Google Analytics

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 45 keer

Ik heb een Joomla-website die bereikbaar is via 2 verschillende domeinnamen (bvb domein1.be en domein2.be). In DirectAdmin heb ik domein2.be ingegeven bij domain pointers als type alias. Dit werkt perfect zo.

Nu wil ik graag Google Analytics gebruiken op deze site. In google heb ik domein1.be ingegeven als url van de site, en de tracking-code in m'n joomla-template geplakt. Dit draait nu een paar dagen en ik krijg wel data binnen, maar ik vermoed dat dit enkel statistieken bevat over bezoekers die via domein1.be op de site komen. Ik vind over dergelijk scenario verder niet echt veel uitleg eigenlijk. Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen zodat ik ook data krijg als bezoekers via domein2.be op de site komen?
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1687 keer
Bedankt: 1484 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Tzst eens door met een exotische proxy via domein2.be te connecten en kijken of je verschijnt?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

Ik heb dat op het werk ooit horen vallen bij de webdevelopers, efkes gebeld: dat heet cross-domain tracking. De supportpaginas van Goolge Analytics helpen je wel verder.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 45 keer

@Goztow: Goed idee van die proxy: blijkbaar zie ik het dan toch via beide domeinen verschijnen. Probleem is opgelost dus (of beter gezegd: er is geen probleem :-) )
@serialchiller: ik heb op die supportpagina's gezocht maar niet echt mijn scenario gevonden. Het gaat dan vooral over verschillende subdomeinen tracken, of verschillende sites waarvan de statistieken samengeteld moeten worden enzo.
Plaats reactie

Terug naar “Development”