Mac, alcatel speedtouch usb en snelheid

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gast

Hallo,

Sinds verleden week is de snelheid van mijnverbinding aangepast naar 3,3 mb volgens de test op deze site. Maar mijn probleem is wel dat het downloaden van bestanden niet vlugger gaat dan vroeger. Zou dit te maken kunnen hebben met het bestuursysteem van de mac (macOS 9.2) en de usb aaansluiting? Graag wat info van gebruikers met hetzelfde probleem.

Groetjes,

Henri

Editted by SeNsEi Ze0n:
dubbelpost, ik heb er 1 verwijderd.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

met welke bestanden heb je getest?
het kan zijn dat de server vanwaar je download de snelheid niet aankan, dat zijn upload gelimiteerd is op 100 kb/s, probeer eens van andere servers te downloaden, en kijk of het nog zo is
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gast

Hallo,
Getest met files van debian. Begint te downloaden op ongeveer 300 kb/s en gaat dan gestadig naar beneden totongeveer 10kb/s waar het stabiel blijft. Video met Real en quicktime starten goed. Real crasht na een tijdje, quicktime laad trager.

Groetjes,

Henri
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dit ligt aan de trage server. Probeer eens een bestand van ongeveer 5 MB te downloaden van tucows.skynet.be . Normaal zal dit de gewone snelheid halen. Indien dit traag gaat, kom nog eens terug.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Anonymous schreef:Hallo,
Getest met files van debian. Begint te downloaden op ongeveer 300 kb/s en gaat dan gestadig naar beneden totongeveer 10kb/s waar het stabiel blijft. Video met Real en quicktime starten goed. Real crasht na een tijdje, quicktime laad trager.

Groetjes,

Henri
Heb je ondertussen nog downloads uploads bezig. VB. kazaa en dergelijke. Een upload kan in veel gevallen, jouw download kelderen. Zie andere posts in dit forum.

Wat ik zou doen, om te testen of je de snelheid goed haalt is het volgende:

alle firewalls uit, alle downloads, uploads stil leggen, en dan een file van een dikken 15Mb downen van tucows.skynet.be, zoals PiR² hier zegt, dat is een server met een zeer goede upstream. Als je daar goede waarden haalt: +- 300 en vrij constant, dan is er niks aan de hand. Dan bekom je gewoon mindere resultaten door, meerdere dl, ul, ofwel door een server die jouw downstream niet aan kan.
I love it when a plan comes together!
Gast

hallo

IE voor Mac gedownload van tucows in 10 minuten voor 4,7 mb. Snelheid ligt niet heel hoog?

Henri
Gast

Hallo,

P.S. IE gedownload. Voor de rest geen enkele netactiviteit. Alleen Norton Virus was geactiveerd

Henri
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

hmm ok, doe het volgende:

kijk je snelheid na waarmee je synchroniseerd: dit doe je via de SpeedTouch Diagnostics bij ADSL > lijnsnelheid. Kijk na welke waarden dit zijn.

Zijn je firewalls afgezet, dez kunnen de snelheid afremmen.

Weet je een afstand tot de centrale? indien deze meer dan 3.5 à 4 bedraagt, zou dit al nipt kunnen worden.

verder zou ik aanraden om je drivers te updaten. Van Mac ken ik niet genoeg om met settings te gaan spelen... kan zijn dat er een bepaalde parameter te laag staat ingesteld voor je verbinding. Kzou zeggen update naar de laatste drivers, kan al helpen.
Gast

Hallo,

Ben juist overgeschakeld naar Netscape en dat lijkt te werken: Downloadsnelheden tusssen 250 en 300 kb/s. misschien een bug in IE 5.16? In ieder geval blijkt de lijn in orde, hetgeen ook vast te stellen valt met jullie snelheidsmeter. Dank U voor uw raad en tot binnenkort.

Henri
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dat kan heel goed zijn, dat er een bug in die versie zit, of dat er een waarde te laag ingesteld is voor die IE voor de MAC.

Anyway glad to hear it's working.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”