Ik heb ondertussen al enkele mensen helpen overschaken naar VOIP met een Gigaset telefoon, dus ik probeerde het even uit.Het Gigaset.net is een VOIP- dienst van Gigaset Cimmunications GmbH waarmee u gratis kunt telefoneren met andere gebruikers van Gigaset VOIP-apparaten
Zij kregen mij wel te horen, maar ik hen niet.
Configuratie langs beide kanten is 100% hetzelfde: Belgacom bbox2, N300 + C610IP.
Op de Gigaset pagina met FAQ over Gigaset.net vond ik
Het antwoord op dit probleem is een PDF documentA connection is established with the other party, but you can't hear them and/or they cannot hear you
(Information on operating Gigaset VoIP telephones with Network Address Translation (NAT) routers).
Ik heb dus bij "Advanced settings" de SIP en RTP poort gewijzigd van 5061 naar 49060 en van 5004-5020 naar 49004-49020
Dat loste het probleem niet op.
Ik heb in de bbox2 bij "LAN servers" de port forwarding ingesteld (zie bijlage)
Ook dat lost het probleem niet op.
Nog suggesties?