Beste,
Iemand die weet of port 443 zowel uitgaand als inkomend openstaat op een particulier abo openstaat?
Opgelet: het zou zijn voor te connecten vanaf een homespot naar een TN Basic Internet, daarachter draait een Win server 2012 datacenter...
Dus eigenlijk een SSTP VPN verbinding die ik wil opzetten.
Dus; in theorie is dat toch intern telenet netwerk? Of zie ik dat te simpel?
Thx!
Pieter
Port 443 intern Telenet netwerk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
-
- Plus Member
- Bedankt: 12 keer
Staat spijtig genoeg dicht. Alles onder 1024 is dicht gezet. Voor de veiligheid, alsof een hacker achterlijk is en niet weet dat bv poort 80 ongeleid wordt naar 8080 etc...
Echt spijtig dat we onze investeringen niet optimaal kunnen gebruiken bij telenet.
Echt spijtig dat we onze investeringen niet optimaal kunnen gebruiken bij telenet.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Hopelijk kan je daar zelf op antwoorden... moest het uitgaand (van jou richting internet) dicht staan zou je geen enkele HTTPS site kunnen bezoeken namelijk !cyberbozzo schreef:Iemand die weet of port 443 zowel uitgaand als inkomend openstaat op een particulier abo openstaat?
Ik draai m'n SSTP server op een andere poort... werkt prima (maar spijtig genoeg niet overal, op sommige plaatsen waar ik kom blokkeerd men alles behalve 80/443... maar dat wil men bij Telenet dus maar niet begrijpen of inzien).cyberbozzo schreef:Dus eigenlijk een SSTP VPN verbinding die ik wil opzetten.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ik denk dat je de vraag van de TS niet begrijpt.Synman schreef:Staat spijtig genoeg dicht. Alles onder 1024 is dicht gezet.
Hij gaat ervan uit dat Telenet poorten onder 1024 dichtzet voor verbindingen van buiten het Telenet netwerk (en dus niet tussen Telenet gebruikers).
Vandaar zijn vraag of een VPN op poort 443 zou werken tussen een Telenet Homespot, en een andere Telenet Basic Internet klant ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Philippe_D heeft inderdaad de clue van mijn vraag goed begrepen 
Ik had misschien iets duidelijker moeten zijn: uitgaand weet ik wel dat die open staat.
Ik vermoed inkomend dicht (onder 1024 policy), maar dan is nog maar de vraag of homespot als 'intern telenet' gezien wordt.
Dàt is eigenlijk de vraag (ik had misschien duidelijker moeten zijn)
Edit; nog maar even Telenet hier. Daarna EPDNet of een andere deftige provider die niet van die idiote port blockings oplegt.

Ik had misschien iets duidelijker moeten zijn: uitgaand weet ik wel dat die open staat.
Ik vermoed inkomend dicht (onder 1024 policy), maar dan is nog maar de vraag of homespot als 'intern telenet' gezien wordt.
Dàt is eigenlijk de vraag (ik had misschien duidelijker moeten zijn)
Edit; nog maar even Telenet hier. Daarna EPDNet of een andere deftige provider die niet van die idiote port blockings oplegt.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Een homespot en hotspot reageren in ieder geval niet 100% hetzelfde... maar voor poort 443 weet ik het niet.
Buiten TN zijn er maar weinig (tot geen) providers die poorten blokkeren... zelfs een BGC geeft je de mogelijkheid ze open te zetten !
Buiten TN zijn er maar weinig (tot geen) providers die poorten blokkeren... zelfs een BGC geeft je de mogelijkheid ze open te zetten !