Hallo,
Ik heb opgemerkt dat er toch wel een redelijke vertraging zit op het effectief laten rinkelen van de VOIP-telefoon.
Opstelling;
Siemens Gigaset VOIP telefoon, draadloos (van WeePee)
VOIP-account van WeePee telecom
internet van Telenet
Ik bel met GSM naar mijn vaste lijn en de tel de tuuten die aangeven dat het "aan het bellen" is. Na een 4 à 4,5 signalen dat het aan het bellen is, een 14 tot 17 seconden, geeft de ontvangende telefoon pas een belsignaal.
De lijn gaat over naar de voice-mail na 120 seconden volgens de instellingen. Ik heb dat getest en beginnen meten vanaf het eerste belsignaal dat de oproeper krijgt. Pas na 2:22 komt die uit op de voice-mail.
Dus de periode van voor het rinkelen van de telefoon van de bestemmeling was de telefoon dus effectief niet aan het bellen, ook al krijgt de oproeper wel die indruk.
Mij komt dat als nogal raar over dat het opzetten van een telefoonverbinding zolang moet duren (relatief gezien) . Zou dat met alle VOIP-telefoons / sip-providers zo zijn? Of is dat normaal een dergelijke vertraging?
vertraging op rinkelen van de telefoon
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Dat ligt waarschijnlijk ook aan je draagbaar toestel.
Heb zelf ook voip met fritzbox en 2 analoge toestellen, 1 gewoon bedraad, 1 siemens gigaset (draadloos)
Bij een inkomende telefoon gaat eerst het vast toestel rinkelen en pas een seconde of 4 later de draadloze.
Soms ben ik al aan het vast toestel in gesprek met de oproeper terwijl de gigaset nog staat te rinkelen... (de oproeper vraagt dan wat dat lawaai is op de achtergrond
)
Heb zelf ook voip met fritzbox en 2 analoge toestellen, 1 gewoon bedraad, 1 siemens gigaset (draadloos)
Bij een inkomende telefoon gaat eerst het vast toestel rinkelen en pas een seconde of 4 later de draadloze.
Soms ben ik al aan het vast toestel in gesprek met de oproeper terwijl de gigaset nog staat te rinkelen... (de oproeper vraagt dan wat dat lawaai is op de achtergrond

EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1