Niet meer bereikbaar via OVH

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8028
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Om een of andere reden ben ik telefonisch niet meer bereikbaar op mijn OVH nummer. Ik heb een mail richting support gestuurd en wacht even af. Het rare is: in de logs in mijn OVH manager staat er te lezen dat mijn account niet geregistreerd is. Als ik dan kijk in mijn Fritzbox 7360, daar staan de lichtjes dan wel op groen, ten teken dat mijn account wel geregistreerd is. Ik heb een OVH nummer (052 86 xx xx) en een geporteerd Belgacom nummer (052 48 xx xx). Bij doorschakeling worden alle oproepen doorgeschakeld naar 052 86 xx xx. Mijn nummer is geconfigureerd als Ddi. Bij nummer configuratie heb ik geselecteerd "Redirectie (DDI, SDA, Trunk)". Ik snap trouwens het verschil niet met de optie "Doorverbinden (redirect)"
Iemand hier die ook problemen ondervindt of die mij eventueel de juiste configuratie installingen kan laten weten? Het heeft altijd gewerkt en ik heb zelf niks gewijzigd tenzij het antwoordapparaat uigeschakeld bij OVH.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1986
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Ik ben sinds mei 2013 klant geworden bij OVH, komende van Weepee. Ik heb dat fenomeen meermaals meegemaakt. Mijn ATA gaf aan dat hij goed geregistreerd was en toch waren bij onbereikbaar. Ik meen me te herinneren dat her-registreren (power-off, power-on ) alles goed bracht. Het was vervelend.
Bovendien hadden we regelmatig afgebroken gesprekken.

Enfin , na 3 maand waren we het helemaal beu en zijn we overgestapt naar Nomado. Op dat vlak geen problemen meer.
Dit verhaal is geen oplossing, maar je weet dan toch dat je niet alleen bent.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6191
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

OVH-klant sinds november 2011. De problemen die jullie melden, heb ik nog nooit ervaren. Ik heb de afgelopen maanden zelfs nog speciaal gelet op afgebroken gesprekken of verlies van registratie. Twee keer een afgebroken gesprek en de oorzaak lag tweemaal bij een platte batterij van de gsm van een correspondent.

Ik heb dus sterke vermoedens dat de oorzaak van jullie problemen bij jullie ATA ligt en niet bij de OVH-infrastructuur.

Na enkele zoekopdrachten ook meteen gevonden wat er misloopt met de Fritzbox op een OVH-telefoonlijn:
http://www.vande-walle.eu/hardware/frit ... telephony/
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php? ... 72#1144872

Wat Redirection betreft: http://www.ovhtelecom.fr/telephonie/ser ... appels.xml
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 936
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

Hier de laatste tijd ook veel gesprekken via OVH waarvan slechts 1 partij iets hoort (wel altijd bereikbaar). Terugbellen lost meestal het probleem op.
Met freevoipdeal en dezelfde apparatuur is er bijvoorbeeld geen probleem.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5896
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

zelf met ovh ook nog geen problemen gehad.
is nu wel niet zo dat die 2 nummers vaak gebruikt worden, maarbon :)
MarkDM schreef: Enfin , na 3 maand waren we het helemaal beu en zijn we overgestapt naar Nomado.
kan jij me dan zeggen wat nomado verstaat onder "belgian -mobile others" ? voor zover ik weet zijn er enkel proximus, base, en mobistar,
en vallen de mvno's onder dezelfde prijzen?
of hanteert nomado voor bv naar MV te bellen dan een prijs die zoveel hoger ligt?? (30cent ipv 10)
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1986
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Bij oproep naar MV komt er "Base" in de Call History. Wat die "Others" zijn weet ik ook niet.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 570
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

raf1 schreef:OVH-klant sinds november 2011. De problemen die jullie melden, heb ik nog nooit ervaren. Ik heb de afgelopen maanden zelfs nog speciaal gelet op afgebroken gesprekken of verlies van registratie. Twee keer een afgebroken gesprek en de oorzaak lag tweemaal bij een platte batterij van de gsm van een correspondent.

Ik heb dus sterke vermoedens dat de oorzaak van jullie problemen bij jullie ATA ligt en niet bij de OVH-infrastructuur.

Na enkele zoekopdrachten ook meteen gevonden wat er misloopt met de Fritzbox op een OVH-telefoonlijn:
http://www.vande-walle.eu/hardware/frit ... telephony/
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php? ... 72#1144872

Wat Redirection betreft: http://www.ovhtelecom.fr/telephonie/ser ... appels.xml


Heb de instelling veranderd naar 10 ipv.30m en sipping_enabled op yes.

Welke die andere parameters zijn weet ik niet.
Heb ook al enkele malen ondervonden dat het OVH nummer niet meer bereikbaar was.
Hieronder mijn instellingen


registrar = "sip.ovh.be";
ttl = 10m;
sipping_enabled = yes;
sipping_interval = 280s;
name = "ovh telefoonnummer";
dtmfcfg = dtmfcfg_inband;
register_failwaitmax = 10m;
stunserver = "";
stunserverport = 3478;
use_internat_calling_numb = no;
is_nat_aware = no;
clirtype = clir_displayname;
only_one_dialog = no;
presence_supported = no;
mwi_supported = yes;
tx_packetsize_in_ms = 30;
reject_refer = yes;
no_register_fetch = no;
do_not_register = no;
only_call_from_registrar = no;
outboundproxy = "";
dditype = ddi_none;
ddireception = "";
backup_wanted = no;
use_session_timer = yes;
use_rport = no;
add_rtpmap_for_all_codecs = no;
srtp_supported = no;
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Splitter schreef:
kan jij me dan zeggen wat nomado verstaat onder "belgian -mobile others" ? voor zover ik weet zijn er enkel proximus, base, en mobistar,
en vallen de mvno's onder dezelfde prijzen?
of hanteert nomado voor bv naar MV te bellen dan een prijs die zoveel hoger ligt?? (30cent ipv 10)
Misschien voor nummers die niet behoren tot Proximus (047x), Base (048x) of Mobistar (049x)? Bijvoorbeeld de 0466 range waar ik het onlangs nog over had of telenet zijn 0468 range?

Is maar een wilde gok :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8028
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Ik heb de config file van de FB geëxporteerd, daar dan de volgende wijzigingen aangebracht: sipping = yes en ttl = 10m
Config file weer ingeladen, maar helaas pindakaas. Ik blijf nog steeds onbereikbaar via OVH. Mijn FB had ik ook al eens van de stroom gehaald, ook dat bracht geen oplossing.
Nu weet ik het even niet meer.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6885
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

Heeft OVH support al gereageerd?
Misschien alvast belgacom nummer rechtstreeds naar smartphone leiden om geen oproepen te missen!
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8028
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Mijn tel. nr. werd geporteerd van Belgacom naar OVH en het heeft gewerkt. Tot voor een paar dagen (weken?).
Ik krijg steevast de melding in het Frans: le numéro 052 86 xx xx n'est pas disponible. Waarbij dit 052 86 xx xx nummer mijn sip nr. is bij OVH. Mijn geporteerde Belgacom nr. is 052 48 xx xx. Bij mijn redirect staat ingesteld dat alle oproepen afgeleid moeten worden naar 052 86 xx xx. Niemand heeft mijn sip nr. maar iedereen gebruikt mijn Belgacom nr.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6191
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Is het eventueel mogelijk dat er een tweede SIP-registratie actief is waardoor de Fritzbox geen verbinding meer krijgt?

Alleszinds kan je best eens je SIP-wachtwoord wijzigen en via een smartphone met SIP-client aanmelden bij OVH.
Liefst nog via 3G zodat je eventuele fouten op de Fritzbox en vaste DSL-verbinding compleet uitsluit.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6885
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

@jack

ik begrijp wel dat je belgacom nr geporteerd werd, daarom bedoel ik via de "manager of usertool" (cfr weepee) alle oproepen direct naar je GSM/smartphone te leiden. Liefst als GSM signaal...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8028
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Redirect naar mijn gsm nummer gedaan. Gebeld met gsm van mijn vriendin. Daar krijg ik op het display te zien "lijn bezet".
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6885
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

sorry, dan moet OVH wel de schuldige zijn... :-(
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8028
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Ticket aangemaakt bij OVH
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Hier de laatste tijd ook veel gesprekken via OVH waarvan slechts 1 partij iets hoort (wel altijd bereikbaar). Terugbellen lost meestal het probleem op.
Idem hier
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8028
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Opgelost: ik was zo dom geweest om mijn OVH lijn (052 86 xx xx) te laten redirecten naar... 052 86 xx xx :oops:
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”