Probleem dataverbinding

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
skipper
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Heb vorige week een nieuw toestel gekocht (LG G2) en ik heb het probleem dat wanneer het toestel een tijdje niet gebruikt is en ik wil mijn data opzetten, ik geen dataverbinding krijg. Icoon komt ook niet in de statusbar. Kan wel normaal bellen en sms'en. Heb een Proximus Smart+ 25 abonnement, en de 4G optie is nog niet geactiveerd (eerst moet de rest goed marcheren).
Wanneer ik dan naar mijn instellingen ga, "Mobiele providers-Een netwerkoperator kiezen-Automatisch voorkeursnetwerk kiezen (doe ik dan)", ik de melding krijg "Netwerk geregistreerd" en alles normaal marcheert voor een tijdje. Ik heb het toestel al eens terug naar de fabrieksinstellingen gereset maar dat verandert ook niets. Ook de "Voorkeursnetwerkmodus" veranderen helpt niks.
Nu gebruik ik wel in het toestel een nanosimkaartje in een adapter (wou oorspronkelijk een iPhone kopen, en heb daarom bij mijn overstap naar Proximus vorige maand een nanosimkaart besteld) en normaal moet er een microsim in. Zou dit probleem aan het toestel kunnen liggen, of aan de gebruikte simkaart? Kwestie van het toestel om te ruilen, of anders maandag een andere simkaart te gaan halen in de Belgacomwinkel.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Lijkt mij eerder een softwarematig probleem. Moest het een oude simkaart zijn niet beginnend met serienummer 21 dan zou er vrij grote kans zijn dat dat de oorzaak was maar een adapter met nanosim zou toch geen problemen mogen geven. Alleszins nog niet eerder voorgehad.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
skipper
Pro Member
Pro Member

Ga maandag in ieder geval toch een andere simkaart halen, om dat al zeker uit te sluiten.
skipper
Pro Member
Pro Member

Even een update. Heb vanmorgen een microsimkaart gaan halen en in het toestel gestoken. Nog steeds hetzelfde. Wat ik al wel ontdekt heb, is dat ik dit probleem enkel heb wanneer ik de data 1 uur niet terug heb ingeschakeld. Na 58 minuten geen probleem, na 1 uur en 2 minuten wel.
In de instellingen van het toestel vind ik niets terug hierover kwa instellingen. Misschien een ingebouwde veiligheid i.v.m. dataverkeer? Nog nooit meegemaakt. Straks eens naar de winkel bellen voor info.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Sowieso niet provider gerelateerde functie dan, zoals ik reeds aangaf heeft het alles weg van een software issue.
Standaardversie van software of smartphone of geroot?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
skipper
Pro Member
Pro Member

Standaardversie. Android 4.2.2
Heb net met Coolblue gebeld, en moet eens proberen of ik de data terug aan krijg door te switchen naar vliegtuigmodus en terug. Nog een half uurke wachten en dan maar eens proberen. Toffe gast aan de lijn en al een mail terug gekregen i.v.m. klacht. Hij sprak al wel van het toestel eventueel te switchen voor een nieuw. Seffens eens terugbellen als ik meer weet.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Bij Coolblue doen ze daar niet moeilijk over.

Heb een tijdje terug een andere flipcase voor mijn iphone van hen gekregen.
Omdat het dat toch ook niet was heb ik hen een mailtje gestuurd en moest de flipcase zelfs niet terugbrengen en ze ging mij men geld teruggeven.
Rare shop soms ;) alleen met een smartphone zal dat niet pakken vrees ik ;).
skipper
Pro Member
Pro Member

Met vliegmodus op en af te zetten ging het inderdaad ook. Nog eens met de helpdesk gebeld, en ze dachten dat het waarschijnlijk een softwareprobleem is. Mag vanaf morgenmiddag al een ander toestel ophalen. We zullen dan wel zien of het specifiek aan het toestel ligt of dat het een softwareprobleem is. In ieder geval prima service van Coolblue.
skipper
Pro Member
Pro Member

Hier ben ik nog maar eens terug met een nieuwe update voor de eventuele geïnteresseerden. Met het nieuwe toestel marcheerde alles 2 dagen zonder problemen, en dan... Terug hetzelfde probleem. Heel eigenaardig. Heb vorige vrijdag ook eens contact opgenomen met de LG Customer Service (is in Nederland), en heb ondertussen al terug iemand aan de lijn gehad van de technische dienst die zich hiermee aan het bezighouden is. Volgens hem hebben ze dit probleem nog niet eerder voorgehad met dit toestel. (Is dan ook nog maar net op de Belgische markt verkrijgbaar).
Ik heb ook eens op Google rondgekeken, en schijnbaar heeft o.a. de LG Nexus 4 hier wereldwijd ook een probleem mee. Wisten ze hier blijkbaar bij LG ook niet. Ze gaan het in ieder geval grondig uitzoeken, en een oplossing zien aan te reiken. Lijkt mij nu eerder een softwarematig probleem, eventueel in combinatie met een bepaalde provider. Zelf kan je uiteraard niets meer doen, dan te zorgen dat je APN instellingen juist in het toestel staan. Wordt trouwens automatisch ingesteld bij het insteken van de sim kaart.
Ben benieuwd. Wordt vervolgd.......
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Kan alleszins meegeven dat de LG's van 2 jaar geleden ook allerlei dergelijke problemen hadden. Een paar collega's op het werk hadden deze gekozen voor hun bgc corporate abonnement en enkelen waren zeer tevreden, anderen hadden continu dergelijke problemen.
skipper
Pro Member
Pro Member

Daarnet nog terug telefoon gekregen van LG. Ze hebben uitgevogeld dat het zou komen door dat wij hier in een grensgebied wonen kwa 3G en 4G dekking. Momenteel zou men bezig zijn met de antennes en/of versterkers aan te passen zodat de dekking binnen enkele weken beter zou moeten zijn.

Verstuurd van mijn LG-D802
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 11 keer

skipper schreef:Verstuurd van mijn LG-D802
:wink:
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Kan wel zijn, maar dat het daarom uitvalt na telkens 60 min... Ik denk van niet?
belpat
Starter
Starter

Is jouw probleem met de LG G2 en de 4G tenslotte opgelost geraakt? Heb immers zelf een spliksplinternieuwe LG G2 en geraak hiermee ook aan geen 4G. Operator is Proximus en instellingen telefoon gezet op voorkeur LTE. Dataverbindingen al getest in Brussel en Aalst waar in principe 4G zou moeten voorhanden zijn. Iemand een idee ?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”