Hoi,
Ik ben recentelijk overgestapt van Belgacom naar Telenet... en dus ook van modem. Waar ik vroeger een Fr!tzbox gebruikte, heb ik nu een telenet modem/wireless router. Op zich geen probleem, maar in tegenstelling tot de Fr!tzbox lijk ik met de telenet router geen interne DNS resolving te kunnen doen. Dwz de Fr!tzbox trad zelf op als DNS server, de telenet router geeft me enkel een telenet DNS server voor resolving. Wat uitermate vervelend is daar ik nu apparaten zoals mijn NAS moet benaderen via IP. Is hier een oplossing voor zonder met hosts files te beginnen ?
Ook lijk ik problemen te hebben met de wireless. Ik heb hier een logitech squeezebox, die altijd perfect gewerkt heeft op wireless. Bij telenet wilt hij enkel werken via ethernet. Van zodra ik hem overzet op wireless, geeft hij aan dat hij geen DNS resolving kan doen van de logitech servers .... Vreemd want al mijn andere apparaten hebben geen probleem om resolving te doen naar het internet.
Iemand een oplossing hiervoor ? Liefst zou ik de telenet all-in-one router enkel willen gebruiken als modem, maar dit lijkt geen optie te zijn via "mijn telenet"
Mocht hier al een topic over bestaan, alvast mijn excuses om het over het hoofd te zien.
Telenet home DNS resolving
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Het probleem is dat je de DHCP server op de TN modem niet kan uitschakelen.
Dan moet je dus al op iedere PC handmatig de DNS instellingen gaan aanpassen.
Dan moet je dus al op iedere PC handmatig de DNS instellingen gaan aanpassen.