Iemand een suggestie voor goede schijven voor een NAS? (zag hier het topic over de 4TB schijven aan 114 euro, maar zijn deskoptschijven als ik verder lees)
Heb een synology DS712+ met 2x2TB schijven maar zijn dringend aan uitbereiding toe.
Waar dien ik op te letten? Welke merken zijn af te raden?
Schijven NAS
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Bij mij is net een SEAGATE Barracuda 7200.14 ST3000DM001 overleden in m'n ReadyNAS en heb daarom SEAGATE NAS ST3000VN000 besteld ter vervanging... Nog geen ervaring mee, maar zou beter om gaan met de trillingen?
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Kijk om te beginnen al eens bij synology welke schijven er uberhaupt compatibel zijn.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
Ik gebruik al jaren gewone desktop-schijven in mijn systeem hoor, een uitzondering daargelaten nooit issues mee gehad. Heb onlangs nog een artikel gelezen van een serverhost die gewone schijven gebruikt en server-schijven en het verschil is volgens hun statistisch pas na 3 jaar merkbaar, ervoor is er evenveel uitval bij server-schijven als gewone. Zal eens zien of ik het artikel nog terugvind.
*edit* : http://hardware.slashdot.org/story/13/1 ... ise-drives
*edit* : http://hardware.slashdot.org/story/13/1 ... ise-drives
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Gebruik ook gewone schijven. Eventueel backups maken of in raid opstelling?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?