Telenet installatie

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
danzie
Starter
Starter

Ik ben juist verhuisd en zit met een heleboel vragen over mijn installatie

AfbeeldingUploaded with ImageShack.com

Mijn modem staat in de garage zodat mijn draadloze verbinding heel slecht is op de bovenverdieping heb ik zelfs geen wifi
Ik kan ook alleen maar een tv plaatsen op de gelijksvloer want op het 1e en 2e verdiep is helemaal niets van aansluiting
Toch zou ik graag op het 1e verdiep ook tv kunnen kijken
Ook zou ik graag mijn wifi bereik wat uitbreiden ik heb al een wifi versterker gekocht maar dit is toch heel miniem
Ik heb ook al een moeten poweradapter kopen zodat mijn digibox interactief is

Kan iemand mij wat tips geven om mijn wifi te verbeteren en/of tv te kunnen kijken op het 1e verdiep
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Als je echt geen kabels kan trekken is powerlines de enige oplossing.

Hierop kan je dan je PC's en eventueel een apart Access Point aansluiten (vergeet WIFI versterkers en repeaters !).

Om effectief TV te kijken heb je echter altijd coax nodig... daar is geen alternatief voor.
danzie
Starter
Starter

En een homespot maken via het stroomnet heeft dit veel bereik
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Op zich is er wel een alternatief voor TV te kijken, nl TV Vlaanderen of Belgacom nemen, maar goed da's een heel ander verhaal (dat toch mogelijks een oplossing biedt hier, afhankelijk van waar de lijn binnenkomt).
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Overschakelen naar Belgacom is natuurlijk onzin. De kans bestaat dat je problemen oplost, maar de kans is even groot (zoniet groter) dat je je nog meer problemen op de hals haalt. Inderaad, afhankelijk van waar de lijn binnen komt.
danzie schreef:En een homespot maken via het stroomnet heeft dit veel bereik
Wat bedoel je hiermee?
Zoals r2504 al aangaf, kan je eventueel met powerlines werken. Is het dat wat je bedoelt?
Powerlines zijn soms ook niet ideaal, maar wel het enige als je écht geen kabels kunt (wil) trekken.

Ik zou je toch aanraden om op één of andere manier kabels bij te leggen.
Ik ken het huis niet, maar met een kelder kan je al veel.
Als het een ouder huis met open spouwmuur is, kan je ook al heel wat knutselen, als je handig bent.
Een bekabeld netwerk is altijd beter dan volledig draadloos. Zorg ervoor dat je op meerdere punten AP's kan zetten, en schakel die in roaming.
Ook coax naar de eerste verdieping proberen te trekken, dat is de enige goeie oplossing.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

iRockabizzydilly schreef:Op zich is er wel een alternatief voor TV te kijken, nl TV Vlaanderen of Belgacom nemen, maar goed da's een heel ander verhaal (dat toch mogelijks een oplossing biedt hier, afhankelijk van waar de lijn binnenkomt).
De persoon in kwestie heeft een telenetinstallatie...
Belgacom kan draadloos via de ruckus (op voorwaarde dat zijn lijn het toelaat om meerdere tv's aan te sluiten en zijn bbox het signaal boven krijgt)
Tv Vlaanderen heeft ook een coax kabel nodig en een sateliet!

Dus op gebied van zijn"huidige" installatie is er geen alternatief buiten gewoon een coax naar boven te trekken.
Overlaatst bij iemand een coax en utp getrokken over de gevel. En die gewoon boven in de kamer laten binnenkomen, 2 gaatjes en een bakje plaatsen en het is ook opgelost. Dit kan voor u misschien ook een oplossing zijn?
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

danzie schreef:En een homespot maken via het stroomnet heeft dit veel bereik
Via powerlines kan je internet brengen tot op de plaats waar je het nodig hebt... als je daar dus een AP plaatst veronderstel ik dat je de locatie goed hebt gekozen in functie van waar je bereik wil.
danzie
Starter
Starter

Het huis is nieuwbouw dus al de bedrading ligt in de beton want anders had ik via de kruipkelder een coaxkabel kunnen trekken
Ik had al gedacht om een draad langs de buitenkant van mijn huis naar de zolder te trekken en daar door het plafond naar beneden
Maar ik hoor dat ze de analoge tv gaan afschaven dus moet ik nog zorgen dat ik digitaal kan kijken ook zeker
Persoonlijk vind ik het systeem van Belgacom beter digitale tv via utp dan kan ik gewoon een powerline in de stekker steken maar zie het niet zo zitten om over te stoppen
Ben al meer dan 10 jaar klant bij telenet en heb geen idee of het aan de overkant wel groener is
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Tja, boren en kabels trekken. Het is 1x goed plannen, vloeken en wat werken, maar dan ben je ineens van alles verlost.

Het is jammer dat er bij zeer veel nieuwbouwwoningen bespaard wordt op stopcontacten en andere bekabeling. (En dan vooral door de bouwpromotoren)
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

danzie schreef:Maar ik hoor dat ze de analoge tv gaan afschaven dus moet ik nog zorgen dat ik digitaal kan kijken
Het digitaal signaal gaat ook door de coaxkabel. Dus die kabel op zich blijft nodig.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Heeft je TV nu een coax ? indien ja, dan kan je de versterker en modem naar daar verhuizen en zo dus je wireless op een gunstigere plaats zetten. In de garage zal je dan de coax die nu naar de TV gaat moeten koppelen op de straatkabel.
danzie
Starter
Starter

Had ik ook al aan gedacht maar dan werkt mijn utp verbinding niet meer in de living
Werkt internet via een powerline goed genoeg om een vaste pc op aan te sluiten
Vooral qua downloaden
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Er zijn powerlines die snelheden halen van 200 a 250 Mbps en meer... het kan dus.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”