Soms niet bereikbaar met hosted VoIP centrale

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Soms hebben we het voor dat we niet kunnen bellen of oproepen ontvangen en na een tijdje weer wel, onze internet breedband is niet het oorzaak.

Weet er iemand wat het probleem kan zijn?

We gebruiken momenteel 6 grandstreams, 2 cisco, 1 adpater van linksys, alle accounts zijn registreed bij 1 provider en we maken gebruik van hun centrale.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18459
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Misschien eens bijvertellen over welke provider het gaat, en enkele details over de set-up ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Provider: Voiptiger

Setup: Ieder telefoon apparaat heeft 1 account geregistreerd, 4 x grandstream gxp2100, 2 x grandstream gxp2124, 2 x cisco spa502g, 1 x linksys pap2 adapter.
philippe_d schreef:en enkele details over de set-up ?
Wat nog wil je weten?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hoe heb je uitgesloten dat je internet niet de oorzaak is?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

krisken schreef:Hoe heb je uitgesloten dat je internet niet de oorzaak is?
We halen 50mbit per seconde.

We gebruiken een Dell Sonicwall voor de computers, en de maximum snelheid is 8mbit per seconde (kweet niet waarom), de telefoons hebben internet via een linksys router (firmware van dd-wrt v24-sp2) en hebben dus volle snelheid van 50mbit per seconde, we hebben dat gedaan omdat de telefoons niet goed bleken te werken achter de Dell Sonicwall.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 475
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 13 keer

Zet je keepalive op de telefoontoestellen hoger en de sip re-register timer ook hoger. Wat er mogelijks nu gebeurt is dat de telefoon registreerd, de firewall houd een poort open, deze poort heeft ook een timer, als de timer van de firewall lager staat dan de re-register timer dan sluit de firewall de poort, met als gevolg dat je niet meer bereikbaar bent...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

jos123 schreef:
krisken schreef:Hoe heb je uitgesloten dat je internet niet de oorzaak is?
We halen 50mbit per seconde.

We gebruiken een Dell Sonicwall voor de computers, en de maximum snelheid is 8mbit per seconde (kweet niet waarom), de telefoons hebben internet via een linksys router (firmware van dd-wrt v24-sp2) en hebben dus volle snelheid van 50mbit per seconde, we hebben dat gedaan omdat de telefoons niet goed bleken te werken achter de Dell Sonicwall.
Dat is een mooie uitleg, maar dat is voor mij geen teken dat uw internet altijd perfect werkt. Deze kan ook (kort) uitliggen bvb

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

gimic schreef:Zet je keepalive op de telefoontoestellen hoger en de sip re-register timer ook hoger.
Met hoeveel hoger? Zoveel ik wil?
krisken schreef:geen teken dat uw internet altijd perfect werkt. Deze kan ook (kort) uitliggen bvb
Hoe kan ik dit nagaan?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hebben jullie bijvoorbeeld internet als de voip centrale er uit ligt?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

krisken schreef:Hebben jullie bijvoorbeeld internet als de voip centrale er uit ligt?
Jawel. Eigenlijk niet helemaal zeker, want Belgacom heeft vorige week een nieuwe modem geplaatst en pas dan zijn we begonnen met de VoIP telefonie, we zullen dat in de gaten houden en de resultaten laten weten.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 475
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 13 keer

Meestal zet ik de keepalive timer op 120 seconden ook de re-register timer op 120 seconden. (beide settings bevinden zich op de toestellen) Met de meeste firewalls lukt dit dan.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

gimic schreef:Meestal zet ik de keepalive timer op 120 seconden ook de re-register timer op 120 seconden. (beide settings bevinden zich op de toestellen) Met de meeste firewalls lukt dit dan.
Heb deze aangepast, is dit wat je bedoelt (zie bijlage)?

Op de cisco spa502g heb ik het nog niet gevonden.
Bijlagen
CaptureItPlus635194679374888655.png
CaptureItPlus635194678720121204.png
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 475
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 13 keer

Heb deze aangepast, is dit wat je bedoelt (zie bijlage)?
Ik ken de toestellen niet, maar 't ziet er wel naar uit dat het deze instellingen zijn.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18459
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

jos123 schreef: We gebruiken een Dell Sonicwall voor de computers, en de maximum snelheid is 8mbit per seconde (kweet niet waarom), de telefoons hebben internet via een linksys router (firmware van dd-wrt v24-sp2) en hebben dus volle snelheid van 50mbit per seconde, we hebben dat gedaan omdat de telefoons niet goed bleken te werken achter de Dell Sonicwall.
Voor Voip speelt snelheid geen rol, je hebt genoeg met een up/download van 100 kbps. De meeste VoiP problemen situeren zich rond poorten, port fowarding, NAT ...
Kan je nog eens beschrijven hoe de installatie exact in mekaar zit.
  • - Je hebt een Dell Sonicwall, een linksys dd-wrt, en een Belgacom modem/router (dus 3 routers)?
    - Maakt de linksys een eigen internetverbinding (PPPoE), of staat die gewoon op een LAN poort van de b-box?
    - En hoe/waar is de Dell Sonicwall aangesloten? enz ...
Als we jouw opstelling beter begrijpen, kunnen we je beter helpen!
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Internet via Belgacom bizz pro.

Dell Sonicwall & Linksys router aangesloten aan de LAN van de Belgacom router/modem

Dell Sonicwall heeft aan de WAN kant 192.168.254.254 en de Linksys 192.168.254.253.

DHCP server aan de LAN kant is een Windows Server 2003 sbs.

Dell Sonicwall & Linksys router maken gebruik van NAT, en aan de LAN kant bevinden ze zich in dezelfde LAN (10.14.14.0)

Alle clients dus ook de telefoons bevinden zich in dezelfde LAN (10.14.14.0)

Pc gerouteerd via de Dell Sonicwall, telefoons gerouteerd via de Linksys.
philippe_d schreef:De meeste VoiP problemen situeren zich rond poorten, port fowarding, NAT ...
Kan het misschien zijn dat men soms niet kan uitbellen omdat ik 2 NAT routers gebruik aan 1 Belgacom router/modem en er een conflict onstaat tussen de omgezette (translated) poorten van de Dell Sonicwall & de Linksys?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18459
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Ik ben geen netwerkspecialist, maar jouw set-up zier er ingewikkeld uit: 2 routers op dezelfde LAN.
Maar het kan wel werken, als alles correct staat.
Hoe stel je in dat de telefoons via de Linksys routeren? Ik neem aan dat jouw DHCP server daarvoor zorgt?

Je Belgacom modem/router (b-box?) heeft dus een LAN op 192.168.254.0?
Je hebt dus 2 routers achter elkaar (modem + Linksys). Dit geeft mogelijks volgend probleem:
  1. dubbele NAT.
  2. PPPoE reconnect: jouw Linksys (en dus jouw telefoons) weten niet dat jouw modem een nieuwe IP heeft gekregen na de reconnect (tenzij je een vast IP hebt?)
Ik zou het volgende eens proberen:
  • Jouw Linksys WAN IP (192.168.254.253) in DMZ zetten van jouw modem. Dan gaan inkomende poorten altijd geforward staan naar de Linksys (tenzij in gebruik door de Dell)
  • Alternatief: de Linksys een eigen PPPoE verbinding laten maken. Dan krijgt je Linksys een apart publiek IP van Belgacom, en vermijd je dubbele NAT.
Bijkomend voordeel van een eigen PPPoE is dat je in totaal meer bandbreedte hebt, gezien 2 parallelle PPPoE sessies (in geval je modem op 70/6 synct).

PS. De "keep-alive" wijzigingen die door de vorige posters werden aangeraden, zullen ook niet veel invloed hebben, omdat deze instellingen alleen de poorten "alive" houden op je Linksys, maar niet noodzakelijk op je b-box. Met een eigen PPPoE heb je dat probleem ook niet, gezien de b-box dan alleen als modem dient.

Ik zou ook de mogelijkheid overwegen om de 2 LAN's te splitsen, maar wellicht heb je een goede reden (bekabeling?) om telefoons ++ PC op hetzelfde LAN te hebben?
jos123 schreef:Kan het misschien zijn dat men soms niet kan uitbellen omdat ik 2 NAT routers gebruik aan 1 Belgacom router/modem en er een conflict ontstaat tussen de omgezette (translated) poorten van de Dell Sonicwall & de Linksys?
Dat denk ik niet. De modem/router zal een andere poort gebruiken als deze reeds bezet is voor de Dell (denk ik).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 936
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

PS. De "keep-alive" wijzigingen die door de vorige posters werden aangeraden, zullen ook niet veel invloed hebben, omdat deze instellingen alleen de poorten "alive" houden op je Linksys, maar niet noodzakelijk op je b-box. Met een eigen PPPoE heb je dat probleem ook niet, gezien de b-box dan alleen als modem dient.
Dat denk ik niet. Zolang je de connectie naar de eindbestemming af en toe aanspreekt, blijven de NAT tabellen over de hele lijn valid. Van zodra een time-out optreedt op een van de toestellen (zij het uw eigen of die van de internet provider als je geen publiek ip hebt), is het gedaan met spelen.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

philippe_d schreef:Hoe stel je in dat de telefoons via de Linksys routeren?
Telefoons statisch via de Linksys, pc's naar de Dell Sonicwall via DHCP.
philippe_d schreef:dubbele NAT.
Dat is nu aan wat ik twijfel, misschien moet het zoals je zei: een NAT router achter de andere NAT router via DMZ. Opstelling is een b-box (geen toegang) + technicolor gateway waarvan ik daar wel toegang heb, maar daar kan ik alleen de Wifi configureren en voor de rest niks, firewall van Belgacom staat uit, en we hebben een vast IP adres.
philippe_d schreef:de Linksys een eigen PPPoE verbinding laten maken. Dan krijgt je Linksys een apart publiek IP van Belgacom, en vermijd je dubbele NAT.
Onze routers zijn verbonden met de technicolor van Belgacom via IP adressen en niet via PPPoE, kan ik dat veranderen?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

philippe_d schreef:Ik zou ook de mogelijkheid overwegen om de 2 LAN's te splitsen, maar wellicht heb je een goede reden (bekabeling?) om telefoons ++ PC op hetzelfde LAN te hebben?
Bedoel je Fysisch? ja, bekabeling is het probleem, maar ik begrijp niet waarom je dit zou overwegen?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18459
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

jos123 schreef: Onze routers zijn verbonden met de technicolor van Belgacom via IP adressen en niet via PPPoE, kan ik dat veranderen?
Oei, het is nu nog ingewikkelder dan we eerst dachten.
Je hebt nu dus de b-box (modem) > technicolor > linksys ?
Ik ben niet zo goed op de hoogte van deze opstelling (bizz pro), ik neem aan dat de b-box gewoon als modem dient, en dat de technicolor de router is, die een PPPoE verbinding maakt (met vast IP) ?

Kan je de linksys niet rechtstreeks op de b-box aansluiten, en ook een PPPoE laten doen?
Maar misschien kan je géén parallelle PPPoE sessies hebben, bij een account met vast IP ?
Bij Telenet business account kan je naast één vast IP bijkomende (dynamische) IP's krijgen, maar bij Belgacom waarschijnlijk niet?
Tenzij met een andere logon?

Ik zou toch al beginnen met de linksys in DMZ te zetten van de technicolor.
jos123 schreef:
philippe_d schreef:Ik zou ook de mogelijkheid overwegen om de 2 LAN's te splitsen, maar wellicht heb je een goede reden (bekabeling?) om telefoons ++ PC op hetzelfde LAN te hebben?
Bedoel je Fysisch? ja, bekabeling is het probleem, maar ik begrijp niet waarom je dit zou overwegen?
Ik zou indien mogelijk, de telefoons rechstreeks aansluiten op de technicolor. Begrijp de noodzaak niet van de extra router.
brubbel schreef:Zolang je de connectie naar de eindbestemming af en toe aanspreekt, blijven de NAT tabellen over de hele lijn valid. Van zodra een time-out optreedt op een van de toestellen (zij het uw eigen of die van de internet provider als je geen publiek ip hebt), is het gedaan met spelen.
"Keep alive" spreekt volgens mij de connectie naar de eindbestemming niet aan, alleen naar de (laatste) router.
"Re-register" doet dat wel denk ik.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

philippe_d schreef:ik neem aan dat de b-box gewoon als modem dient, en dat de technicolor de router is, die een PPPoE verbinding maakt (met vast IP) ?
Klopt
philippe_d schreef:Kan je de Linksys niet rechtstreeks op de b-box aansluiten, en ook een PPPoE laten doen?
Neen
philippe_d schreef:Ik zou toch al beginnen met de Linksys in DMZ te zetten van de technicolor.
Ik heb dat geprobeerd (zie bijlage), kweet niet waarom maar alles ging opeens heel traag.
philippe_d schreef:Ik zou indien mogelijk, de telefoons rechstreeks aansluiten op de technicolor. Begrijp de noodzaak niet van de extra router.


Ik kan de telefoons niet apart aansluiten omdat anders ook de pc's worden aangesloten op de Technicolor, ze zijn samen in 1 fysische netwerk en wat niet de bedoeling is, om ze allemaal aan te sluiten aan de Technicolor, want de pc's moeten via de Dell Sonicwall.
Bijlagen
Schema.png
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Zie pdf voor de huidige opstelling, is dit ok of niet?
Bijlagen
Doc1.pdf
(92.9 KiB) 44 keer gedownload
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Beste allemaal,

Ik heb dit aan Voiptiger voorgelegd, dit was hun antwoord:

"Dit wijst op een dubbel gebruik var RTP/UDP poorten. Op de grandstreams worden ze willekeurig gezet. Misschien een conflict met de cisco poorten."

1) Hoe kan ik zeker zijn dat de poorten op de grandstream willekeurig worden gezet (of handmatig)?

2) Hoe wijzig ik de poorten op de cisco spa502G & de Linksys pap2t om te zien of het probleem inderdaad word opgelost en als het handmatig gedaan moet worden de welke poorten moet ik dan gebruiken?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Ok, ik heb het gevonden op de Grandstream/Cisco/Linksys.

Goed voor iedereen om te weten: Als er meerdere SIP toestellen in je netwerk zit dan let op dat elke sip toestel een unieke local sip & rtp port heeft anders gaat er problemen zijn vooral voor de inkomende oproepen!!!

Het ziet er nu beter uit :beerchug:

Toch bedankt iedereen :-)
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6889
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

hou er bij weepee ook rekening mee dat wanneer je meerdere accounts achter 1 ip hebt zitten je nooit op dezelfde switch mag verbinden.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Dat laatste niet zo goed begrepen, wat bedoel je niet op dezelfde switch? Waarom niet?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18459
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

iceke schreef:hou er bij weepee ook rekening mee dat wanneer je meerdere accounts achter 1 ip hebt zitten je nooit op dezelfde switch mag verbinden.
Dat kan ik niet bevestigen, en is ook nooit door WeePee gecommuniceerd. Ik heb verschillende accounts op dezelfde registrar (ssw0), zonder probleem. Waarom zou dat niet mogen?
Bij het aanvragen van een nieuwe account worden er (random) één van de 10 switchen toegekend (ssw0 ... ssw9), maar deze zijn allemaal gelijkwaardig.

Volgens mij zijn deze switchen virtuele machines op 2 servers: de oneven nummers op server1, de even nummers op server 2
Vorige week was er een hardware probleem, en alle oneven switchen (ssw1 ... ssw9) lagen eruit.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Nu ondervind ik een probleem met de BLF (Busy Lamp Field) functie.

Groene lamp = Gebruiker vrij, Rode Lamp = Gebruiker bezet

Grandstream GXP2124: Werkt

Grandstream GXP2100: Werkt Niet, knopje brand niet

Heeft er iemand ervaring met BLF?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6889
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Dat is mij telefonisch medegedeeld door Weepee na een probleem met 2 Siemens gigasets achter 1 telenet modem (de uitleg was dat dit een nieuwe beveiligingsmaatregel was sinds deze zomer)
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”