2.000 Belgacom-klanten krijgen alsnog gepeperde rekening

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
flurkkurk
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

2.000 Belgacom-klanten krijgen alsnog gepeperde rekening

Zes maanden lang kreeg Johan Bijnens geen enkele rekening van Belgacom en toen hij daarover klaagde, moest hij alles in één keer betalen. “900 euro in mijn geval”, zegt de 51-jarige Genkenaar. Er zijn een 2.000-tal andere Belgacom-klanten in hetzelfde geval.
Zes maanden geleden doken plots problemen op bij de facturatie-afdeling van Belgacom. Door het op elkaar afstemmen van de klantenbestanden van Belgacom en Proximus, maakten de computers een rekenfout. “Daardoor dreigden 2.000 van onze 3 miljoen klanten een verkeerde factuur te krijgen”, vertelt Belgacom-woordvoerder Jan Margot. “We hebben toen besloten om geen rekeningen meer te verzenden vooraleer de computerfout was opgelost. De mensen die ons daarover hebben gecontacteerd, hebben we verteld wat er aan de hand was.”

Maar met die verklaring is Belgacom-klant Johan Bijnens het grondig oneens. “Wij hebben Belgacom tien keer gecontacteerd. Het enige wat we te horen kregen was: ‘U heeft geen openstaande rekeningen’ of ‘U heeft alles betaald’. Over een computerprobleem, of een factuur die nog zou komen, is ons niets gezegd.”

“We begrijpen de misnoegdheid van de klanten”, zegt Belgacom-woordvoerder Jan Margot. “Maar de tarieven van Belgacom zijn gekend, en de mensen hebben daar gebruik van gemaakt. We kunnen hun rekening dan ook niet kwijtschelden. Hoe graag sommigen dat ook zouden willen.”

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/ai ... ening.aspx

Bij elke provider scheelt er wel iets.
http://www.speedtest.net/result/3111127218.png
Fibernetxl - Modemwireless CBN docsis3.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 4 keer

Je kan bezwaarlijk pleiten dat de factuur kwijtgescholden moet worden é :).
Je hebt gebruik gemaakt van de diensten van Belgacom, daarvoor betalen lijkt me niet overdreven, wel :)?

Iet of wat "goede huisvader" had gewoon het te betalen bedrag opzij gehouden elke maand, zodat het geld nu gewoon klaarstaat.
Trouwens, op 6 maanden een factuur van €900 krijgen, dan moet je toch al wat moeite doen, niet?

Staat ook in DeStandaard.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

tis gewoon een laattijdige factuur... eerder goed dan slecht dus :angel:
de koe zegt boe
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Belgacom kan natuurlijk wel van hun kant een afbetalingsplan voorstellen he.

Als ze blijven vasthouden dat de factuur in één keer betaald moet worden moeten ze niet verschieten dat er vele van die 2000 klanten als wanbetaler geregistreerd worden en het afstappen omdat ze de actuur niet kunnen betalen.

Een goede huisvader of niet, ik hou ook niet in een schema bij welke factuur er op welke dag moet binnenkomen. Ik weet wel ongeveer dat ik per kwartaal de vakbond en halfjaarlijks de ziekenkas moet betalen. Maar voor de rest ben ik van het principe dat als ik geen factuur krijg ik van dat geld lekker ga eten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
Bedankt: 394 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

heist_175 schreef:Iet of wat "goede huisvader" had gewoon het te betalen bedrag opzij gehouden elke maand, zodat het geld nu gewoon klaarstaat.
Trouwens, op 6 maanden een factuur van €900 krijgen, dan moet je toch al wat moeite doen, niet?
idd. de 'beklaagde' schreef in HBVL.be "maar ik wil ook niet volgend jaar pas een rekening krijgen, want dat kan mijn portefeuille niet trekken, met mijn invaliditeitsuitkering."
dus rekeningen voor 150 €/maand als invalide? een Office&Go Pro Extended abbo of zo?

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/ai ... ening.aspx

Als mensen op voorhand facturen moeten betalen is het niet goed, als ze 6 maand uitstel krijgen ook niet....
ondertussen staat uw geld toch 6 maand geparkeerd? Tja, als ge geen geld kunt beheren....

geef Margot geen ongelijk:
""We begrijpen de misnoegdheid van de klanten", zegt Belgacom-woordvoerder Jan Margot. "Maar de tarieven van Belgacom zijn gekend, en de mensen hebben daar gebruik van gemaakt. We kunnen hun rekening dan ook niet kwijtschelden. Hoe graag sommigen dat ook zouden willen."
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Ik ben het ermee eens dat je het bedrag niet moet kwijtschelden, maar €900 in één keer is toch ook wel wat overdreven. Het voorstel van Trojan lijkt mij dan ook een goede oplossing.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

€900 op 6 maanden tijd .... stevig !

Met zo'n maandelijks factuurbedrag moet je toch wat slimmer zijn dan dat en ervan uitgaan dat er alsnog een factuur zal volgen. Indien die €900 na 6 maanden een probleem is dan ga ik ervan uit dat die €150 per maand ook een probleem is hé.

Als je echt krap bij kas zit, ga je sowieso er al voor zorgen dat je geen €150 per maand aan telecom kosten hebt.
ringlord
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 14 keer

Bij mij is de faktuur ook al sinds juli 2013 verkeerd. Er was toen een geplande tariefverhoging van 3€.
In mei 2013 stond er nog 50,95€ voor een Internet Comfort Pack
In juni 2013 stond er ineens 81,91€ voor datzelfde Internet Comfort Pack
En sinds juli staat er 87,91€.
Ik heb dat pas in oktober gezien en die klacht werd altijd maar uitgesteld.
Gisteren Eva aangesproken op twitter en men ging mij vandaag bellen.
Gaan we in februari bij de geplande tariefverhoging weer dezelfde problemen hebben?
heist_175
Moderator
Moderator

Zeg uw abonnement op en neem een abonnement op naam van uw vrouw?
Probleem opgelost...
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

900 € voor 6 maanden ??? Amaai is dat zo duur daar bij belgacom !!!
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat zal wel geen gewoon telefoonlijntje zijn en een simpel internetlijntje vermoed ik dan...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
heist_175
Moderator
Moderator

Of 090x lijnen en veel video on demand :)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
Bedankt: 394 keer
Provider

Eerder dat laatste denk ik...

sent from my xperia z, using tapatalk 4
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Je weet perfect dat als je geen factuur krijgt terwijl de dienst doorloopt er gewoon iets mis is met de facturatie en dat je dat geld wel gaat moeten betalen. En voor een prijzige dienst als telecom ga je dat toch wel merken zeker wanneer er geen factuur komt. Bereid je daar dan ook al op voor hé. Zelfs al zeggen ze van niet, je weet zelf perfect dat er dan iets grondig is misgelopen aan de kant van Belgacom, niet dat je opeens gratis internet hebt.

Ik vind zelfs niet dat Belgacom een afbetaling moet voorzien. Het zou een goede service zijn, maar dit is gewoon de verantwoordelijkheid van de klant en ik ben het volledig eens met die laatste alinea. Geef geen geld uit dat je niet hebt.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik weet niet, maar eigenlijk had de fout gewoon niet mogen gebeuren, en is het toch het geval, dan geen maanden na elkaar he. Enige compensatie voor het ongemak lijkt me niet overdreven.

Familie van mij heeft het ook meegemaakt met Electrabel. Enerzijds de nachtmeter die niet meer schakelde en dus altijd dag aanrekende, anderzijds 6 maand geen rekeningen meer gekregen. Niettegenstaande dat de klant niet in fout is, want die had na twee maanden al door dat er een probleem was en had Electrabel al gecontacteerd. Daarna volgde ook de gepeperde rekening.

Het is gewoon geen service naar de klant toe om zo'n problemen maanden te laten aanslepen.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer
Provider

Als je als bedrijf op de hoogte bent daarvan kan je dat toch gewoon eens laten weten. Niet enkel als je belde om te zagen/vragen achter je factuur. Ik kan me wel inbeelden als je met domiciliëring betaalde dat je dat misschien niet hebt gemerkt, maar als je manueel betaalde is de kans toch al een heel stuk kleiner.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

We praten over 2000 klanten op een totaal van 3 miljoen, dit is één op 1500 of 0,07% (lees: "zeven tienduizendsten").
Voor mij is dit werkelijk een "non-issue".
En hoeveel particulieren zouden een telecom factuur van €900 per zes maanden krijgen?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

philippe_d: je moet nu toch onderhand weten dat we in Bananenrepubliek wonen en leven. In Absurdistan, zoals Bananenrepubliek ook wel eens genoemd wordt, is het immers not done om met de meerderheid rekening te houden. In dit geval wordt weer eens een onbeduidende minderheid ten tonele gebracht. Minderheid, die in mijn ogen, eerder marginaal dan normaal is. Te tam om te werken, op café van 's morgens tot 's avonds, elk jaar minstens één nieuwe gsm, belspelletjes, enfin de hele reutemeteut. En deze artikels worden nu toch wel heel erg gesmaakt door het gros van de bevolking zeker?
Bij wijze van concreet voorbeeld (en ik ben er allesbehalve trots op): mijn ex, met wie ik een dochter heb, presteerde het vele jaren geleden om een telefoonrekening van ca. 15000 BEF en een GSM rekening van ca. 25000 BEF op 1 maand tijd bij elkaar te sprokkelen. Gelukkig was dat nadat wij uit elkaar waren, maar we hebben het hier wel over een rekening van alles opgeteld 40.000 oude Belgische franken op 1 maand tijd ofte 1000 euro. Hoe achterlijk kan je zijn? Los daarvan is mijn ex verder en dieper in de marginaliteit afgegleden. Een opname in de psychiatrie bij tijd en wijle is haar ook niet vreemd.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef:We praten over 2000 klanten op een totaal van 3 miljoen, dit is één op 1500 of 0,07% (lees: "zeven tienduizendsten").
Voor mij is dit werkelijk een "non-issue".
Tot je er zelf bij hoort natuurlijk. :bdaysmile:

Het is geen alleenstaand geval, en in aantal/hoeveelheid is het wel een behoorlijk getal. De communicatie naar de klant toe trekt op niets, en het bazige praatje van: je hebt het verbruikt dus ga je betalen doet een speler als BC ook geen goed.

De klant moet in orde zijn, wel, de andere partij ook.
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb onlangs ook voorgehad dat Belgacom me een jaar enkel een factuur van 7 a 8 euro stuurde, maar niet voor het internetabonnement.
Staat hier ergens op het forum.
Daarna wel factuur van 600€, maar je weet dat dat eraan zit te komen, dus daar hou je rekening mee.

Voor mij bewijst het wel dat de facturatiedienst bij Belgacom niet echt te vertrouwen is:
- bij mij geen facturen wegens crash van backend op 24/4/2012
- daarna bij mij discussie over activatiekost. Uiteindelijke facturatie dienst in het ongelijk gesteld.
- hier geen facturen wegens koppeling systemen.
=> redenen genoeg om geen domiciliering te geven aan Belgacom.

Stel je voor dat je moeilijk rondkomt, ook al hou je dat geld opzij, je doet dat misschien niet op je bankrekening, maar op je spaarrekening.
Als daar dan ineens Belgacom langskomt om 900€ onverwacht af te halen, kan ik me wel voorstellen dat er niet genoeg is voor de gas of elektriciteit.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Los van de percentages, hoe slaag je er in godsnaam in om 900 euro aan telefonie kosten op te doen op 6 maand?

Ik denk heus niet dat alle 2000 van die klanten zo een gepeperde rekening hebben.

Toen ik nog bij belgacom zat zou mij dit een rekening van maximum 180 euro opgeleverd hebben. (ongeveer 30 per maand was mijn maximum)

voor 900 euro moet je toch al goed je best doen hoor.
heist_175
Moderator
Moderator

Helemaal waar.
Maar je komt toch echt niet aan een rekening van €150 gemiddeld per maand als je niet rondkomt? Ik heb een internetabo van €25, met €900 kom ik 3 jaar toe :).
Ik bedoel maar: je kan uw verbruik ook afstellen op wat je financiële draagkracht.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Doen de bedragen ertoe ?

Belgacom maakt een fout, ontdekt die en zet die recht.

Moeten we nu al als klant gaan zagen achter facturen ? moeten WIJ als klant HUN WERK gaan controleren ? ik dacht niet.

Als ze toch een topbedrijf zijn, dat ze dan verdorie zorgen dat hun facturatie klopt en werkt en als dat niet zo is, dat ze dan tenminste het fatsoen hebben om zelf voor een stuk op te draaien voor de schade. Als was het maar dat het bedrag kan vereffend worden over eenzelfde termijn als dat zij de verkeerde of geen factuur stuurden.

Belgacom heeft een fout gemaakt en als ze dat dan ontdekken, moet de klant plots direkt betalen ? dat is toch niet logisch ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Joe de Mannen schreef: Als ze toch een topbedrijf zijn, dat ze dan verdorie zorgen dat hun facturatie klopt en werkt en als dat niet zo is, dat ze dan tenminste het fatsoen hebben om zelf voor een stuk op te draaien voor de schade. Als was het maar dat het bedrag kan vereffend worden over eenzelfde termijn als dat zij de verkeerde of geen factuur stuurden.

Belgacom heeft een fout gemaakt en als ze dat dan ontdekken, moet de klant plots direkt betalen ? dat is toch niet logisch ?

J.
Welke schade? Niemand heeft schade geleden. Verder huldigen deze klanten het principe "geen slapende honden wakker maken". Als Belgacom geen factuur stuurt hoef ik niks te betalen. Zijn die klanten dan echt zo naïef of wereldvreemd dat ze niet beseffen dat er ooit wel een factuur zit aan te komen? ze hebben in het verleden op regelmatige tijdstippen een factuur ontvangen. Waarom zou dat dan naar de toekomst toe anders zijn?
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Het is toch Belgacom die schade lijdt? 2000 klanten * 900 euro = 1800000 euro. Zelfs met de lage rentevoeten kan dat op een half jaar tijd geld opbrengen op een spaarboekske :-) Cijfers zijn met de haren gegrepen uiteraard, het gaat om het idee
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Moet dit zes maand duren vooraleer een computerprogram hersteld is?
Maar als klant hoort je ook als je na twee maand geen rekening krijgt en nog steeds kan gebruik maken van de aangeboden dienst U eens de moeite doen om te bellen wat er aan de hand is.
Op de rechtbank krijg je gewoon het antwoord je moet zelf uw betalingen opvolgen.
Laatst gewijzigd door lion51 20 nov 2013, 11:52, in totaal 1 gewijzigd.
flurkkurk
Forumtroll
Forumtroll

Belgacom is wel degelijk in de fout gegaan.
Zij en niemand anders had hun klanten moeten verwittigen per mail of brief dat er al maanden iets fout was me hun computers.
En geen facturen kon versturen.En deze noch zouden volgen.Dan wisten de mensen waaraan.
Er zullen ook meerdere klanten gebeld hebben met Belgacom over het ontbreken van hun maandelijks factuur..
Een compensatie van minstens 1 maand gratis is dan ook op zijn plaats.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

flurkkurk schreef:Belgacom is wel degelijk in de fout gegaan.
Zij en niemand anders had hun klanten moeten verwittigen per mail of brief dat er al maanden iets fout was me hun computers.
En geen facturen kon versturen.En deze noch zouden volgen.Dan wisten de mensen waaraan.
Er zullen ook meerdere klanten gebeld hebben met Belgacom over het ontbreken van hun maandelijks factuur..
Een compensatie van minstens 1 maand gratis is dan ook op zijn plaats.
Compensatie? Omdat jij als klant gedurende 6 maanden je geld op een spaarrekening kon vastzetten? Of omdat je dat geld voor andere doeleinden kon gebruiken? Er is een fout gebeurd, daar ben ik het volledig mee eens. Maar als je 6 maanden na elkaar geen factuur krijgt voor telefoon of internet of televisie of... dan moet er minstens een belletje gaan rinkelen in het achterhoofd. De gemakkelijkste oplossing is natuurlijk (zoals ik hier al schreef) geen slapende honden wakker maken en toch maar hopen dat ze jou "vergeten" zijn bij Belgacom. Om dan achteraf je beklag te doen in de media is veel makkelijker dan zelf maar even contact op te nemen met je provider. Het probleem met de huidige mentaliteit is dat mensen denken dat ze alleen maar rechten hebben en geen plichten. Wat hield deze mensen tegen om het bedrag wat ze maandelijks moeten betalen opzij te zetten tegen het moment dat de factuur in de bus ging liggen?
flurkkurk
Forumtroll
Forumtroll

Ben maar blij dat het in de media is verschenen,of het was weer stiekem in de doofpot verdwenen.
Het gaat tenslotte over 2000 mensen.
Laatst gewijzigd door flurkkurk 20 nov 2013, 12:21, in totaal 1 gewijzigd.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
Bedankt: 1476 keer
Provider
Te Koop forum

Joe de Mannen schreef:Doen de bedragen ertoe ?

Belgacom maakt een fout, ontdekt die en zet die recht.

Moeten we nu al als klant gaan zagen achter facturen ? moeten WIJ als klant HUN WERK gaan controleren ? ik dacht niet.

Als ze toch een topbedrijf zijn, dat ze dan verdorie zorgen dat hun facturatie klopt en werkt en als dat niet zo is, dat ze dan tenminste het fatsoen hebben om zelf voor een stuk op te draaien voor de schade. Als was het maar dat het bedrag kan vereffend worden over eenzelfde termijn als dat zij de verkeerde of geen factuur stuurden.

J.
Ik vind het normaal dat BGC een fabetalingsplan voorstelt indien ernaar gevraagd wordt, en dat zal dan ook wel gebeuren. Uiteindelijk heeft een bedrijf enkele jaren tijd om te factureren alvorens de verjaartermijn opduikt.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Compensatie? Omdat jij als klant gedurende 6 maanden je geld op een spaarrekening kon vastzetten? Of omdat je dat geld voor andere doeleinden kon gebruiken? Er is een fout gebeurd, daar ben ik het volledig mee eens. Maar als je 6 maanden na elkaar geen factuur krijgt voor telefoon of internet of televisie of... dan moet er minstens een belletje gaan rinkelen in het achterhoofd. De gemakkelijkste oplossing is natuurlijk (zoals ik hier al schreef) geen slapende honden wakker maken en toch maar hopen dat ze jou "vergeten" zijn bij Belgacom. Om dan achteraf je beklag te doen in de media is veel makkelijker dan zelf maar even contact op te nemen met je provider. Het probleem met de huidige mentaliteit is dat mensen denken dat ze alleen maar rechten hebben en geen plichten. Wat hield deze mensen tegen om het bedrag wat ze maandelijks moeten betalen opzij te zetten tegen het moment dat de factuur in de bus ging liggen?
Jack, heb je het artikel wel gelezen?
Maar met die verklaring is Belgacom-klant Johan Bijnens het grondig oneens. “Wij hebben Belgacom tien keer gecontacteerd. Het enige wat we te horen kregen was: ‘U heeft geen openstaande rekeningen’ of ‘U heeft alles betaald’. Over een computerprobleem, of een factuur die nog zou komen, is ons niets gezegd.”
Het is niet dat de klant geen moeite gedaan heeft he.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d had inderdaad de juiste commentaar gepost: een non-issue. Het gaat over 0,07% van het klantenbestand. Eigenlijk niet waard dat er hier al 2 pagina's, al dan niet met zinnige of onzinnige commentaren, gepubliceerd worden.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Provider

Zelfs al gaat dat om 1 klant.

Het is principieel toch niet logisch dat een miljardenbedrijf er een half jaar niet in slaagt om een factuur te produceren, dat bij navraag van de klant niet eens merkt en dan na een half jaar verwacht dat alles sito presto wordt betaald.

2000 mensen, dat is tien 10!) procent van het gemiddeld aantal inwoners van een middelgrote vlaamse gemeente.
bron: http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... dvcjg9N6sg

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Jack, en ik herhaal nogmaals wat ik reeds schreef: als het jou overkomt zou je het zeker hier ook plaatsen. Schaf anders het hele forum maar af, voor die 2 man en een paardenkop die komt klagen over een instelling of iets wat fout loopt met hun aanrekening, want dat zijn dan allemaal non-issues?

2000 man op 3 miljoen is een laag percentage, correct, maar wat aantallen betreft is dat toch behoorlijk hoog. We storten immers miljoenen voor Hayan, er zijn maar "amper" 4000 doden op miljoenen mensen. Is dit dan ook een non-issue? (ja, de redenering is krom, en het is erg wat er is gebeurd, maar het is het getal waarover ik het nu heb om even te laten zien dat puur cijferwerk ook niet alles is.)

Wat mij in deze twee pagina's reacties meer stoort is het feit dat sommige mensen er een sport van maken om een standpunt in te nemen en zelfs de moeite niet gedaan hebben om het artikel te lezen. Hoeveel keer dat ik hier al dingen gelezen heb, en niet alleen in dit topic, die te vermijden zijn als mensen eens alles in het topic lezen alvorens te reageren.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Te Koop forum

ik wil toch ook mijn mening kwijt :p

- jep, belgacom was in fout... zeker omdat het zolang duurt en de klantendienst blijkbaar van niks wist (leuk, die outsourcing)

- neen, je moet niet denken "he, ik krijg al x maand geen factuur, cool, gratis" : NIKS is gratis

- de "gedupeerden" hadden gerust dat geld aan de kant kunnen zetten, sterker nog: ze hebben nu dus 6 maand interesten kunnen krijgen op geld dat ze eigenlijk niet hadden!

- en als "geste" zou bgc hier inderdaad in kunnen tussenkomen, maar om nu te zeggen dat je ineens vergoedingen moet hebben... i dont think so.
eerder bv zorgen dat de klanten die hier de factuur ineens van krijgen, dat rustig mogen betalen, bv 20 euro / maand meer tot het betaald is.

als compensatie moet je maar rekenen zoals ik hierboven aanhaalde: je hebt 6 maanden lang geld + intresten gehad op iets dat eigenlijk niet meer van jou was.
flurkkurk
Forumtroll
Forumtroll

Dan moeten we ook maar stoppen met een te veel gevraagde aanrekening(wat dikwijls gebeurd) eerst betalen,en wachten tot je de volgende aanrekening het teveel betaalde bedrag in vermindering wordt gebracht.
Daar verdienen bedrijven waaronder providers miljoenen aan.
Delen ze ook met jou hun intresten.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Intresten? Op je lopende rekening brengt het NIETS op, dus 6 maand waardevermindering van je geld, en op je spaarrekening brengt het op dit moment net genoeg op om er je broek niet aan te scheuren tot de volgende rentedaling... De rente van 0,45% op 150 euro per maand bijstorting... Amai, die mens zal er zeker rijk van geworden zijn. :) (voor de mensen die graag willen weten hoeveel hij pakweg bij KBC zou hebben gekregen aan rente... 1,09 euro.)

Ik denk dat dit dan ook nog eens een uitzonderlijk hoog bedrag zal zijn, er gaan zeker mensen tussen zitten die maar een paar euro per maand moeten betalen. Dus vergeet aub die intrest al maar.

Dit is pas een non-issue... :wink:
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Te Koop forum

flurkkurk schreef:Dan moeten we ook maar stoppen met een te veel gevraagde aanrekening(wat dikwijls gebeurd) eerst betalen,en wachten tot je de volgende aanrekening het teveel betaalde bedrag in vermindering wordt gebracht.
heb ik nochtans eigenlijk nooit voor....
maar jep, in de gevallen dat ik dat voorheb, en het is BEVESTIGD foutief, dan betaal ik dat idd niet :)
ik betaal dan de factuur zoals die moet, zonder het teveel aangerekende bedrag.
zoeken ze zelf maar uit, en tot nu toe heeft nog geen enkele provider me daarvoor afgesloten (kunnen ze volgens mij ook niet maken, gezien de fout bij hun ligt)

maar het niet sturen van rekeningen (en dus bijgevolg niet betalen) is natuurlijk nog net iets anders als het teveel sturen...
volgens mij kan dit ook enkel gebeurd zijn met mensen die geen domiciliering hebben (hier toevallig niemand die het voorheeft? )

nu, slafes heeft wel gelijk dat we niet bepaald fier moeten zijn op die rente, maar toch een mooi voorbeeld van een non-issue, nee? :)
toch, je kan moeilijk een compensatie verwachten, gezien je (indien de facturen tijdig waren), je ook gewoon zou moeten betalen.
je maakt dus geen winst of verlies doordat het nu "ineens" komt, enkel is het natuurlijk veel gelijktijdig.

dus enige wat mij logisch lijkt, is een spreiding van het bedrag, geen compensatie. (en mss een betere communicatie intern)
yelle2
Starter
Starter

Slafes schreef:Ik weet niet, maar eigenlijk had de fout gewoon niet mogen gebeuren, en is het toch het geval, dan geen maanden na elkaar he. Enige compensatie voor het ongemak lijkt me niet overdreven.

Familie van mij heeft het ook meegemaakt met Electrabel. Enerzijds de nachtmeter die niet meer schakelde en dus altijd dag aanrekende, anderzijds 6 maand geen rekeningen meer gekregen. Niettegenstaande dat de klant niet in fout is, want die had na twee maanden al door dat er een probleem was en had Electrabel al gecontacteerd. Daarna volgde ook de gepeperde rekening.

Het is gewoon geen service naar de klant toe om zo'n problemen maanden te laten aanslepen.
yelle2
Starter
Starter

ik ben klant geworden bij belgacom en de aansluiting liep al goed fout ik kreeg factuur aan voor 2 aansluitingen tv gsm reciever eens dat recht getrokken was krijg ik maanden geen factuur aan ik smeekte elke maand achter mijn facturen maat kreeg ze maar niet ineens kreeg ik ze allen tegelijk en een voorstel om ze af te betalen maar vergeet dan niet de volgende facturen te betalen klonk het wel ik zit weeral maanden op volgende facturen te wachten ondertussen weet ik niet hoe hoog mijn schuld al opgelopen is en wat ik al verbruikt heb want kan kan je dan ook niet onder controle houden zonder factuur ik vind dit gewoon schandalig en voel me gegijzeld door belgacom ale nu proximus ik vrees dat ik goed diep in de problemen ga komen door die firma
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”