DID nummer = eigendom of huur bij OVH

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
vervaeck2
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2013, 23:37

Als VOIP newbie ondertussen dit forum enkele dagen doorsnuisterd maar het antwoord niet gevonden ...
Ik ben gestart bij OVH en kreeg een vast telefoonnummer / DID in mijn zone.

Ik vond bij OVH manager dat je kan kiezen uit Premium en gewone DID nrs (beiden zijn gewone nummers met zone, geen 0800 of zo))
Zo'n premium kost wel extra 5 Euro/maand dus 60 Euro op jaarbasis.

Ik wil gerust wel een stuk meer betalen voor zo'n premiumnummer, maar wat als OVH mij niet meer voldoet op termijn en ik uitwijk naar een andere aanbieder?
Ik weet ondertussen dat je een nummer kan porteren maar kan dat wel bij een nummer dat je hebt van OVH ? Dus huur (5€ per maand) of koop je daar dat nummer en kan je het verhuizen wanneer je wilt.

Misschien staat het ergens in de Franstalige voorwaarden, maar helaas beheers ik die taal niet.

Dank voor enige klaarheid.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1986
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Ik vond de kwaliteit van OVH te slecht en ben er na 3 maanden al vertrokken. Mijn nummer was van Weepee naar OVH geporteerd geweest. In de contractvoorwaarden staat geen minimumduur.
Ik heb wel bij mijn nieuwe operator het overdrachtsformulier in het Frans ingvuld. Kwestie van problemen te voorkomen. Het is vlot verlopen, zonder opzegbrief, enz.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Je hebt geluk, ik kan er over mee spreken :)

Ik heb 2 premium nummers van OVH na 4 maanden geporteerd naar WeePee. Dus is overigens prima gegaan (vandaag online gegaan overigens). Duurt wel langer dan wettelijk toegelaten, maar binnen de week is het toch gebeurd.

Ook ik ben verhuisd omwille van 2 problemen...
1. slechte communicatie met OVH, antwoorden naast de kwestie etc
2. kwaliteit die vrij slecht is in vergelijking met weepee

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
vervaeck2
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2013, 23:37

Oei, met OVH blijkbaar verkeerde keuze gemaakt al van bij het begin : - )

Eigenlijk wou ik ook bij PeeWee, maar ik hoorde iets hun tv perikelen en aankomende processen en durfde niet.
Het bedrag dat zij eenmalig vragen vond ik OK, eigenlijk wil ik gerust eenmalig meer betalen voor een gemakkelijk nummer, maar bij Peewee zie ik niet dat ik kan kiezen en OVH kon ik netjes naar een leuk vrij nummer zoeken.

Bedankt voor de reacties.
@MarkDM : jouw nummer was al je eigendom he, zou straf zijn dat OVH je niet met nummer liet vertrekken. Welke provider heb je nu gekozen als ik vragen mag?
@Krisken : Dank voor je bevestiging !

Theoretisch moet het dus kunnen na 1 maand, ai, da's ook vragen om misbruik
(wat ik niet van plan ben, maar gezien de genoemde problemen zou mijn verblijf bij OVH wel eens van kortere duur kunnen zijn dan ik gepland had.)

Mijn zoektocht naar premium DID's die je zelf min of meer kan kiezen heeft behalve OVD niets opgeleverd ...
VB 057 660 660 + 09 2660 660
(zien er niet echt premium uit, maar in mijn geval gaat het over 2 vestigingen in aparte zones en bovenstaand fictief voorbeeld is dan mooi)
Bij OVH lukt dit dus in de zones die ik wil.

Ik zal nog even moeten verder zoeken naar een betaalbare oplossing.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Voor alle ongebruikte nummers die WeePee heeft kan je terecht op https://ssl.weepee.org/api/numbers/nomadic.csv :-)
Je mailt gewoon even met hun welk nummer je wilt en voila, 18 euro later is het van jou :-)

Ik wil best meer betalen voor een easy nummer, maar geen €5/maand zolang ik klant blijf :-)

Overigens kan je de prefix van een nummerblok nooit kiezen. Enkel de 4 laatste cijfers. Zo heeft WeePee in de zone 057 de prefix 69 (dus 057 69 0000 tot 057 69 9999) en in zone 09 de prefix 395 (dus 09 395 0000 tot 09395 9999).

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6984
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

effe een offtopic vraagje tussendoor: OVH is dus geen goede keuze meer voor VOIP ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Qua prijs zijn ze wel een goede provider, maar bvb de reden waarom ik ze in huis had (noodnummers) werkt niet en vraag of ik mij af of dit wel ooit heeft gewerkt...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2427
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Ik heb OVH ook in huis gehaald voor de noodnummers en heb het na de activatie ook effectief getest: 112 gebeld en uitgelegd dat ik nieuw telefoonnummer had en het noodnummer wou testen.
Dit is zowat anderhalf jaar geleden en toen werkte het alvast. Gelukkig heb ik het nadien niet meer nodig gehad.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt, in het begin heeft het inderdaad gewerkt.
Echter, je moet eens de zoekfunctie hier gebruiken, is er een periode geweest dat deze niet meer hebben gewerkt.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 513
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer

Noodnummers zelf nog niet nodig gehad.
Over de gesprekskwaliteit kan ik niet klagen, communicatie werkt in beide richtingen goed, iedereen is perfect verstaanbaar.
Mijn overstap van begin dit jaar nog geen seconde beklaagd.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”