De Blackberry Messenger app voor iPhone en Android is er nu eindelijk.
Too little too late of niet, het heeft potentieel.
Edit: En intussen op één avond/nacht al meer dan 5 miljoen keer gedownload.
http://blogs.blackberry.com/2013/10/bbm ... ne-launch/
Blackberry Messenger voor iPhone & Android is er!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
- PumbaaH
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Om de 1 of andere rede zou mijn toestel niet geschikt zijn ervoor volgens de play store.... Ik heb 'm dan maar via de apk geinstalleerd en het werkt gewoon. Die wachtlijst die ze hebben gaat trouwens vrij goed vooruit. Enkele uren wachten en gaan met die banaan.
Of het te laat is.... dat denk ik niet direct. Er zijn andere messengers zoals chaton, viber, whatsapp, ,... . De meeste messengers delen alleen allemaal hetzelfde probleem. Ze gaan door je telefoonnummers en voegen automatisch iedereen toe die de app ook heeft. Behalve dat kan viber me het meeste bekoren omdat ze ook een desktop client hebben.
Bij BBM heb je tenminste zelf nog zeggenschap wie je wil toevoegen of niet. Ik heb het nog niet ten volle kunnen benutten, maar er gaan wel enkele bbm'ers blij zijn dat ik nu ook met hun kan communiceren via hun favoriete messenger bij uitstek (ook al moeten wij nog even wachten op sommige functies).
Of het te laat is.... dat denk ik niet direct. Er zijn andere messengers zoals chaton, viber, whatsapp, ,... . De meeste messengers delen alleen allemaal hetzelfde probleem. Ze gaan door je telefoonnummers en voegen automatisch iedereen toe die de app ook heeft. Behalve dat kan viber me het meeste bekoren omdat ze ook een desktop client hebben.
Bij BBM heb je tenminste zelf nog zeggenschap wie je wil toevoegen of niet. Ik heb het nog niet ten volle kunnen benutten, maar er gaan wel enkele bbm'ers blij zijn dat ik nu ook met hun kan communiceren via hun favoriete messenger bij uitstek (ook al moeten wij nog even wachten op sommige functies).
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Elite Poster
Ik gebruik het alleszins al sinds een uur na lancering in de app store, en kan zeggen dat ze blijkbaar ook snel de bugs eruit halen. Compressie voor foto's is wel bijzonder hoog, dus kwaliteitsverlies is vrij opvallend. Het lijkt me een beetje dat ze de alom geprezen BlackBerry compressie ook hebben willen implementeren in deze app. Da's dus op zich zeker geen slechte keuze.
Ik vraag me alleszins zeker af hoe het zit met de veiligheid er van.
Het is toch nog niet 100%, ook qua looks kan het nog beter, maar wat mij betreft is het een welkome nieuwe IM app.
Ik vraag me alleszins zeker af hoe het zit met de veiligheid er van.
Het is toch nog niet 100%, ook qua looks kan het nog beter, maar wat mij betreft is het een welkome nieuwe IM app.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Potentieel ? Whatsapp bestaat al geruime tijd, heeft een veel grotere userbase en is bovendien cross platform (van BBM is er geen Windows Phone versie).iRockabizzydilly schreef:Too little too late of niet, het heeft potentieel.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Lijkt me niet zo een probleem? Of wel?PumbaaH schreef:Of het te laat is.... dat denk ik niet direct. Er zijn andere messengers zoals chaton, viber, whatsapp, ,... . De meeste messengers delen alleen allemaal hetzelfde probleem. Ze gaan door je telefoonnummers en voegen automatisch iedereen toe die de app ook heeft.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Voor de duidelijkheid, ik ken Whatsapp... Heb het al sinds lancering.r2504 schreef:Potentieel ? Whatsapp bestaat al geruime tijd, heeft een veel grotere userbase en is bovendien cross platform (van BBM is er geen Windows Phone versie).iRockabizzydilly schreef:Too little too late of niet, het heeft potentieel.
Natuurlijk heeft Whatsapp een veel grotere userbase, 't is al jaren eerder uit

Potentieel vervalt niet omdat er een andere app is die al 'langer' uit is of langer cross platform is. Kijk maar naar Viber, Kik Messenger enzovoort. In sommige landen is Whatsapp zelfs niet eens zo groot. Hell in sommige landen is Blackberry nog het populairst. Dus ja, om een dergelijke grote speler de grens over te zien gaan van z'n eigen platform, geeft potentieel omdat een hele groep gebruikers ineens ook bereikbaar is buiten die grenzen.
-
- Deel van't meubilair
BB users kunnen gerust buiten de grenzen... het is aan hun om Whatsapp te installeren (niet andersom, tenzij misschien in landen waar hun penetratie boven de 50% zou liggen maar volgens mij is dat nergens).iRockabizzydilly schreef:Dus ja, om een dergelijke grote speler de grens over te zien gaan van z'n eigen platform, geeft potentieel omdat een hele groep gebruikers ineens ook bereikbaar is buiten die grenzen.
Ik ga morgen dus geen BBM installeren (en voor nog wat meer fragmentatie zorgen) omdat een sukkelaar nog zo'n toestel heeft... da's zijn probleem.
-
- Elite Poster
Yep, er zijn landen waar BB groter is dan de rest.
Tja, en als ze sukkels zijn omdat ze nog voor BB kiezen en dat hun probleem is, dan is vrije keuze hebben iets voor sukkels.
Je bent niet verplicht BBM te installeren, net als dat zij niet verplicht moeten worden om Whatsapp te installeren? Doet nogaltijd niets af aan een mogelijk potentieel.
Tja, en als ze sukkels zijn omdat ze nog voor BB kiezen en dat hun probleem is, dan is vrije keuze hebben iets voor sukkels.
Je bent niet verplicht BBM te installeren, net als dat zij niet verplicht moeten worden om Whatsapp te installeren? Doet nogaltijd niets af aan een mogelijk potentieel.
- PumbaaH
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Krisken.... dat valt te bezien. Ik beslis het liefst nog altijd zelf of ik iemand wel of niet toelaat in de messenger(s) die ik gebruik. Iemand verwijderen is niet altijd voldoende en iemand die jou nummer heeft, maar jij niet het zijne/hare kan jou dan weer wel berichtjes gaan sturen warop je die kan blokkeren, maar dat ondersteunt ook niet elke messenger enz enz enz.... dus eigenlijk is dat wel ergens een probleem.
Voor mij persoonlijk sluit BBM ook nauwer aan bij wat ik zoek.

Voor mij persoonlijk sluit BBM ook nauwer aan bij wat ik zoek.

Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
-
- Deel van't meubilair
Er blijkt alvast een versie voor Windows Phone onderweg te zijn... http://www.wp7.nl/40365/blackberry-mess ... s-phone-8/
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
Er is een tijd geweest dat dit razend populair was, het was toen ook zowat het enige wat ik deed met mobiel internet op mijn gsm (ook nogal logisch aan 18 euro voor 200MB
)
Ondertussen lijkt het mij met diensten als WhatsApp, Viber, ... alreeds lange tijd voorbijgestreefd en komt BlackBerry hopeloos te laat!
Ik heb hem hier al wel geïnstalleerd. Daarmee is dit de 300ste messenger op mijn toestel waar ik eigenlijk zo goed als nooit gebruik van maak.

Ondertussen lijkt het mij met diensten als WhatsApp, Viber, ... alreeds lange tijd voorbijgestreefd en komt BlackBerry hopeloos te laat!
Ik heb hem hier al wel geïnstalleerd. Daarmee is dit de 300ste messenger op mijn toestel waar ik eigenlijk zo goed als nooit gebruik van maak.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 90 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Heb hem er ondertussen reeds terug afgesmeten ...
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23