Gebeld met de helpdesk, Eva ingeschakeld, elke keer kreeg ik te horen dat DLM gestart was en dat er een lijntest van 3 maanden bezig was (deze zou eindigen rond 26/9).
Een paar weken geleden had ik via Eva vernomen dat ze DLM gingen herstarten, maar ik vroeg een tweede opinie aan een Belgacomtechnieker hier op het forum (weet niet of zijn nick hier genoemd mag worden) en hij vertelde me dat DLM helemaal niet actief was.
Zijn lijntest gaf als resultaat dat er ergens een stub was. Na wat zwoegen en zweten (NTP2007 stond achter een kast) is de stub weggehaald en is de installatie (in mijn ogen) 'volgens de boekskes'.
NTP2007 -> VDSL kabel naar bbox3 -> utp kabel naar switch.
Met de bbox2 heb ik dan een lijntest gedaan (via het 0800-nummer) en de vdsl2tool er op losgelaten.
Code: Selecteer alles
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 30032 kbps 6048 kbps
Modem max: 106964 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 87823 kbps 18400 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 135 m Estimated!
Training margin: 29.3 dB
Attenuation: 8.0 dB
Gisteren heb ik aan hem gevraagd om de resultaten van de lijntest nog eens te bekijken en de waardes zijn ok, maar de tbf gaf nog steeds een niet ok (en ik vermoed dat DLM niet opstart tot de lijn ok is).
Wat kan ik nog doen? Ik woon in een appartementsgebouw (2 verdiepingen) en misschien is er iets mis met de stijglijn en dan zijn de kosten voor mij, juist?