Plots rebooten motorola modem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Even polsen of ik de enige ben of niet met dit probleem, en of er dus hoop is dat dit verholpen kan worden zonder dat men afkomt met een cbn modem-router. (telenet heb ik intussen wel al op de hoogte gebracht)
Ik heb een motorola SBV6120E modem-only sinds enkele jaren. Dit werkte al die tijd goed, tot men hier enkele maanden geleden werken heeft uitgevoerd aan de node (ik vermoed nieuwe node mbt pulsarproject). De modem reboot af en toe. Soms blijft het enkele dagen ok, maar soms reboot hij wel 4-5x op een dag... Voor de reboot valt het internet weg, en zie ik de "receive" led op de modem plots groen worden, "send" blijft gewoon blauw. Dit blijft een 10 à 15 tal seconden zo, daarna reboot de modem. Na reboot van de modem zijn "send" & "receive" terug blauw en werkt alles terug.

Ik hoop dat telenet nog even stabiel kan blijven tot VDSL hier actief is, daarna mogen ze doen wat ze willen :)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Wat was de reaktie van telenet dan ? Hebben je buren er ook last van ?
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster

No idea, ik ben ze momenteel via twitter aan het contacteren omdat het vandaag toch enorm erg is, modem is over de middag meer down dan up geweest. Voorlopig werkt het terug even... De buren hier zijn ofwel gepensioneerd & hebben geen internet, ofwel hebben ze adsl, ofwel zijn ze gaan werken en merken ze het dus niet... :)
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 232 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik heb hetzelfde voorgehad en op aanraden van mijn schoonbroer (die in onderaanneming voor TN werkt) een modemswap aangevraagd. Da's inderdaad een CBN geworden, maar die draait totnogtoe als een tierelier (wel modem-only-model).
Waarom je afkeer voor die CBN?
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster

Sinna, niet noodzakelijk afkeer t.o.v. cbn, wel vrees dat ze plots een all-in model zouden plaatsen ipv modem, en dat wil ik niet... :) Telenet heeft daarnet een "reset" gedaan van mijn modem. We zullen zien wat 't geeft...
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Ik heb enkele weken geleden bij een installatie gevraagd om een modem-only (omdat ik een VOIP-router heb) en dat werd zonder problemen geïnstalleerd. Werd wel op de installatiebevestiging vermeld dat dat type op vraag van de klant werd geïnstalleerd. Nie te veel zorgen over maken, lijkt me.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster

Ok, tnx voor de feedback, na de reset is het plots rebooten gelukkig niet meer voorgevallen. Fingers crossed... :)
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster

Raar maar waar, maar na hun "reset" is mijn motorola modem stabiel gebleven, ik heb geen willekeurige reboots meer ervaren, en alles blijft online nu. Nochtans had ik 't beestje al eens enkele minuten zonder stroom gezet, maar dat haalde niets uit. Vreemd dat een modem plots zo onstabiel kan worden, en dat na een reset alles terug stabiel werkt eigenlijk. Het viel toch ook op dat dit voorviel na hun werken aan de node. Ik ben er zeker van dat ze toen nieuwe hardware geinstalleerd hebben (ik ben eens langsgereden toen om te weten waar de node zich bevond). Het enige wat ik me kan inbeelden, is dat de nieuwe node andere settings nodig had die nog niet gepushed waren naar de config van de modem. Anyway, 't werkt terug dus we zijn tevreden :)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”