Modem defect, maar tel. en wifi doet het wel

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Bij de buren was er een probleem met de interactiviteit op de digicorder.
Ik ben even gaan kijken en ik stelde vast dat er geen IP adres op de digicorder verscheen. Gewoon 0.0.0.0, alsof er geen kabel insteekt.
Dan heb ik mijn eigen laptop aangesloten met een UTP kabeltje, rechtstreeks op de modem. En ook hier geen verbinding mogelijk. Ik kreeg geen IP adres op de laptop.
Ik heb de kabels eens in de andere poorten gestoken, maar helpt niet.
Op de modem zag ik dat voor de laptop alsook voor de digicorder géén groen lampje brandde op de netwerk uitgangen van de modem.
Thuis nog even getest met zelfde laptop en kabel, op identieke modem : groene lampje ging onmiddellijk aan en ik had verbinding.
Modem nog een keer uitgezet, even gewacht, terug aangezet, zelfde probleem.
De wifi en telefoon doet het wel. Netwerk niet.
Vreemd... Maar hieruit kan je toch besluiten dat de modem defect is.

Heb ik ergens iets over het hoofd gezien? Wat kan het in hemelsnaam dan nog zijn?
Laptop én digicorder doen het niet, groene lampje gaat niet aan.
Valt er nog ergens iets te configureren?
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Al eens geprobeerd om de instellingen terug te zetten? En anders contact opnemen met Telenet maandag voor vervanging.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Heeft men ook internet van Telenet... of gewoon digitale TV ?
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Ja, ik had al vermeld dat wifi het doet. Dus internet verbinding op zich werkt, maar niet via UTP

Wat denk je? Enig idee?
Dettie
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

Gewoon bellen naar telenet. Ofwel maandag zelf naar telenetcenter gaan met de modem mee .(mss eerst bellen dat je geen verloren rit hebt)

De lan poorten zijn kapot. Maar die staan los van wifi / telefoon.

Modem swap en je probleem is opgelost ...
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Gaan we doen. Dank

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

OK, modem is vervangen en alles is OK. De technieker was heel vriendelijk en zei onmiddellijk wat we hier al dachten.

Toch wil ik hier het 'verhaal' van het telefoongesprek even posten. Dit tart alle verbeelding, werkelijk...
Ik hoop dat die persoon van de helpdesk/callcenter hier meeleest.

Ik heb naar de support-lijn gebeld, en daar kreeg ik eigenaardige vragen en antwoorden.
De eerste opmerking : ik verwees naar de 'switch' in de modem, die het niet doet, want wifi en telefoon doen het wel.
Ik kreeg als antwoord dat er geen switch in zat, maar wel een router. Tja, dat kan een communicatie probleem zijn, maar volgens mij zit in dat kastje een RF-modem, router, en switch. Hij hield vol van niet.
Daarna vertelde hij dat de switch (jawel, toen zat er plots wél een switch in de modem) waarschijnlijk is uitgeschakeld als de DHCP aan (of uit?) staat. Ja sorry, dat kon ik echt niet volgen.
Dan heb ik het gesprek maar verder gezet met de verwijzing naar de 'gele uitgangen' voor het netwerk.
Ik krijg de vraag welk IP adres ik krijg op de digicorder. Ik krijg dus alleen 0.0.0.0. Hij antwoordt hierop dat er dan iets mis is met de bekabeling, want je krijgt altijd een adres, dat begint met 10 of 168 of...
Hierop heb ik geantwoord dat dat niet kan, want de 'gele' netwerkuitgangen doen het niet omdat de modem defect is.
Ik krijg weer als antwoord dat de modem niet defect is want wifi doet het.
Nou... we draaien in rondjes.
Dan verwees ik naar mijn eigen laptop met eigen UTP kabeltje, rechtstreeks op de modem ingestoken, en dat dit ook niet werkt.
Antwoord : dat ligt niet aan de modem.
Mijn volgende vraag : maar wat is het dan, want er hangt alleen maar een werkende kabel en laptop aan. Hij vervolgde zijn antwoord : "dat weet ik niet, maar het is niet de modem.".
Nogmaals mijn vraag : maar wat is het dan. Hij wist het niet, maar zeker niet de modem. Toen verwees hij naar het kabeltje, dat waarschijnlijk 'crossed' is.
:eek:
Mijn antwoord : ik heb een recente Macbook Pro en die zal zeker geen problemen geven met crossed UTP kabels.
Zijn antwoord : ja hier hebben we een 100 tal MacBook pro problemen.
:eek:
Waar slaat dit nu op?
Voor alle duidelijkheid : ik had geen crossed cable, maar ik wilde echt niet meer gaan uitleggen dat ik dat kon zien aan de kabel (kleuren van de kabeltjes in de stekker), want dat zou weer tot een ongelooflijke discussie leiden.
Ja, toen ben ik even mijn zelfbeheersing verloren, en dat had ik natuurlijk niet moeten doen. Zo ben ik echt niet. Maar zeg nu zelf, je zou voor minder...

Ik ben toch min of meer beleefd gebleven, maar ben toen heel kort van stof geworden.
Ik heb gevraagd om een technieker te sturen.
Het gekende antwoord : ja die zal u moeten betalen.
Mijn antwoord : die gaan we niet betalen.
Zijn antwoord : ja dan kunnen we geen technieker sturen.

Ik heb uiteindelijk toch maar toegestemd met betaling, om een technieker ter plaatse te krijgen.
De man noteerde dat de interventie betalend zou zijn. Maar ik was zeker dat de modem defect was.

Ik heb hier niet alles geplaatst, want ik heb ongeveer 20 minuten met die man aan de lijn gehangen. Maar op sommige momenten was het gesprek gewoon te belachelijk voor woorden. Uitlatingen in de zin van : 'Mijnheer, ik kan het toch wel weten, u niet...'
Allé, zoiets zeg je toch niet tegen klaten.

Het kan best zijn dat die man een slechte dag had, maar dan moet hij naar huis gaan en uitrusten.
En telenet moet dringend eens zorgen voor een betere opleiding, of alleszins een betere flow of script, of hoe noemen ze dat daar.
Laatst gewijzigd door Sylvester 05 dec 2013, 02:49, in totaal 2 gewijzigd.
skipper
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Voor zoiets verkopen ze Prozac of Valium. :wink:
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Vroeg of laat als ik bakken geld heb ga ik een psychiatrische instelling starten voor in de steek gelaten klanten van ISP's. Lijkt me een gat in de markt :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

in subdivisie met de ombudsdienst van telecommunicatie. :idea:
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Vroeg of laat als ik bakken geld heb ga ik een psychiatrische instelling starten voor in de steek gelaten klanten van ISP's. Lijkt me een gat in de markt :-)
Ja, dit was werkelijk 'in de steek laten'.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Sylvester,

ik heb dit verder doorgegeven voor onderzoek, alvast bedankt voor de melding.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sylvester schreef:Uitlatingen in de zin van : 'Mijnheer, ik kan het toch wel weten, u niet...'

En telenet moet dringend eens zorgen voor een betere opleiding, of alleszins een betere flow of script, of hoe noemen ze dat daar.
Tja, dergelijke mensen hebben amper wat basis vorming en zijn totaal niet in staat meer te doen wat het script hun zegt.

Probeer er dan ook niet mee te discussieren... het is gewoon nutteloos. Een betere opleiding is trouwens zinloos... het niveau van de mensen is beperkt, en zij die er wel in slagen zullen ook niet lang op dergelijke dienst zitten veronderstel ik.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”