nha thuiscursussen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Ik ben van plan om buiten de werkuren nog iets totaal anders te studeren, kwestie van nog een stok achter de deur te hebben, mezelf nuttig bezig te houden en misschien zelfs een totaal andere roeping te vinden (je weet maar nooit, niet dat dat het plan is).
Nu kreeg ik al regelmatig een folder in de bus van nha. Die kwamen wel al binnen van voor ik afstudeerde aan het middelbaar, dus ze bestaan alvast een tijdje (75 jaar ervaring volgens eigen zeggen). Ook bij een google search naar avondonderwijs/thuis studeren kwamen ze zeer hoog in de resultaten.
Maar heeft er eigenlijk iemand ervaring met hen? Is het de moeite en hebben de diploma's echt waarde? Ik kan we hier en daar ervaringen vinden online, maar deze lopen uiteen (en kunnen misschien fake gepost zijn door hen zelf).

Waarom zou ik voor hen kiezen?
Geen idee. Ze bieden het een en ander aan, eigen tempo bepalen is wel handig en mijn uren zijn te onregelmatig om me werkelijk vrij te maken voor lesuren op een werkelijke school. De prijzen lijken me ook mee te vallen, voor mij niet onbelangrijk, toch als er iets met enige waarde achter zit (voor zover een diploma/certificaat tegenwoordig nog iets waard is...).

Waarom iets totaal anders?
Mijn horizon wat breder maken, tis niet persé dat ik daar dan ook een job in zal zoeken. Sommige zaken kunnen ook gewoon handig zijn voor persoonlijk gebruik. Ik zit ook al iets te veel naar een scherm te staren dat eens iets anders een toffe afwisseling kan zijn.

Iemand ervaring met hen? :-)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Niet met hen maar ik ben jaaaaren geleden ook eens begonnen met thuiscursus Spaans. Het enige wat ik nog weet: thuis ben je veel minder gemotiveerd dan in een klaslokaal. Resultaat: na een paar weken bekeek ik mijn cursus zelfs niet meer. Sindsdien ben ik avondles Spaans beginnen volgen, 1x per week en daar ben ik ondertussen aan het 13de jaar bezig. Wat het diploma in mijn geval betreft: je krijgt een "diploma" dat eigenlijk niet officieel is. Het is dan ook maar gewoon CVO (Centrum voor Volwassenen Onderwijs). Als je écht een diploma wenst te behalen wat erkend wordt door de overheid, kijk dan eens bij het aanbod van Syntra. Die hebben vestigingen in verschillende steden. Zelf heb ik daar mijn diploma van kok behaald en dat diploma is wél officieel. Heb het ondertussen al paar keer gebruikt om in de keukens van verschillende restaurants te gaan staan.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Ghoh, een groot deel van mijn hogeschool heb ik ook gewoon van thuis gedaan. Ofwel was ik langer onderweg dan dat ik in de les moest zitten, of het waren lessen met iedereen samen en dan had je vaak geen deftige zitplaats, dus dan maar van thuis. Waren verbazend genoeg ook de vakken waar ik steeds meteen voor door was :).
Avondschool is moeilijk, hoewel we zogezegde vaste uren hebben op het werk verschuiven deze toch regelmatig (sommige zaken kunnen nu eenmaal niet tijdens de werkuren gebeuren). Dat zou willen zeggen dat ik regelmatig lessen zou missen wat het nut van lessen ook wegneemt :).
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”