Onvrijwillige eandis pannes en dlm kwijt.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Iemand enig idee hoelang je je dlm kwijt bent als het onvrijwillig is ?

Stroomstoring geweest van uren oorzaak ondergronds ongeveer 10 uur eandis heeft meerdere keren de mensen aan en afgesloten. Resultaat dlm kwijt 25/2 -> 16,5/2 provisionned profiel wat een ramp is 2 tv's op en opname en surfen is haast onmogelijk.

Belgacom gebeld, u zal weer maanden moeten wachten tot u nog eens in een dlm test komt, ik kan niets doen. Ik begin het danig op mijn zenuwen te krijgen, lege rop al bijna 1 jaar naast de kvd waar mijn lijn zit, lijn van 900 meter, half de nacht wakker wegens eandis, internet trager. En router dood ook, wat kan het leven mooi zijn. :banana:

Soit andere vraag iemand ervaring met die schadevergoeding die freya vandenbossche onderhandeld heeft ?

Bijna 10 uur zou 55 euro moeten zijn, kan ik me dan toch de pijn van de nieuwe router verzachten, want de brandverzekering zal toch niets betalen.

http://www.vreg.be/sites/default/files/ ... 13-4_0.pdf

Is dit in werking, bij eandis wisten ze van niets :
“Art. 4.1.11/4. §1. De netbeheerder is de netgebruiker, aangesloten op zijn net, een vergoeding verschuldigd in geval van een niet-geplande stroomonderbreking met technische oorzaak van minstens 4 uur.
./.
De vergoeding bedraagt 35 euro voor de huishoudelijke netgebruiker, vermeerderd met 20 euro voor elke bijkomende periode van 4 uur. Deze bedragen worden verdubbeld als de onderbreking plaatsvindt in de periode bedoeld in art. 6.1.2, §1, derde lid van dit decreet.
Voor de niet-huishoudelijke netgebruiker bedraagt de vergoeding [20%] van het bedrag overeenkomstig de distributiekost voor de maand voorafgaand aan de maand waarin de onderbreking zich voordeed. Dit bedrag wordt vermeerderd met de helft van dit bedrag voor elke bijkomende periode van 4 uur.
Er waren geen werken, geen aannemer, het is ondergronds in hun installaties, dus overmacht lijkt me uitgesloten.

Ik zal met deze link een klacht indienen en hopen op iets.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Amai, wat zou het leven mooi zijn zonder mensen die zo afhankelijk zijn van 't Internet :p
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Surfen haast onmogelijk? Zelfs met ADSL en 3G van rond de 4Mbits (wat ongeveer overblijft uit u beschrijving) werkt nog 'perfect' om te surfen? Tenzij u ping helemaal ontspoort?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Mja het leven zou mooi zijn als je niet een panne hebt waardoor je de vorige avond nog naar Brussel trekt, een beetje mag slapen. Dan de volgende dag naar Brussel kan want, geen elektriciteit = geen internet = geen telewerk.

Voor de rest heb ik 3G als backup, maar soit, ik blijf erbij de Belgacom goed nieuws show is leuk, tot 70 Mbit in januari, dat hoeft niet gewoon 30/6 voor iedereen lijkt me al goed.

En ja Belgacom kan eruit liggen, daarvoor is er 3G, en nee Telenet is geen alternatief, ik heb graag internet toegang, een lan kan ik zelf opzetten. ( Ik gebruik de poorten 22/80/443 en andere thuis).
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Provider

iRockabizzydilly schreef:Surfen haast onmogelijk? Zelfs met ADSL en 3G van rond de 4Mbits (wat ongeveer overblijft uit u beschrijving) werkt nog 'perfect' om te surfen? Tenzij u ping helemaal ontspoort?
Onmogelijk is idd een groot woord, maar HD stream en opname in HD hier beneden, boven staat een SD stream op. En ik ben een beetje aan het vpnnen, echt documenten van een paar MB openen voel je je terug in het adsl tijdperk.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Hier zit er thuis toch wel een UPSke op :p Maar ja, meer dan 5~10u... Moeilijk te houden natuurlijk.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Provider

@Ken idem hier maar blijkbaar is mijn overdimensionering toch te klein :D

Hier een Smart-UPS 1500 VA met daarop, BBOX-2, Cisco 887VA, dect ip basis station, wrt610n v1 ( = dood ondertussen), synology DS412+ maar soit hij heeft het lang uitgehouden maar niet eeuwig blijkbaar.

Code: Selecteer alles

Information	System	2013/10/24 11:15:59	SYSTEM	Local UPS was plugged in.
Information	System	2013/10/24 11:15:25	SYSTEM	IP address [169.254.65.41] and subnet mask [255.255.0.0] were assigned to the DHCP client on [LAN 2].
Information	System	2013/10/24 11:15:24	SYSTEM	System started to boot up.
Information	System	2013/10/24 05:25:19	SYSTEM	Windows file service was stopped.
Information	System	2013/10/24 05:25:17	SYSTEM	Apple file service was stopped.
Warning	System	2013/10/24 05:24:22	SYSTEM	Server going to Safe Shutdown.
Warning	System	2013/10/24 04:03:11	SYSTEM	Host [218.64.114.103] was blocked via [SSH].
Warning	System	2013/10/24 01:47:29	SYSTEM	Server is on battery.
Upsjes heeft zijn best gedaan, 3h40 minuten.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 197 keer
Provider
Te Koop forum

Betrof dit de stroompanne gisteren in het Brussselse met die totale verkeerschaos als gevolg ?

Als Eandis iedereen gaat uitbetalen zoals beschreven in dat artikel...
Kan dan geloven dat Eandis van niets weet over die schadevergoeding :roll:
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

Tomsworld schreef: wrt610n v1 ( = dood ondertussen)
Allez, dan mag je deze wel meteen uit je signature schrappen. ;-)
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 148 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Misschien een beetje off-topic, maar probeer eens een andere voeding op die Linksys?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Provider

@specialk idd dat heb ik gisteren ook geprobeerd en hij leeft weer, maar soit hij staat op de todo lijst om te vervangen.

Dlm is nog niet langsgeweest deze nacht.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer

Tomsworld schreef:Dlm is nog niet langsgeweest deze nacht.
dat zou toch wel heel snel zijn. Reken toch maar minstens op een paar weken/maanden
Ken schreef:Hier zit er thuis toch wel een UPSke op
indien echter de Belgacom-kast ook zonder stroom valt, ben je met uw UPS ook niet zoveel. (je kan dan we nog op uw PC werken, maar geen internet meer via Belgacom)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Provider

@jorisx , weet ik meeste rop's worden lokaal gevoed, ik heb het gezien voor deze waar ze de straat aansluiting gemaakt hebben. Dat is het enige voordeel nu, ik krijg vdsl2 uit de lex dus die zit ook op de noodstroom ( al meegemaakt, nog internet als heel de omgeving hier een 10 tal minuten eens uit gevallen was.

UPS staat hier vooral om de nas netjes af te sluiten.

Wat wel grappig is, de test op de Belgacom site, voor je werkelijke internetsnelheid houd rekening met DLM:
Details over de snelheid van uw internetabonnement

Uw telefoonnummer05235xxxx
Uw internetabonnementBelgacom Internet Overal Comfort

Piekuren tussen 19 u en 23 u :

Max: 23,2 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Min.: 15,3 Mbps download - 11,8 Mbps upload

Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :

Max: 23,2 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Min.: 15,3 Mbps download - 11,8 Mbps upload
Uw downloadvolume bevat 150 GB of is onbeperkt in een Pack.

Deze informatie wordt u louter informatief aangeboden. Ze bevat geen enkele contractuele waarde.
De opgegeven snelheden hangen af van de afstand tussen het aansluitpunt bij u thuis en de telefooncentrale of de onderliggende DSL-technologie. Uw computerinstallatie, binnenbekabeling of wifi-gebruik beïnvloedt bovendien uw effectieve snelheidservaring.
En de upload fouten zitten er nog in ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”