MSCA halen - Server 2008 of Server 2012

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Beste,

Weet iemand tot wanneer je nog exam 70-640/70-642/70-643 kan halen?

Ik zou graag een aantal examens mee doen voor een MSCA te behalen (ik ben totaal nieuw in deze, dus vergeef me als ik domme/verkeerde termen gebruik).
Is het nog de moeite om Server 2008 te studeren (kan ik daar nog een examen voor doen?), of moet dit direct server 2012 zijn (werk minder graag met 2012, kan misschien stom klinken, maar heeft zo een Win 8 interface, maarja, misschien is het wennen).

Kan iemand me een aantal tips geven over welke examens ik best meedoe? Eventueel met examen nummers, zo kan ik al eens verder kijken.

Vergeef me, ben volledig nieuw in deze, dus een aantal aanvullingen/tips is altijd welkom.

Thx!
Matthias
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Windows Server 2012 R2 komt bijna uit. Ik zou echt geen tijd meer steken in het halen van Server 2008 certificaten als je nog het volledige pad moet doorlopen.

Als je echt wil, kan je wel nog examens doen voor Windows 2008. Voor de examencentra: http://www.register.prometric.com/Centers.asp

Welke examens voor MCSA: http://www.microsoft.com/learning/en-us ... ation.aspx
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor je snelle reactie. Op jouw aanraden ga ik Server 2012 volgen.
Als ik hu op deze http://www.microsoft.com/learning/en-us ... ation.aspx link kijk, dan zie ik dat dat eigenlijk maar 3 examens zijn?
Of zie ik dat verkeerd? Dus eigenlijk examen 410/411/412.
Vanuit de MCSA kan je dan eventueel naar MCSE gaan...

Hoe kan ik dat best studeren? Gewoon de Engelstalige cursussen kopen (eventueel als ebook kopen).

Zijn er eigenlijk goede Nederlandstalig cursussen? Het is niet dat Engels een probleem is, maar toch, studeren gaat nog altijd makkelijker in je moedertaal vind ik.

Worden deze examens enkel en alleen in het Engels afgenomen, of is dit ook Nederlandstalig?

Kan je me zeker bevestigen dat ik juist zit qua examennummers, dan ga ik dit al eens gaan bekijken.
Ziet er allemaal wel interessant uit...
Matthias
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Dat zijn inderdaad de examens voor MCSA Windows Server 2012

Je kan dit via e-books leren of lessen gaan volgen. Bijvoorbeeld bij Realdolmen is er een opleidingscentrum en een Prometric examencentrum waar je de lessen kan volgen en ook de examens doen. Let wel dat die opleidingen wel veel geld kosten als je dat als particulier moet betalen. Dan is zelfstudie via e-books wel meer aangeraden.

De goede zelfstudie boeken die ik ken zijn allemaal in het Engels en ik zou het eigenlijk ook aanraden om het in het Engels te doen, want de examens zijn het ook in het Engels.

Let wel voor de overgangsfase tussen Windows Server 2012 en Windows Server 2012 R2. De examens worden namelijk ook aangepast na een tijdje en de zelfstudie boeken nog later met de nieuwigheden in de "R2" versie.
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt.

Maar ik kan nog steeds kiezen om de examens te doen voor Windows Server 2012 (dus geen R2). R2 is toch nog maar net uit denk ik?
Ik heb nu net een aantal E-books 'gekocht', de 'administering' en de 'installing en configuring'. Dit is de 'gewone versie', geen R2.
Ben ik hier nu goed mee als ik dat begin te studeren? Het zou toch voor examen af te leggen zijn in Februari denk ik (ik wil hier niet te lang over laten gaan).

Tenslotten: de MCSA is nog vrij 'makkelijk' in vergelijking met MCSE denk ik (zo lees ik toch op fora op het internet).

Ik moet ze zelf niet betalen (mijn werkgever betaalt), wel enkel zelfstudie (lessen betaalt ie niet).

Ik zal ze dan maar in het Engels volgen (schaaft mijn kennis nog wat bij ook).
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

Let op: MCSA is ofwel voor Windows Server 2008 ofwel voor Windows Server 2012.

"MCSE Server Infrastructure" is enkel voor Windows Server 2012.

Dus als je momenteel nog geen enkel certificaat hebt (en dus niet kan upgraden), kan je beter met 2012 starten, anders moet je zowel 2008 als 2012 kennen om MCSE te worden.

MCSE vervalt na 3 jaar (en gaat dus altijd over hun recentste produkt); terwijl MCSA niet vervalt.

MCSA is inderdaad goed te doen; voor MCSE moet je je toch wel wat inspannen.

Als je niet graag veel boeken leest, er bestaan ook filmpjes voor (Nuggets bvb) (alhoewel die niet volstaan, is het een goed vertrektpunt)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”