voip problemen over 3g

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
nephilimhell
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer

zijn er nog mensen die problemen hebben om voip te gebruiken over 3g?

ik heb verschillende sip clients staan, en allemaal doen ze sinds kort raar als ik wil bellen via voip over 3g

en over wifi is er geen probleem?

ik heb Proximus Generation Connect, en gebruik Linphone, voiptiger app, acrobits en allemaal doen ze raar als ik over 3g wil bellen.

zoals geen geluid horen, er wordt nochtans wel connectie gemaakt enzo

ik zit sinds kort ook op ios7, maar 'k denk niet dat dat er wat mee te maken heeft
'k heb netwerk settings gereset en zo
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
Bedankt: 393 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=38486

heb zelfde vraag gesteld

't is duidelijk dat proximus dit sinds een maand of 3 blokkeert!! :twisted:
Grigri
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Bel altijd via 3G Proximus met Freevoipdeal met de originele Mobile Voip software van Betamax, tot op heden in de laatste maanden geen probleem gehad (noch met Voip Call noch met Call back functie). Een probleem van de Sip-software?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Grigri, zoals je hierboven kon lezen gaat het via wifi perfect en tot juni 2013 ook perfect met 3g en csipsimple.Telenet tring gebruikt trouwens ooK csipsimple

sent from my xperia z, using tapatalk 4
nephilimhell
Plus Member
Plus Member

Na gisteren en vandaag internet af te schuimen denk ik een oplossing gevonden te hebben. Ik gebruik de Acrobits sip client en vond op hun site dit: http://www.acrobits.cz/hesk/knowledgeba ... article=29. (Url gevonden via forumthread http://forums.whirlpool.net.au/archive/2153311)

Met het instellen van een proxy van Acrobits lukt het dus WEL, transort protocol moet wel op tls(sip) staan.

Ik heb dan eens de proxy van voiptiger geprobeerd, nl www.voiptigersip.com poort 5060 maar ik kan niet registreren via tls(sip)
Via UDP kan ik wel registreren maar krijg ik geen audio.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
nephilimhell
Plus Member
Plus Member

ik heb via twitter contact opgenomen met EVA, de helpdesk van Belgacom, en dit is haar antwoord:

ze hebben mijn 3G profiel "gereset" en hierdoor kan ik opnieuw registreren op de sipserver van Voiptiger zonder de proxy van Acrobits te moeten instellen.

goed hé
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Idd. Maar ik heb geen Twitter :-o

sent from my xperia z, using tapatalk 4
nephilimhell
Plus Member
Plus Member

ofwel kan je ook een twitter account aanmaken (is echte niet veel werk) en contact opnemen met EVA, ofwel kan je de klantendienst via een andere manier contacteren?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

pffff....is dit niet de omgekeerde wereld? mensen worden dezer tijden verplicht om een FB of twitter account aan te maken om bedrijven te contacteren.
via mail lukt dit niet meer blijkbaar....

Ik vraag me af wat 60plussers moeten doen als ze tegenwoordig een probleem hebben, dit volledig off-topic, maar een terechte opmerking. :wink:

je kan via FB blijkbaar ook Eva contacteren, dus we zien wat daar uit de bus komt!

bedankt nogmaals nephilimhell

al vanmorgen antwoord! (nu pas gezien....mijn gsm doorgegeven...fingers crossed)

update: 10/10....weer snel en vriendelijk antwoordje van Eva "gelieve uw toestel eenmalig te herstarten"...(al zal het wel knarsetandend geweest zijn, wetende dat we allen via voip bellen & hen niets opleveren behalve bonus data & sms'en :-D )....

heropsgestart....EN....HET WERKT!!!! thx nephilimhell om de doos van pandora te openen :banana:

hopelijk moeten we hem niet regelmatig laten resetten, want wat resetten effectief doet, weet ik nt. Spijtig dat je dit niet online zelf kan doen....
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 53 keer

Zou dit mijn probleem zijn bij OVH via 3cx?

Eens proberen

Manuel gonzalez
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Hier zelfde probleem met Proximus en WeePee
Ook via EVA gemeld en is dan doorgestuurd en antwoord was gewoon => Proximus blokkeert niks maar hangt af van mast tot mast ten gevolge van CGNAT invoering ten gevolge van IPv6
Bij Base lukt dit nog steeds
VOIP is een doorn in het oog van sommige mobile aanbieders want dat is ten koste van inkomsten uit hun betalende gesprekken
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Mgo72 gelieve die link weg te laten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Niet om de thread deels te highjacken, maar ik merkte enkele maanden terug toch ook serieus wat problemen die hier zijn omschreven maar dan met Skype over 3G Proximus. Om die reden heb ik het niet meer gebruikt intussen want het was onwerkbaar. Speedtests op die plaats gaven wel voortreffelijke ping en snelheden en uiteraard ook volledige 3G dekking.
Voor de duidelijkheid, niet skype naar skype maar skype naar vaste en mobiele nummers. Het gesprek hernemen op klassieke manier gaf geen problemen dus het lag niet bij de ontvanger.
Over wifi werkte het altijd perfect.

Kan dit hier ook mee te maken hebben, vermoedelijk wel?

'k Vraag mij toch serieus af wat ze moeten resetten op een '3G profiel' :? Doet me haast denken aan het gedoe met lijnprofielen op VDSL :P
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”