Als VOIP newbie ondertussen dit forum enkele dagen doorsnuisterd maar het antwoord niet gevonden ...
Ik ben gestart bij OVH en kreeg een vast telefoonnummer / DID in mijn zone.
Ik vond bij OVH manager dat je kan kiezen uit Premium en gewone DID nrs (beiden zijn gewone nummers met zone, geen 0800 of zo))
Zo'n premium kost wel extra 5 Euro/maand dus 60 Euro op jaarbasis.
Ik wil gerust wel een stuk meer betalen voor zo'n premiumnummer, maar wat als OVH mij niet meer voldoet op termijn en ik uitwijk naar een andere aanbieder?
Ik weet ondertussen dat je een nummer kan porteren maar kan dat wel bij een nummer dat je hebt van OVH ? Dus huur (5€ per maand) of koop je daar dat nummer en kan je het verhuizen wanneer je wilt.
Misschien staat het ergens in de Franstalige voorwaarden, maar helaas beheers ik die taal niet.
Dank voor enige klaarheid.
DID nummer = eigendom of huur bij OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik vond de kwaliteit van OVH te slecht en ben er na 3 maanden al vertrokken. Mijn nummer was van Weepee naar OVH geporteerd geweest. In de contractvoorwaarden staat geen minimumduur.
Ik heb wel bij mijn nieuwe operator het overdrachtsformulier in het Frans ingvuld. Kwestie van problemen te voorkomen. Het is vlot verlopen, zonder opzegbrief, enz.
Ik heb wel bij mijn nieuwe operator het overdrachtsformulier in het Frans ingvuld. Kwestie van problemen te voorkomen. Het is vlot verlopen, zonder opzegbrief, enz.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Je hebt geluk, ik kan er over mee spreken 
Ik heb 2 premium nummers van OVH na 4 maanden geporteerd naar WeePee. Dus is overigens prima gegaan (vandaag online gegaan overigens). Duurt wel langer dan wettelijk toegelaten, maar binnen de week is het toch gebeurd.
Ook ik ben verhuisd omwille van 2 problemen...
1. slechte communicatie met OVH, antwoorden naast de kwestie etc
2. kwaliteit die vrij slecht is in vergelijking met weepee

Ik heb 2 premium nummers van OVH na 4 maanden geporteerd naar WeePee. Dus is overigens prima gegaan (vandaag online gegaan overigens). Duurt wel langer dan wettelijk toegelaten, maar binnen de week is het toch gebeurd.
Ook ik ben verhuisd omwille van 2 problemen...
1. slechte communicatie met OVH, antwoorden naast de kwestie etc
2. kwaliteit die vrij slecht is in vergelijking met weepee
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Oei, met OVH blijkbaar verkeerde keuze gemaakt al van bij het begin : - )
Eigenlijk wou ik ook bij PeeWee, maar ik hoorde iets hun tv perikelen en aankomende processen en durfde niet.
Het bedrag dat zij eenmalig vragen vond ik OK, eigenlijk wil ik gerust eenmalig meer betalen voor een gemakkelijk nummer, maar bij Peewee zie ik niet dat ik kan kiezen en OVH kon ik netjes naar een leuk vrij nummer zoeken.
Bedankt voor de reacties.
@MarkDM : jouw nummer was al je eigendom he, zou straf zijn dat OVH je niet met nummer liet vertrekken. Welke provider heb je nu gekozen als ik vragen mag?
@Krisken : Dank voor je bevestiging !
Theoretisch moet het dus kunnen na 1 maand, ai, da's ook vragen om misbruik
(wat ik niet van plan ben, maar gezien de genoemde problemen zou mijn verblijf bij OVH wel eens van kortere duur kunnen zijn dan ik gepland had.)
Mijn zoektocht naar premium DID's die je zelf min of meer kan kiezen heeft behalve OVD niets opgeleverd ...
VB 057 660 660 + 09 2660 660
(zien er niet echt premium uit, maar in mijn geval gaat het over 2 vestigingen in aparte zones en bovenstaand fictief voorbeeld is dan mooi)
Bij OVH lukt dit dus in de zones die ik wil.
Ik zal nog even moeten verder zoeken naar een betaalbare oplossing.
Eigenlijk wou ik ook bij PeeWee, maar ik hoorde iets hun tv perikelen en aankomende processen en durfde niet.
Het bedrag dat zij eenmalig vragen vond ik OK, eigenlijk wil ik gerust eenmalig meer betalen voor een gemakkelijk nummer, maar bij Peewee zie ik niet dat ik kan kiezen en OVH kon ik netjes naar een leuk vrij nummer zoeken.
Bedankt voor de reacties.
@MarkDM : jouw nummer was al je eigendom he, zou straf zijn dat OVH je niet met nummer liet vertrekken. Welke provider heb je nu gekozen als ik vragen mag?
@Krisken : Dank voor je bevestiging !
Theoretisch moet het dus kunnen na 1 maand, ai, da's ook vragen om misbruik
(wat ik niet van plan ben, maar gezien de genoemde problemen zou mijn verblijf bij OVH wel eens van kortere duur kunnen zijn dan ik gepland had.)
Mijn zoektocht naar premium DID's die je zelf min of meer kan kiezen heeft behalve OVD niets opgeleverd ...
VB 057 660 660 + 09 2660 660
(zien er niet echt premium uit, maar in mijn geval gaat het over 2 vestigingen in aparte zones en bovenstaand fictief voorbeeld is dan mooi)
Bij OVH lukt dit dus in de zones die ik wil.
Ik zal nog even moeten verder zoeken naar een betaalbare oplossing.
- krisken
- userbase crew
Voor alle ongebruikte nummers die WeePee heeft kan je terecht op https://ssl.weepee.org/api/numbers/nomadic.csv 
Je mailt gewoon even met hun welk nummer je wilt en voila, 18 euro later is het van jou
Ik wil best meer betalen voor een easy nummer, maar geen €5/maand zolang ik klant blijf
Overigens kan je de prefix van een nummerblok nooit kiezen. Enkel de 4 laatste cijfers. Zo heeft WeePee in de zone 057 de prefix 69 (dus 057 69 0000 tot 057 69 9999) en in zone 09 de prefix 395 (dus 09 395 0000 tot 09395 9999).

Je mailt gewoon even met hun welk nummer je wilt en voila, 18 euro later is het van jou

Ik wil best meer betalen voor een easy nummer, maar geen €5/maand zolang ik klant blijf

Overigens kan je de prefix van een nummerblok nooit kiezen. Enkel de 4 laatste cijfers. Zo heeft WeePee in de zone 057 de prefix 69 (dus 057 69 0000 tot 057 69 9999) en in zone 09 de prefix 395 (dus 09 395 0000 tot 09395 9999).
Telefonie = EDPnet + OVH
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 1 keer
effe een offtopic vraagje tussendoor: OVH is dus geen goede keuze meer voor VOIP ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- krisken
- userbase crew
Qua prijs zijn ze wel een goede provider, maar bvb de reden waarom ik ze in huis had (noodnummers) werkt niet en vraag of ik mij af of dit wel ooit heeft gewerkt...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik heb OVH ook in huis gehaald voor de noodnummers en heb het na de activatie ook effectief getest: 112 gebeld en uitgelegd dat ik nieuw telefoonnummer had en het noodnummer wou testen.
Dit is zowat anderhalf jaar geleden en toen werkte het alvast. Gelukkig heb ik het nadien niet meer nodig gehad.
Dit is zowat anderhalf jaar geleden en toen werkte het alvast. Gelukkig heb ik het nadien niet meer nodig gehad.
- krisken
- userbase crew
Klopt, in het begin heeft het inderdaad gewerkt.
Echter, je moet eens de zoekfunctie hier gebruiken, is er een periode geweest dat deze niet meer hebben gewerkt.
Echter, je moet eens de zoekfunctie hier gebruiken, is er een periode geweest dat deze niet meer hebben gewerkt.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 47 keer
Noodnummers zelf nog niet nodig gehad.
Over de gesprekskwaliteit kan ik niet klagen, communicatie werkt in beide richtingen goed, iedereen is perfect verstaanbaar.
Mijn overstap van begin dit jaar nog geen seconde beklaagd.
Over de gesprekskwaliteit kan ik niet klagen, communicatie werkt in beide richtingen goed, iedereen is perfect verstaanbaar.
Mijn overstap van begin dit jaar nog geen seconde beklaagd.