Hallo,
we hebben een probleem met onze printer. Hij doet echt vreemde dingen.
O.a. als het papier op is en je vult papier bij, ipv dan gewoon door af te drukken van waar hij bezig was, start hij gewoon volledig opnieuw.
Als je dat niet direct door hebt en je moet veel bladzijden afdrukken, dan kost dit telkens veel papier en inkt.
Het gaat om een draadloze gelget printer van Ricoh, waarmee we ook draadloos printen.
Misschien ligt het aan de software, maar met onze vorige printer (wel usb) hadden we dit probleem nooit, met dezelfde pc en dezelfde software.
Ook wanneer je per ongeluk de pc afzet wanneer de printtaakbeheer nog steeds aan het doorsturen is, dan begint hij ook weer gewoon opnieuw nadat je opnieuw opstart.
Nu had mijn vrouw de papierlade van de printer uitgetrokken omdat hij dus opnieuw begon en ze kreeg de printopdracht niet uit de printtaak lijst.
Ik heb dat nu geannuleerd en ben dan boven de papierlade terug in de printer gaan steken. En ipv dat de printer dan eventueel gewoon door afdrukt vanaf waar hij bezig was toen mijn vrouw het papier uithaalde, begon hij nu ook weer opnieuw. Heb dan de printtaak verwijderd op de printer zelf.
We hebben ook al gehad dat we het afdrukken annuleren, waardoor de printer wel stopt, maar als we dan nadien een ander document willen adrukken, dat hij dan eerst de vorige begint af te drukken ...
Allemaal heel vreemd ...
Iemand een idee? Google helpt niet ...
Bedankt
Printtaak start opnieuw na bijvullen papier
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Ik denk alvast dat de printer niet genoeg geheugen heeft om de gehele printopdracht te bufferen.
Ik zou vermoeden dat dit van de computer komt.
Toch maar eens proberen de software te verwijderen en te herinstalleren?
Eventueel de Windows-driver eerst eens testen?
Ik zou vermoeden dat dit van de computer komt.
Toch maar eens proberen de software te verwijderen en te herinstalleren?
Eventueel de Windows-driver eerst eens testen?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Braindamage
- Elite Poster
Hoe test je een windows driver? Ik veronderstel altijd dat als hij print dat de driver dan werkt 

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Ik denk dat Honda4Life bedoelt :
de in Windows ingebouwde driver (of dat wat ie vindt via WindowsUpdate)
De drivers van de fabrikant (vanaf CD of Internet) bevatten soms veel meer functionaliteit waardoor ze wat te zwaar zijn.
De spullen die in Windows ingebouwd zitten bieden over 't algemeen enkel de basic functionaliteit.
ALs je dat voor hebt , zie je dan de printopdracht nog staan op je PC in de printqueue of is ie daar volledig weg ?
de in Windows ingebouwde driver (of dat wat ie vindt via WindowsUpdate)
De drivers van de fabrikant (vanaf CD of Internet) bevatten soms veel meer functionaliteit waardoor ze wat te zwaar zijn.
De spullen die in Windows ingebouwd zitten bieden over 't algemeen enkel de basic functionaliteit.
ALs je dat voor hebt , zie je dan de printopdracht nog staan op je PC in de printqueue of is ie daar volledig weg ?
Floris Bakker for president!
- Braindamage
- Elite Poster
Thx
Ondertussen contact gehad met ricoh.
ik gebruikte o.a. de verkeerde driver. Er stonden er 3 op de website voor die printer zonder uitleg. Ik had blijkbaar het pakket genomen met al hun drivers is, zou problemen geven.
maar hij deed nog rare dingen en ze gaan hem thuis komen vervangen.
De printtaak was op pc idd leeg
[
Post made via mobile device ]
Ondertussen contact gehad met ricoh.
ik gebruikte o.a. de verkeerde driver. Er stonden er 3 op de website voor die printer zonder uitleg. Ik had blijkbaar het pakket genomen met al hun drivers is, zou problemen geven.
maar hij deed nog rare dingen en ze gaan hem thuis komen vervangen.
De printtaak was op pc idd leeg
[