Snelheid nog niet getest. das iets voor morgen eigenlijk . Die gaat hoger zijn dan gbit utp maar gaat echt niet zoveel verschillen hoor. Prijs valt al bij al goed mee. Iets van 80eur per routerboard en 12eur per fibermodule. De fiber zelf iets van 5 euro. Is wel fake fiber. Plastiek ipv glas.
Heronic...helaas is het project dcmerelbeke gedoopt
"omdat het kan" Buiten het feit dat het cool is, speel ik nog steeds met het idee van connectie delen en kan ik evengoed een keer zot doen, alhoewel het overbodig is
Loeri schreef:
Welke snelheden kan je daar me behalen?
En wat is de kostprijs?
Als je bij iMinds werkt kan je ook een fiber tot je huis krijgen eh (ben je hun weest bezoeken?)
Maximum dat ik er tot nu toe heb uitgeperst is 770MBit. Het kan, in theorie, gaan tot 1.25gbit echter zijn de routerboardjes die ik gebruik hier voor te licht : meer kunnen ze niet routeren door de beperkte processor.
Wat iMinds betreft : ben er helaas niet meer geraakt : ik had op zaterdag een trouw die ik moest fotograferen en die duurde tot 4u s nachts. Eer ik goed en wel thuis was (in mn bed) was t tegen 7u. Dus helaas
iRockabizzydilly schreef:Krisken, 'k moet dat ook hebben lol moeten dus nog eens afspreken
Zeg maar waar en wanneer
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Het is maar 1 GBit de rest is extra voor correctie.
Quotje uit wiki / standaard :
The IEEE 802.3z standard includes 1000BASE-SX for transmission over multi-mode fiber, 1000BASE-LX for transmission over single-mode fiber, and the nearly obsolete 1000BASE-CX for transmission over shielded balanced copper cabling. These standards use 8b/10b encoding, which inflates the line rate by 25%, from 1000 Mbit/s to 1250 Mbit/s, to ensure a DC balanced signal. The symbols are then sent using NRZ.
Ook heeft fiber meerdere voordelen, al zijn deze niet allemaal van toepassing:
- Het werkt aan dezelfde snelheid aan langere lijnen (km's ver)
- Ongevoelig voor elektromagnetische pulsen
Hmm zou ik bellen naar Telenet voor Fibernet nu? En vragen welke modules ik hiervoor moet kopen?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken schreef:Ook heeft fiber meerdere voordelen, al zijn deze niet allemaal van toepassing:
- Het werkt aan dezelfde snelheid aan langere lijnen (km's ver)
Maar dan ga je heel wat meer eurootjes op tafel moeten leggen voor een SFP en andere fiber gebruiken.
krisken schreef:- Ongevoelig voor elektromagnetische pulsen
In een fabriekshal met zware machines misschien... maar voor bij je thuis ga je hier geen last van hebben.
de 10Gb Xfp's die wij hier hebben kosten zo'n €120...de tunables zijn ietsje duurder (1300€)..maar dat zal nog niet direct voor huis-tuin en keuken gebruik zijn denk ik..