TV Overal in HD

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Wie een geroot toestel heeft update best zijn "tv overal" niet meer, want met de nieuwe versie zal het NIET meer werken :evil:

Aangezien de nieuwe versie HD-kwaliteit zal ondersteunen hebben de zenders er een voorwaarde aan gekoppeld, niet meer op geroote toestellen omdat ze schrik hebben dat we via die weg zenders zouden kunnen "opnemen" in HD :roll:

Aangezien al mijn mobiele apparaten geroot zijn (ahja Samsung firmwares s****!) kan ik dus geen tv-overal meer gebruiken :evil:

(Ik hoop dat Belgacom toch nog een tv-overal "SD"-app kan voorzien voor klanten waarvan hun toestel wel geroot is.)
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Installeer "Hide My Root", voor YeloTV werkt dat prima. Met SuperSU kan je ook root tijdelijk uitzetten (moest Hide My Root niet werken).
Electribe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 37 keer

Hide My Root werkt niet, ook tijdelijk unrooten (met OTA Rootkeeper) helpt niet. De app blijkt het op één of andere manier steeds te detecteren.
Ik heb nu mijn Asus TF101 eens volledig terug naar stock firmware gezet zonder root en dan werkt TV Overal wel, al ziet het er niet echt HD uit.
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb de *.apk eens gedecompiled, om na te kijken waarop ze checken:

1) release-keys vs. test-keys

Er wordt gecontroleerd of de ROM gesigned is met release-keys of test-keys.
Dit laatste gebeurd vaak bij custom ROMs. Simpel te omzeilen door /system/build.prop aan te passen.

2) /system/app/Superuser.apk

Als /system/app/Superuser.apk bestaat, wordt het device aanzien als "geroot".
Superuser.apk van naam veranderen (met bvb. Root Explorer) is genoeg om deze check te omzeilen.

3) /system/xbin/su

Er wordt met 'which' nagekeken welke executable verantwoordelijk is voor het uitvoeren van 'su'.
Enkel /system/xbin/su van naam veranderen is niet voldoende, maar als je SuperSU installeert, kan je wel tijdelijk root uitzetten,
wat ook de /system/xbin/su binary verwijderd.

In feite gebruiken ze gewoon deze code van StackOverflow: http://stackoverflow.com/questions/1101 ... ted-device

Als je je device niet wil aanpassen, kan je natuurlijk ook de *.apk recompilen zonder de checks.
Dat is weliswaar een stuk lastiger dan het aanpassen van je device, maar om te demonstreren dat het kan:

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

:D
Laatst gewijzigd door Petervanakelyen 11 jul 2013, 23:04, in totaal 3 gewijzigd.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 120 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Hier ook dit probleem :evil:
Nexus 7, geroot om via USB een 3G stick te kunnen gebruiken.

Toch altijd gezever.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Gray
Elite Poster
Elite Poster

Hmm, ik heb cyanogen op men galaxy S en blijkbaar werkt het nog steeds niet. :(

-In de build_prop file heb ik alles waar test-key staat veranderd naar release-key
-Ik heb de SU in xbin renamed naar SY
-Maar de superuser.apk vind ik niet terug in /system/app (omdat dit bij cyanogen tegenwoordig geintegreerd is in de instellingen.)

Toch detecteerd tv-overal nog altijd dat mijn toestel geroot is. (zelf als ik de superuser in cyanogen uitzet)

Checkt tv-overal nog op andere zaken? :?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Lucky patcher eens bekijken ?

http://lucky-patcher.netbew.com/
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster

Gray schreef:Hmm, ik heb cyanogen op men galaxy S en blijkbaar werkt het nog steeds niet. :(

-In de build_prop file heb ik alles waar test-key staat veranderd naar release-key
-Ik heb de SU in xbin renamed naar SY
-Maar de superuser.apk vind ik niet terug in /system/app (omdat dit bij cyanogen tegenwoordig geintegreerd is in de instellingen.)

Toch detecteerd tv-overal nog altijd dat mijn toestel geroot is. (zelf als ik de superuser in cyanogen uitzet)

Checkt tv-overal nog op andere zaken? :?
Ik vermoed dat de app het nog detecteert, omdat er bij 3 niet exact naar /system/xbin/su gekeken wordt, maar gekeken wordt of 'su' ergens bestaat (en dan werkt een andere naam geven niet). Ik heb je de aangepaste *.apk doorgestuurd, probeer die eens ;)
Gray
Elite Poster
Elite Poster

Momenteel is er een algemeen probleem bij "tv-overal", maar ik krijg toch de auteursrechtenmelding niet meer dus ik neem aan dat het wel zal werken :-D
Thx! :banana:
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster

Ben je zeker dat het een algemene storing is? Ik kan het zelf namelijk niet testen omdat ik geen TV Overal heb.
Edit: inderdaad algemene storing :)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Bij mij werkt tv-overal toch of zijn de algemene problemen opgelost !
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster

De problemen zijn inmiddels opgelost.
Jaybeam
Starter
Starter

kan je ons mischien opweg helpen hoe je die root-check uit de apk haalt? Zo kan ik dat bij toekomstige updates zelf doen.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Ben ook wel geïnteresseerd in een minimaal stappenplan. Ben geen totale leek hierin, maar dit is voor mij toch geen gesneden brood :-)
Daarnaast, hoeveel mensen draaien geen custom rom? Waarom zou je geen optimaal presterende smartphone mogen hebben én mogen genieten van TV Overal? Ik voel me voor het eerst redelijk genaaid door BGC nu :cry:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Er schijnt, volgens ik gehoord heb, een bug in de TV-overal app te zitten, zodat zelf de melding komt dat je smarthphone rooted is, zelf al is dit niet het geval, blijkbaar hebben verschillende mensen dit voor en werd al veel gemeld door personen die de medion smartphone gekocht hebben die in de Aldi onlangs in de folder stond.
Medion
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

jackho schreef:Er schijnt, volgens ik gehoord heb, een bug in de TV-overal app te zitten, zodat zelf de melding komt dat je smarthphone rooted is, zelf al is dit niet het geval, blijkbaar hebben verschillende mensen dit voor en werd al veel gemeld door personen die de medion smartphone gekocht hebben die in de Aldi onlangs in de folder stond.
Ik denk dat ik hetzelfde voorheb met mijn Tomtec tablet. Deze was rooted (met custom rum 4.1.1), maar gezien ik 'm onlangs terug moest sturen voor herstelling heb ik er de originele rom (4.0.3) terug opgezet. En idd, TV Overal app blijft nog steeds die melding geven dat mijn tablet geroot is, ook al geeft 'Root Checker'-app aan dat dat niet het geval is...
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 9 keer

NickG schreef:Waarom zou je geen optimaal presterende smartphone mogen hebben én mogen genieten van TV Overal? Ik voel me voor het eerst redelijk genaaid door BGC nu :cry:
Inderdaad, je bent weliswaar genaaid door Belgacom maar de auteurswet laat uitdrukkelijk toe dat je een privékopie mag maken op eender welke drager zonder toestemming van de rechthebbenden.
Er zijn dus twee mogelijkheden: deze hoogstwaarschijnlijk illegale Belgacom-praktijk omzeilen of naar de rechtbank gaan om Belgacom te laten veroordelen door een rechter.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

of de ombudsman voor telecom aanschrijven...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:of naar de rechtbank gaan om Belgacom te laten veroordelen door een rechter.
De wet zegt niet dat de aanbieder dit moet mogelijk maken... jij hebt dus het recht als je het kan, maar als het niet lukt heb je gewoon pech !
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Blah, daarnet eens getest op mijn Yarvik 466, mét officiële Yarvik ROM, nooit geroot geweest... En toch nog dezelfde melding? Geroote toestellen weren is erg, maar dan in die check ook nog "false positives" hebben en zo "onschuldigen" treffen is nog erger :nono:

Straks moet ik me nog een overpriced Apple gadget gaan aanschaffen om van TV Overal te kunnen genieten :cry:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

of een Galaxy Tab voor 199 euro... 't hoeft niet altijd overpriced Apple te zijn.
Medion
Member
Member

Nu heb ik onlangs een Asus Nexus 7 gekocht, en 'm speciaal niet geroot om TV Overal te kunnen blijven gebruiken. De app werkte itt tot mijn goedkope Tomtec tablet wel vrij goed, maar sinds de Android 4.4 update start de app niet op. Denk dus dat Belgacom dus dringend een werk moet maken van een update.

Of zouden ze het bewust blokkeren, gezien je in Android 4.4 screenrecording kan uitvoeren, waardoor je dus in theorie HD programma's zou kunnen gaan opnemen (wel aan beperktere framerate en resolutie, maar toch...)?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

idd Medion, juist ondervonden dat de app chrasht, op 4.3 was er geen probleem...
Mag ik je ondertussen iets anders vragen?
als ik pinch en zoom in gelijk welke app (oa feedly,pocket,chrome,play kiosk ect,ect) en daarna dubbeltap om de text in het venster te passen werkt dit niet meer sinds ik de upgrade naar 4.4 heb gedaan...bij jullie ook ???

edit: (en nog iets zo weird... de paginas van de digitale (pdf) krant het nieuwsblad staan nu super gezoomd wanneer ik het app opstart en geen mogelijkheid om in te zoomen???)
Medion
Member
Member

TV Overal app heeft vandaag een update gekregen, maar start nog steeds niet op onder Android 4.4 :( Zal toch eens tijd worden dat Belgacom er iets aan doet. Voorlopig nog niet heel veel toestellen die KitKat draaien, maar eens bvb Samsung gaat beginnen updaten valt die groep gebruikers toch niet meer te negeren.

@kaise1: ik denk dat ik de problemen die jij beschrijft nog niet ondervonden heb. Double tap lijkt me te werken (ik gebruik m'n Nexus wel voor 95% vd tijd in portrait-stand). Ik heb geen abo op digi editie Nieuwsblad, dus dat kan ik niet echt testen. Pdf's open ik met Quickoffice en daar heb ik toch nog geen problemen mee ondervonden.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 52 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Het is de player die ze voor het streamen van hun content gebruiken die problemen geeft na de KitKat update, namelijk NexPlayer. "NoSuchFieldError". Achja, afwachten geblazen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”