Beste,
Wie helpt mij op de juiste weg?
Ik beschik over een Led-tv van Sony met HDMI, USB, WLAN aansluitingen.
Daarnaast heb ik een abonnement voor digitale TV via Telenet.
Mijn vraag: is het mogelijk om ergens in het netwerk een HD te koppelen zodat ik daarop films ed kan opnemen maar deze HD tevens gebruiken voor de opslag van bijvoorbeeld foto's en muziek zodat deze langs de TV (annex bluray) kunnen getoond of afgespeeld worden?
Media op Tv
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 38 keer
NAS drive ?
alleen denk ik niet dat je Telenet kan opnemen naar die drive..
mijn huissituatie..
NAS drive in de kast..en dan TV, comp,...verbonden via wifi(dlna) of netwerk..werkt perfect
alleen denk ik niet dat je Telenet kan opnemen naar die drive..
mijn huissituatie..
NAS drive in de kast..en dan TV, comp,...verbonden via wifi(dlna) of netwerk..werkt perfect
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Opnemen van TV bedoel je (nee)... of films die elders vandaan hebt (ja) ?gdornez schreef:zodat ik daarop films ed kan opnemen
Ja, als je een NAS hebt met DLNA server... of anders meteen een HTPC aan je TV zet met bv. XBMC erop.gdornez schreef:maar deze HD tevens gebruiken voor de opslag van bijvoorbeeld foto's en muziek zodat deze langs de TV (annex bluray) kunnen getoond of afgespeeld worden?
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
"dlna" zoals tv->nas zou ik maar al schrappen, als het al ondertitels streamed (mkv) zit je vast aan de standaard stream.
Best dat je kan doen is een htpc of mediaplayer (google : xtreamer, popcornhour etc) naast je decoder zetten, aansluiten op het netwerk. Een mediaspeler is wel de makkelijkste oplossing en hoeft niet eens zo duur te zijn.
Dan speel je nagenoeg alles af vanop het netwerk, kan je nog wat apps opzetten. Wel niet opnemen vanop tv.
Best dat je kan doen is een htpc of mediaplayer (google : xtreamer, popcornhour etc) naast je decoder zetten, aansluiten op het netwerk. Een mediaspeler is wel de makkelijkste oplossing en hoeft niet eens zo duur te zijn.
Dan speel je nagenoeg alles af vanop het netwerk, kan je nog wat apps opzetten. Wel niet opnemen vanop tv.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Dat heb je natuurlijk met mensen die steevast voor Telenet of Belgacom kiezen en dan bedrogen uitkomen omdat ze hun programma niet kunnen opnemen om op DVD te branden voor later of om te converteren naar 1 of ander leesbaar formaat dat op een usb stickje opgeslagen kan worden en door de PC uitgelezen kan worden.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Mocht je besluiten een NAS aan te schaffen dan zou ik voor een synology gaan. Deze is echt heel eenvoudig op te zetten en heeft veel programma's die je er op kunt installeren daarnaast heb je ook apps voor je telefoon zodat je daar ook films en muziek meteen op kunt kijken. Gebruik het zelf en kan zo overal waar ik maar internet heb films naar toe streamen! Een ander goed merk is een QNAP ook deze ondersteund veel programma's en heeft veel mogelijkheden.