Beschadigde CD?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 43 keer

Hallo,

eigenlijk geen vraag maar gewoon even een bedankje voor de tip van [DmW]_BkE op het IRC-chatkanaal. Daar worden soms ook vragen gesteld die niet op het forum verschijnen maar toch van pas kunnen komen.

Gewoon de beschadigde cd goed inwrijven met tandpasta met behulp van een watje. Dan de cd kuisen met wat instanet of gewoon onder wat water. Maak een image van de cd aan met clonecd en mount het dan met Deamon Tools. Mij is het gelukt om zo'n cd volledig opnieuw te kunnen inlezen. Het zal misschien bij sommigen niet of deels lukken maar omdat ik echt zo blij ben met deze tip wou ik deze toch hier even meegeven.

Nog eens dank aan [DmW]_BkE :wink:
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Pengu schreef:Hallo,

eigenlijk geen vraag maar gewoon even een bedankje voor de tip van [DmW]_BkE op het IRC-chatkanaal. Daar worden soms ook vragen gesteld die niet op het forum verschijnen maar toch van pas kunnen komen.

Gewoon de beschadigde cd goed inwrijven met tandpasta met behulp van een watje. Dan de cd kuisen met wat instanet of gewoon onder wat water. Maak een image van de cd aan met clonecd en mount het dan met Deamon Tools. Mij is het gelukt om zo'n cd volledig opnieuw te kunnen inlezen. Het zal misschien bij sommigen niet of deels lukken maar omdat ik echt zo blij ben met deze tip wou ik deze toch hier even meegeven.

Nog eens dank aan [DmW]_BkE :wink:
Eerst: Pengu, het doet me een enorm plezier dat het opgelost is, en ik ben ook zeer content dat er toch nog mensen zijn die me wel waarderen :P Bedankt Pengu dus :-)
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
bubbs
Pro Member
Pro Member

... en bovendien krijgen je CD's nog een lekker muntgeurtje.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

maakt da uit welke tandpasta da is ? enig merk da geprefereert word ? of mag ik mijn huis-tuin-keuken tandpasta hiervoor gebruiken ? :)
bke
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat dat niet uitmaakt, die tandpasta dient immers alleen om een tijdelijke opvulling te vormen in het plastic. :-)
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Akira
Elite Poster
Elite Poster

Colgate wordt aanbevolen door de tandartsen en Plextor
ik heb geprobeerd met product x en nu is mijn dvdfikker kapot
de pispaal <<
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Opvullen gaatjes 8) , /me takes betonmolen en ....

De cd-writer deed het achteraf niet meer :twisted: .
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
bke
Elite Poster
Elite Poster

@Mr.Cide: Dan heb ik het toch mis, dus Colgate is het beste?
@The_Borg:Blijkbaar is het toch een risico die tandpasta...
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

toch even een reactie geven:

zie dat je de cd goed afkuist of je cd speler zijn tandjes zijn ook proper :p

de beste tandpasta is hier (en nu eens zonder zwansen) een gewone voor, hiermee bedoel ik zonder glitterende olifanten ofzo in, dus gewone witte, ook geen fluo appelblauwzeegroen ofzo
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Colgate Total is my favo :)
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Volgens mij moet het ook lukken met dat spul om de wagen te similiseren.
De bedoeling is dan niet de krassen op te vullen maar de rest van de coating er af te halen waardoor de cd weer glad is.

Meteen copieren dan want dan is ze veel gevoeliger voor beschadigingen.
foxxy girl
Pro Member
Pro Member

ik heb nog een tube vervallen tandpasta liggen, dankzij [DmW]_BkE en Pengu weet ik weeral waarvoor ik die nog kan gebruiken in plaats van weg te gooien. :P
of is vervallen tandpasta af te raden :P
bke
Elite Poster
Elite Poster

foxxy girl schreef:ik heb nog een tube vervallen tandpasta liggen, dankzij [DmW]_BkE en Pengu weet ik weeral waarvoor ik die nog kan gebruiken in plaats van weg te gooien. :P
of is vervallen tandpasta af te raden :P
Lol, let wel op dat je hem goed reinigd dan anders is je cddrive mischien naar de knoppen... Volgens mij is het zo als tandpasta vervallen is dat alleen de smaak enzo slecht geworden is maar niet het soort glazuur laagje?
stephan
Elite Poster
Elite Poster

nog 1 tipje... ik zou niet opteren voor een tandpasta met micro-korrels... :wink:

ciao
steph
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
davan
Member
Member

Wie al die moeite niet wil doen kan zijn cd/dvd ook opsturen naar DVD Post :-) . Die doen ook herstellingen van cd's en dvd's, wel tegen betaling natuurlijk.

http://www.dvdpost.be/repair.php?osCsid ... ebb83f3639
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

stephan schreef:nog 1 tipje... ik zou niet opteren voor een tandpasta met micro-korrels... :wink:

ciao
steph
bijna elke tandpasta heeft schuur kristallen alleen zijn ze sommge kleiner als de andere , dus als je te hard gaat vrijwen ga je bijna altijd meer slecht als goed doen.
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Heb zojuist de tandpastatruk eens toegepast op een bekraste DVD. Waarachtig, het werkte! :eek:
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”