een map openen
- foxxy girl
- Pro Member
weet er iemand hoe je in visual basic 6.0 een knop kunt maken waarmee je een map op de harde schijf kunt openen

groetjes foxxy

met de dir listbox ziet ge toch allemapen? Wat wil je precies doen een map openen zonder dat je het weet?
- foxxy girl
- Pro Member
nee, als de gebruiker op een knop klikt moet er een map (die hij niet zelf kiest) geopend worden.
dus de welke map er geopend word staat in de code.
dus de welke map er geopend word staat in de code.
groetjes foxxy

Dit zou het moeten zijn. Dit is gemaakt via API Guide
Dus er zitten veel functies ingebouwd, maar je zal het wel begrijpen
Dus er zitten veel functies ingebouwd, maar je zal het wel begrijpen

- Bijlagen
-
- Direcotryrar.rar
- Directory
- (1.4 KiB) 211 keer gedownload
- foxxy girl
- Pro Member
weeral bedankt voor de moeite snakehit.
net wat ik nodig had.
net wat ik nodig had.

groetjes foxxy

- foxxy girl
- Pro Member
hey,
snakehit, wil jij deze code even aanpassen.
ik zou graag ook een map kunnen openen die op een cd staat, dus je kan niet weten niet of het d:\, e:\ of f:\ gaat zijn.
dus moet het weer zoiets zijn met app.path en strdrive, maar ik kom er echt niet uit.
en ook zou ik graag hebben dat hij de map opent, maar niet in windows verkenner.
alvast bedankt.
snakehit, wil jij deze code even aanpassen.
ik zou graag ook een map kunnen openen die op een cd staat, dus je kan niet weten niet of het d:\, e:\ of f:\ gaat zijn.
dus moet het weer zoiets zijn met app.path en strdrive, maar ik kom er echt niet uit.
en ook zou ik graag hebben dat hij de map opent, maar niet in windows verkenner.
alvast bedankt.
Ok, maar moet je kunnen kiezen tussen verschillende cd-rom drives?
Of heb je er maar 1? En hoe bedoel je met een map openen. Telkens die map openen van die cd?
Of heb je er maar 1? En hoe bedoel je met een map openen. Telkens die map openen van die cd?
- foxxy girl
- Pro Member
ik bedoel zoals in de topic "een html pagina openen met visual basic."
dat de map op de cd staat, en dat deze geopend moet worden, maar het lukt mij niet omdat niet elke cd-drive dezelfde naam heeft.
dat de map op de cd staat, en dat deze geopend moet worden, maar het lukt mij niet omdat niet elke cd-drive dezelfde naam heeft.
BV:
Een cd met de map die noemt FOXXY
je wilt dat het programma naar die CD gaat en daar de map FOXXY Opent?
Snakehit
Een cd met de map die noemt FOXXY
je wilt dat het programma naar die CD gaat en daar de map FOXXY Opent?
Snakehit
- trobbelke
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
dan moet je eerst kijken of de map bestaat, met een FileSystemObject bijvoorbeeld. Bestaat D:\foxxy niet, dan kijkt ge of E:\foxxy bestaat, bestaat die niet, dan kijkt ge of... enz
Vroeger heb ik nog eens een programmatje gemaakt die controleerde welk cd-rom station er gebruikt werd en die daaruit dan van die cd de gegevens haalde van wanneer dat ie gebrand werd enzo. Ik heb dat op elke back-up cd zon mapke. Is het dat wat je ook wil?
Snakehit
-Gaat nu achter schoolboeken
Snakehit
-Gaat nu achter schoolboeken

- foxxy girl
- Pro Member
nee, ik heb het weeral verkeerd uitgelegd (mijn fout)
het programma staat op de cd samen met een map.
nu wil ik het zo maken dat die map geopend word, maar er bestaat zoiets dat het programma naar de map begint te zoeken vanuit de lokatie waar het zelf staat.
dus als de cd in station d:\ zit, begin het programma van daar uit te zoeken naar een specifieke map op de cd.
en het moet het zelfde blijven als de naam van de cd-drive anders is.
en dat moet ik hebben.
moeilijk om uit te leggen hoor
het programma staat op de cd samen met een map.
nu wil ik het zo maken dat die map geopend word, maar er bestaat zoiets dat het programma naar de map begint te zoeken vanuit de lokatie waar het zelf staat.
dus als de cd in station d:\ zit, begin het programma van daar uit te zoeken naar een specifieke map op de cd.
en het moet het zelfde blijven als de naam van de cd-drive anders is.
en dat moet ik hebben.
moeilijk om uit te leggen hoor

- foxxy girl
- Pro Member
dat dacht ik al wel, maar met dit bedoelde ik net dat het me niet lukte om die code op de juiste manier samen te voegen.dus moet het weer zoiets zijn met app.path en strdrive, maar ik kom er echt niet uit.
- foxxy girl
- Pro Member
dan krijg ik de foutmelding, de map false bestaat niet.
ik weet echt niet hoe ik de twee code's (die van snakehite en sir) aan elkaar moet koppelen.
toch al bedankt
ik weet echt niet hoe ik de twee code's (die van snakehite en sir) aan elkaar moet koppelen.
toch al bedankt
Probeer enkel dit eens:
De map "Foxxy" staat wel in dezelfde map als het VB-project.
Let wel op : Hier wordt gebruik gemaakt van de "Microsoft common dialog control 6.0" (staat normaal op elke PC).
Deze moet je "activeren" door op de toolbox te gaan staan en op de rechter muisklik te duwen. Vervolgens neem je het bovenste (components) en krijg je de components-lijst. In de lijst van controls vink je "Microsoft common dialog control 6.0 (SP3)" aan. Wanneer je nu dit venstertje terug sluit (na op apply te duwen natuurlijk), zal je zien dat er in je toolbox een symbooltje is bijgekomen (commondialog). Klik op het symbooltje en zet er één op het scherm (zoals een timer) in een verloren hoekje.
Dan maak je een commandbutton en zet daaz deze code achter.
Private Sub Command1_Click()
Dim MapName As String
MapName = App.Path & "\Foxxy"
CommonDialog1.InitDir = MapName
CommonDialog1.ShowOpen
End Sub
Dit werk perfect want ik heb het juist getest.
De map "Foxxy" staat wel in dezelfde map als het VB-project.
Let wel op : Hier wordt gebruik gemaakt van de "Microsoft common dialog control 6.0" (staat normaal op elke PC).
Deze moet je "activeren" door op de toolbox te gaan staan en op de rechter muisklik te duwen. Vervolgens neem je het bovenste (components) en krijg je de components-lijst. In de lijst van controls vink je "Microsoft common dialog control 6.0 (SP3)" aan. Wanneer je nu dit venstertje terug sluit (na op apply te duwen natuurlijk), zal je zien dat er in je toolbox een symbooltje is bijgekomen (commondialog). Klik op het symbooltje en zet er één op het scherm (zoals een timer) in een verloren hoekje.
Dan maak je een commandbutton en zet daaz deze code achter.
Private Sub Command1_Click()
Dim MapName As String
MapName = App.Path & "\Foxxy"
CommonDialog1.InitDir = MapName
CommonDialog1.ShowOpen
End Sub
Dit werk perfect want ik heb het juist getest.
- foxxy girl
- Pro Member
jamaar, dan vraagt hij wat ik uit die map wil openen, dat is niet de bedoeling, het is de bedoeling dat hij gewoon die map opent.
toch al bedankt
toch al bedankt
- foxxy girl
- Pro Member
nee, gewoon als je op je bureaublad dubbelklikt op "deze computer" dan wordt die map geopend, met alle bestanden die in die map zitten, en dat wil ik bereiken.
het geen wat snakehit voor me gemaakt had was goed, maar ik raakte in de knoei toen het zo gemaakt moest worden dat hij vanaf de lokatie waar het progje zelf staat de map moet zoeken.
das dus echt wel moeilijk om uit te leggen ze.
het geen wat snakehit voor me gemaakt had was goed, maar ik raakte in de knoei toen het zo gemaakt moest worden dat hij vanaf de lokatie waar het progje zelf staat de map moet zoeken.
das dus echt wel moeilijk om uit te leggen ze.

Maar waarom heb je dan die lange weg nodig?
Kan je via windows zelf op het bureaublad aanbrengen.
Hmm, of begrijp ik het nu verkeerd
Kan je via windows zelf op het bureaublad aanbrengen.
Hmm, of begrijp ik het nu verkeerd

- foxxy girl
- Pro Member
whaaa, ik word zot
ik heb dus een programma'tje op cd staan, en daar moet ergens een knop in komen, dat waneer er op geklikt word een bepaalde map (die ik zelf instel en niet de gebruiker) die ook op de cd staat geopend word.
maar niet in windows verkenner, maar gewoon als map.
nog beter uitleggen word echt wel moeilijk.

ik heb dus een programma'tje op cd staan, en daar moet ergens een knop in komen, dat waneer er op geklikt word een bepaalde map (die ik zelf instel en niet de gebruiker) die ook op de cd staat geopend word.
maar niet in windows verkenner, maar gewoon als map.
nog beter uitleggen word echt wel moeilijk.
Sorry, maar ik versta het nog altijd nietFoxxy Girl schreef:ik heb dus een programma'tje op cd staan, en daar moet ergens een knop in komen

- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
ik denk dat het hetvolgende is:
een prgm met een knop in (maakt niet uit wat)
*klik* op de pc gaat een html openen van d:\foxxy\mijn.html
op pc2: (cd rom drive is her s: de html s:\foxxy\mijn.html
dat is volge mij de bedoeling
om da automatisch die d of s te vinde[/code]
een prgm met een knop in (maakt niet uit wat)
*klik* op de pc gaat een html openen van d:\foxxy\mijn.html
op pc2: (cd rom drive is her s: de html s:\foxxy\mijn.html
dat is volge mij de bedoeling
om da automatisch die d of s te vinde[/code]
Beste,
Dus ge moet eerst zoals ge een drivelist kunt maken in VB6, nen CD-rom list maken en dan controleren welke van die cd-roms jouw cd in zit. En als ondertussen de cd er uit is genomen mag uw programma niet crashen. Als ge dus een juiste cd gevonden hebt, een bepaalde map op openen.
Nu nog de code vinden dus
Mvg,
Kikker46
Dus ge moet eerst zoals ge een drivelist kunt maken in VB6, nen CD-rom list maken en dan controleren welke van die cd-roms jouw cd in zit. En als ondertussen de cd er uit is genomen mag uw programma niet crashen. Als ge dus een juiste cd gevonden hebt, een bepaalde map op openen.
Nu nog de code vinden dus

Mvg,
Kikker46
Maar waarom moet ze daarom zo'n moeilijke keuze bouwt?
Dat ze via een array het volledige alfabet doorloopt en die controleert alle stations gaat toch vlugger?
Dat ze via een array het volledige alfabet doorloopt en die controleert alle stations gaat toch vlugger?

- foxxy girl
- Pro Member
snakehit, weet je nog die code die je voor me gemaakt hebt in deze topic.
dat moet ik hebben, maar de map die geopend moet worden staat op een cd.
mijn programma staat er ook op, in het programma zit een form, met 3 knoppen, als ik op een van die knoppen druk wil ik dat er een map word geopend (zoals met wat je voor me gemaakt hebt) maar het programma moet dus zoeken vanaf zijn eigen lokatie.
dus:
het programma staat op de cd; "e:\programma\start.exe"
als ik in de code invul dat de map met de naam "test" geopend moet worden, moet hij naar de map "e:\programma\test" zoeken en openen.
dus hij zoekt verder vanuit zijn eigen lokatie (e:\programma\)
dit omdat e: niet altijd e: is.
dat moet ik hebben, maar de map die geopend moet worden staat op een cd.
mijn programma staat er ook op, in het programma zit een form, met 3 knoppen, als ik op een van die knoppen druk wil ik dat er een map word geopend (zoals met wat je voor me gemaakt hebt) maar het programma moet dus zoeken vanaf zijn eigen lokatie.
dus:
het programma staat op de cd; "e:\programma\start.exe"
als ik in de code invul dat de map met de naam "test" geopend moet worden, moet hij naar de map "e:\programma\test" zoeken en openen.
dus hij zoekt verder vanuit zijn eigen lokatie (e:\programma\)
dit omdat e: niet altijd e: is.
Beste,
In VB.NET kunde alleszins zeggen gaat naar waar mijn .exe staat, sneid daar 2 laatste mappen vanaf, en plakt er deze geopendemap/ achter.
Moest ge de code weten in VB6 om nen string terug te krijgen waar uw applicatie gestart is zult ge waarschijnlijk ook verder kunnen.
hmm code ...
Mvg,
Kikker46
In VB.NET kunde alleszins zeggen gaat naar waar mijn .exe staat, sneid daar 2 laatste mappen vanaf, en plakt er deze geopendemap/ achter.
Moest ge de code weten in VB6 om nen string terug te krijgen waar uw applicatie gestart is zult ge waarschijnlijk ook verder kunnen.
hmm code ...

Mvg,
Kikker46
- foxxy girl
- Pro Member
damm,
ik vind dat userbase nooit niet meer verzet mag worden
ik vind dat userbase nooit niet meer verzet mag worden