terug gebeld deze avond (om de verhalen te dubbelchecken):
als je tv-vlaanderen belt kan je kiezen tussen:
1. televisie 2. internet 3. weet het niet meer
volgende menu
1. technische vragen 2. nieuwe aansluitingen 3..?
vanmiddag 2, nu 1 gedrukt....
was een -vriendelijke- Nederlander aan de lijn (wss. callcenter in NL.?)
1. gevraagd waarom ik bij de lijntest maar aan 30 Mbit kom, terwijl ze 50 aanbieden en ik bij edpnet zit en ook 50 Mbit heb.
Ik heb duidelijk gezegd dat ik VDSL heb, dus dat het bij hen identiek moet zijn daar ook VDSL...
Dan liep hij wss. zijn vragenlijstje af...
bij welke provider ben je momenteel? (dit terwijl ik al gezegd had VDSL te hebben)
EDPNET...ja.....(wss. weet hij dan als ik alles zeg, behalve telenet dat het VDSL moet zijn en dus compatibel met hen

)
Deze ervaring had ik ook bij de vrouwelijke medewerkster....zeggen dat je VDSL hebt is niet voldoende....je moet je provider zeggen, zodat ze weten dat je niet op kabel zit...
2. Mijn vraag: kan ik mijn eigen voip provider er insteken of is hij 'geblokkeerd' (zoals in Duitsland)....
hij zei: een een VPN lijn? Ik: Nee, een sip/voip provider....
Nee, je moet via ons bellen.....Ik zeg, ik mag dit bij mijn huidige ISP ook en de mogelijkheid bestaat daar tot 10 verschillende voip providers in te stoppen en weet dat mijn huidige telefoonnummer gekoppeld is en goed werkt (in tegenstelling tot edpnet vroeger) en dat ik niet meer wilde veranderen hoorde hij het in Keulen donderen....Ja, die boxen gebeuren door een derde partij...(dus niet door hen) Ik zeg: ik moet het wel weten.... Als jij mij dat niet kan bevestigen, van wie zal ik dat dan te horen krijgen?
'Ik zal dit voor U opzoeken', mag ik uw gsm? Ik zal U morgennamiddag opbellen....
ivm. contractduur....blijkbaar is de box na 24 maand afgeschreven en uw bezit..
wat als ik na 6 maand wil vertrekken? Ik weet graag het volledige plaatje....ja, dan moet je gewoon de resterende abbokost betalen...Maar ik zeg, dat kan niet meer....da's in strijd met de telecomwet....(wss. een Nederlander?)
Je zou niet de resterende waarde van de box moeten betalen, die is in bruikleen de eerste 24 maand.
3. Wat bij technische problemen, vb. bij aansluitingen dat koperparen omgewisseld werden....waar kan je terecht..."bij mij....ik maak dan ticket aan"....
(dus niet via ticketsysteem zoals edpnet....)
Het blijft toch aanvoelen alsof je een brandverzekering afsluit in de Carrefour en je hebt de voorwaarden niet gelezen...Dan hopen dat je nooit brandt hebt
PS. ik laat zeker het resultaat weten ivm de mogelijkheid van eigen voip-provider (beslissend voor mij)
UPDATE: heb ook mijn vraag op astel gesteld (ben geen verkoper!) Daar weten ze wel van wanten.
Zou nu toch Belgian-Telecom zijn
Ik snap niet dat BT externe klanten VDSL zou geven, en eigen klanten nog ADSL2+
BT belooft al van 2009 dat ze VDSL zullen aanbieden....toen ben ik uit miserie naar edpnet overgestapt, die wel VDSL aanboden....
http://forum.astel.be/showthread.php/21 ... ost2681870