Hallo,
Kan er mij hierop iemand een antwoord geven:
Ik woon in het antwerpse op een studio ....heb deze gekocht 5 jaar geleden,maar voor mij begint hij echt te klein te worden...
ik heb deze verschillende keren te koop gezet gehad maar dat lijkt niet goed te lukken(deze is voleldig vernieuwd en ik wil die ni voor niks weg doen)....
dus dacht ik het volgende:
ik heb een kei leuke vakantiewoning gezien, te koop....
ik zou deze graag willen kopen,maar daar mag normaal geen domicilie ....
heb ik toch en optie om mijn studio te verhuren en toch in de vakantiewoning in te trekken?
kan iemand me daar info over geven?
het is gewoon omdat die vakantiewoning ruimer is,heeft een tuin,wel
handig als je een hond hebt enz....
iemand die me hierop kan kan antwoorden?
bednakt he
aankoop vakantiewoning
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Je hebt het antwoord zelf gegeven hé... het mag niet.dommelgebruiker schreef:ik zou deze graag willen kopen,maar daar mag normaal geen domicilie ....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Domicilie moet op hoofdverblijfplaats staan. Wat jij wilt doen is domiciliefraude, iets dat nogal een hot item is tegenwoordig en ze veel strenger willen aanpakken.
En ook, reken maar dat de wijkagent aan de huurder zal vragen of jij daar nog woont. Die zal uiteraard nee zeggen, en dan word je ambtshalve geschrapt uit het bevolkingsregister. Dan begint het spelletje natuurlijk...
Misschien een tip, het idee uit je hoofd zetten dat je massaal veel winst moet maken op de verkoop van een eigendom (zoals het merendeel van de verkopers). Als je die al kan verkopen voor je eigen koopprijs + belastingen, heb je jaren gratis gewoond...
En ook, reken maar dat de wijkagent aan de huurder zal vragen of jij daar nog woont. Die zal uiteraard nee zeggen, en dan word je ambtshalve geschrapt uit het bevolkingsregister. Dan begint het spelletje natuurlijk...
Misschien een tip, het idee uit je hoofd zetten dat je massaal veel winst moet maken op de verkoop van een eigendom (zoals het merendeel van de verkopers). Als je die al kan verkopen voor je eigen koopprijs + belastingen, heb je jaren gratis gewoond...

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Maar als je dan nu plots meer moet gaan betalen voor een nieuwe woning doe je natuurlijk verlies... zo eenvoudig is de rekensom dus niet.thamar schreef:Misschien een tip, het idee uit je hoofd zetten dat je massaal veel winst moet maken op de verkoop van een eigendom (zoals het merendeel van de verkopers). Als je die al kan verkopen voor je eigen koopprijs + belastingen, heb je jaren gratis gewoond...
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Misschien een korte beschrijving van je studio en je gevraagde prijs zodat we kunnen helpen inschatten of die realistisch is?
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Premium Member
ik wil dez eniet verkopen met mega veel winst! ik heb nog een lening lopen van 80.000 euro! en heb er voor 20.000 euro kosten al aan gedaan,
ik wil ze ook verkopen voor min 80.000 ma dan doe ik al 20.000 euro schade!
kan ik in princiepe op m'n ouders hun adres mijn domicilie zetten als ik mijn studio zou verhuren?
of zouden ze dan aan zijn pensioen zitten?
ik wil ze ook verkopen voor min 80.000 ma dan doe ik al 20.000 euro schade!
kan ik in princiepe op m'n ouders hun adres mijn domicilie zetten als ik mijn studio zou verhuren?
of zouden ze dan aan zijn pensioen zitten?
-
- Premium Member
ja ma dan zou ik heel soms bij men pa logeren he,heb men kamer daar nog he,maar ook in die vakantiewoning dan...
maar zouden ze dan aan zijn pensioen zitten? want da wil ik nu ook niet he!
maar zouden ze dan aan zijn pensioen zitten? want da wil ik nu ook niet he!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
het heeft geen invloed op je vader zijn pensioen.
het kan wel invloed hebben op jouw belastingen: als je vader zijn pensioen onder een bepaald bedrag is, komt hij voor een deel jou ten laste.
Maar het is inderdaad de kantjes eraf lopen, en het gebeurt meer en meer dat jaloerse buren of familie gaan klikken bij de fiscus. Dus: bezint eer ge begint.
het kan wel invloed hebben op jouw belastingen: als je vader zijn pensioen onder een bepaald bedrag is, komt hij voor een deel jou ten laste.
Maar het is inderdaad de kantjes eraf lopen, en het gebeurt meer en meer dat jaloerse buren of familie gaan klikken bij de fiscus. Dus: bezint eer ge begint.