Nu kreeg ik al regelmatig een folder in de bus van nha. Die kwamen wel al binnen van voor ik afstudeerde aan het middelbaar, dus ze bestaan alvast een tijdje (75 jaar ervaring volgens eigen zeggen). Ook bij een google search naar avondonderwijs/thuis studeren kwamen ze zeer hoog in de resultaten.
Maar heeft er eigenlijk iemand ervaring met hen? Is het de moeite en hebben de diploma's echt waarde? Ik kan we hier en daar ervaringen vinden online, maar deze lopen uiteen (en kunnen misschien fake gepost zijn door hen zelf).
Waarom zou ik voor hen kiezen?
Geen idee. Ze bieden het een en ander aan, eigen tempo bepalen is wel handig en mijn uren zijn te onregelmatig om me werkelijk vrij te maken voor lesuren op een werkelijke school. De prijzen lijken me ook mee te vallen, voor mij niet onbelangrijk, toch als er iets met enige waarde achter zit (voor zover een diploma/certificaat tegenwoordig nog iets waard is...).
Waarom iets totaal anders?
Mijn horizon wat breder maken, tis niet persé dat ik daar dan ook een job in zal zoeken. Sommige zaken kunnen ook gewoon handig zijn voor persoonlijk gebruik. Ik zit ook al iets te veel naar een scherm te staren dat eens iets anders een toffe afwisseling kan zijn.
Iemand ervaring met hen?