlijker zijn dat ze dit zouden communiceren op hun etalage's . Want die grote logo's doen nu vermoeden dat ze ook service punten zijn terwijl ze voor 99,99% verkopers blijken te zijn. Mensen worden er -spijtig genoeg - in "t zak gezet aan de lopende band
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Lord Utopia schreef:Krisken, je weet niet waarover dit probleem gaat. :roll:

De gewone klantendienst en de shops kunnen met dit specifiek probleem niet helpen, daarvoor is de hulp nodig van achterliggende diensten. Uw antwoord helpt opnieuw niets aan het probleem van Ken.
Ik dank Lord Utopia voor het checken van dit probleem, maar nog geen concreet nieuws. Dus ik vrees dat het net als alle vorige keren wederom zal uitkankeren.
Bij Base heb ik een accountmanager en die mag ik altijd mailen of bellen als er een probleem is, en tot nu toe was het toch binnen de week allemaal geregeld. Zo'n persoonlijk contact heb je dan wel bij andere bedrijven, waar een enorm bedrijf als Belgacom niet in slaagt. En ik denk dat Belgacom medewerkers net wel liever zo'n persoonlijk contact hebben met klanten, maar dat ze niet mogen.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Niet weten waar het over gaat? Jij weet inmiddels ook wel waar ik werk. Helaas merk ik dat bij vele providers de helpdesk een ware ramp is, zeker qua facturatieproblemen. Echter merk ik helaas ook dat het duo Proximus/Belgacom daar met kop en schouders bovenuit steekt. Eens je binnen geraakt op de klantendienst (waar is de PEPI actie van destijds?) kennen ze je wel makkelijk kortingen, acties en creditnota's toe zonder veel problemen. Iedereen kan een fout maken, ik ben de eerste om dit te beamen, maar dat klanten elke maand naar de facturatiedienst mogen bellen om een niet-bestelde optie te schrappen vind ik er over...

Stel dat je dit doet bij 100.000 mensen...optie van €5 toevoegen. Dan staat er op het eind van de maand 500.000 euro extra op je rekening die je eigenlijk niet verdient. Nu uiteraard ben je eerlijk en geef je al deze mensen de €5 terug bij hun volgende factuur (als er hier over klagen!). Bereken eens wat de winst is (interesten) op 500.000 euro na één maand...

Overigens heeft Ken hier wel gelijk : persoonlijk contact en Belgacom/Proximus zijn twee zaken die niet samen gaan. Bij alle andere bedrijven hebben wij ook contactpersonen die wij kunnen mailen en bellen mochten er problemen zijn. Bij Belgacom/proximus moet het allemaal met vrij onpersoonlijke ticketjes gebeuren...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
heist_175
Moderator
Moderator

Moest het met ticketjes zijn, zou je nog iets hebben om naar te refereren.
Nu heb je niets. Een SMS als Belgacom vindt/acht dat het ticket afgesloten is, meer niet.

Anno 2013 is dat abominabel.
Maar blijkbaar zijn ze daar bij Belgacom zelf nog niet achtergekomen.

Versta me niet verkeerd, los van de foute facturen en de processie van Echternach die je telkens opnieuw moet doorlopen om iets in beweging te krijgen, ben ik tevreden van Belgacom.
Sinds ik enkel nog maar internet heb, heb ik geen foute facturen meer gehad.
- VOIP werkt pre-paid
- TV met DVB-T of online, dus geen facturatieproblemen daar :)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik dank alvast Lord Utopia voor het snel opvolgen! Want via de normale klantendienst zou het geen waar zijn denk ik!
Creditnota's ontvangen, nu nog de volgende factuur afwachten.

:bdaysmile: Prettig nieuwjaar iedereen en nogmaals bedankt Lord Utopia! Ge verdiend een pint ! :beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”